aundray
Ny medlem
Fick kortet idag!! Jag var äckligt nervös men det släppte när man började köra.. Lite iaf...!
Lycka till alla andra som jobbar på det.
Fick kortet idag!! Jag var äckligt nervös men det släppte när man började köra.. Lite iaf...!
Klarade kortet idag i Säve.. tredje försöket, men nu satt det äntligen...
Så underbart gött att ha det avklarat..
Grattis till alla som klarat det, och lycka till ni som håller på!
Tog körkortet idag =) Har dock ingen hoj än, så jag fick låna bilskolans hoj hela kvällen =) Grymt nöjd me min lärare och hans upplägg.. Funderar på att köpa en Kawazaki ER6-N imorgon, nån som har några erfarenheter om denna hoj?
aha brabra då ÄR det så jag gjort och så plötsligt har jag fått för mig att jag ska ha fingrarna på handbromsen vid vareviga utfart, korsning, you name it och det blir ju så jullrigt att ha så och försöka hålla farten
men dåså då känner jag mig tryggare för då gör jag ju helt rätt och skymd sikt är jag extra noga med att titta och vifta med fingrarna över handbromsen
ska ut och träna liite konbana och undanmanövrn ikväll och sen ta mig en tur...börjar ta sig, få se om det går sämre idag bara för att det gick bra igår
fan..vågar jag säga det....att jag nästan ser framemot att köra upp....hörde ni??????!!!???? jag får nog äta upp det igen
funderar på att skaffa en ER6 så småningom men jag vet inte om jag ska ha en N som påminner mer om den jag har eller en F som är mer sportvarianten
Det enda som skiljer F från N är väl några kg plast.
Beror dels på smaken (jag föredrar personligen ER6-F), dels på hur mycket du tänker köra >90 km/h.
Blir fort rätt blåsigt på motorväg om man inte har åtm liten ruta/kåpa som tar bort värsta trycket mot överkroppen.
/Anders
Tog körkortet idag =) Har dock ingen hoj än, så jag fick låna bilskolans hoj hela kvällen =) Grymt nöjd me min lärare och hans upplägg.. Funderar på att köpa en Kawazaki ER6-N imorgon, nån som har några erfarenheter om denna hoj?
/.../
en undran till om säkerhetskontrollen. kollar länken tellmike lagt upp här och min fråga lyder kollar ni kedjan, spårningen av däck och kvalité av däcken när ni gjorde säkerhetskontrollen på uppkörningen och i så fall VILKEN av varianterna fick ni? alltså enligt länken från youtube finns tre delar på SK el, bromsar, lager....han visar aldrig att han kollar kedjan eller spårning eller däckkvalitén...så ni som fick lager eller bromskoll på uppkörningen kollade ni även detta?
/.../
aha brabra då ÄR det så jag gjort och så plötsligt har jag fått för mig att jag ska ha fingrarna på handbromsen vid vareviga utfart, korsning, you name it och det blir ju så jullrigt att ha så och försöka hålla farten
men dåså då känner jag mig tryggare för då gör jag ju helt rätt och skymd sikt är jag extra noga med att titta och vifta med fingrarna över handbromsen
ska ut och träna liite konbana och undanmanövrn ikväll och sen ta mig en tur...börjar ta sig, få se om det går sämre idag bara för att det gick bra igår
fan..vågar jag säga det....att jag nästan ser framemot att köra upp....hörde ni??????!!!???? jag får nog äta upp det igen
Och alla Örebroare som tagit sin lapp: finns det nån lurig del i uppkörningen i trafiken som jag bör känna till om
blev en tur idag och lite koner, går riktigt finfint tragglade inte alls mycket- onödigt när det går bra, har dock inte tragglat T-rutan så mycket men det går nog bra ändå, ska försöka rita upp den här hemma på gatan
och jooo men jag ser nog fortfarande fram att få köra upp
en undran till om säkerhetskontrollen. kollar länken tellmike lagt upp här och min fråga lyder kollar ni kedjan, spårningen av däck och kvalité av däcken när ni gjorde säkerhetskontrollen på uppkörningen och i så fall VILKEN av varianterna fick ni? alltså enligt länken från youtube finns tre delar på SK el, bromsar, lager....han visar aldrig att han kollar kedjan eller spårning eller däckkvalitén...så ni som fick lager eller bromskoll på uppkörningen kollade ni även detta?
Och alla Örebroare som tagit sin lapp: finns det nån lurig del i uppkörningen i trafiken som jag bör känna till om
mmm
11 dagar kvar nu tjejen...
jag blir kvar på denna tråden tills du klarar det och du vet att jag håller tummarna
Nja, dom brukar variera rätt bra. Men det är väl det vanliga. Vrid på huvudet i korsningar. Glöm inte järnvägsövergångar
Ha bromsberedskap vid högerregeln och håll avstånd till framförvarande.
Åker du ut på motorvägen så dra på fullt upp till rätt fart.
Och högfartsbanan måste sitta. Var på uppkörning förra Torsdagen med en kille (Grattis till kortet förresten Shade) då kuggade en kille för att han såg för osäker ut, enl, uppkörningsmannen. Killen jag tränat körde högfartsbanan i drygt 60 när vi övade. Då är 50 inga problem, utan man känner sig säker.
På min uppkörning fick jag drivpaket + däck/fälg.... skicka ett pm & be snällt till "Rotor" här på SH, fick en klockren checklista skickad av honom!
Kör hårt bruden!
Själv fick jag kolla olja o säkerhetsutrustning.. (nödstopp & växla med stöd nere)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|