Lardi
Medlem
Fick kortet idag! han klaga inte på ett skit..
"Du är född till att köra motorcykel, ta de lugnt nu!"
JIHAA
JIHAA
Jag tror inte att det är ok med ett 5 år gammalt kort... varför inte investera i ett nytt när man ska ha det ett antal år...
Fick kortet idag! han klaga inte på ett skit..
JIHAA
Grattis.. klara mitt med idagHA, Klarade kortet idag i Grängesberg/Ludvika
HA, Klarade kortet idag i Grängesberg/Ludvika
Visst e det härligt när dom ser sådär gulligt bistra ut så att man tror att man skitit på repet innan dom sträcker fram tassen och säger att man klarat det?
Grattis!!
3. Lär dig säkerhetskontrollen utan och innan! Finns två toppenvideos på Youtube som S:t Eriks trafikskola spelat in. Jag lade klippen på Ipoden och kollade igenom dem ett antal ggr innan läggdags :
Varför ska de alltid vara så jävliga när man kört upp???
Hade uppkörning idag, när vi va klara så hjälpte jag nästa kille att ta på öronsnäckan å de, när jag kommer fram till inspektören säger han
-Varför blinkar du inte när du ligger i ett körfält som svänger?
-Jag har för vana att göra det? Gjorde jag inte de?
-Nä var å varannan gång blinkade du inte.......
- jaha, jag brukar göra det faktiskt...
-Bra fortsätt med de, här har du kortet!
FY FAN VA SKÖNT!!!!!!!!11!1!!1 å de blir ju inte sämre av att de är grymt väder idag =)
Körde upp i Tullinge idag (24/6) och klarade det!
<...LISTA...>
Tror med all säkerhet att klippen/tipsen ovan redan tagits upp av andra här på forumet, men vill ändå dela med mig av hur jag gick till väga.
Sen vill jag tacka alla som skrivit och delat med sig av tips och råd i denna tråd, för mycket av det som stått här har hjälpt på min väg till kortet! Tack!!
Då var kortet i hamn!
Vi var 4 st från samma trafikskola ute i säve idag och vi klarade det alla 4
Nu ska man bara köpa hoj.... nån som vet om man kan hyra en i gbgområdet? Vill köra nu nu nu.
okej måste fråga NÄR har man bromsberedskap? alltså jag minns när jag tog körkort för typ 15 år sen att man skulle ha foten på bromsen(inte trycka) när man körde igenom korsningar och vissa utfarter dvs släppa gasen och foten på bromsen- då är man liksom beredd....
men är det så på hoj med? att ha alla fyra fingrar på handbromsen när jag närmar mig- kör igenom korsning, utfarter? eller ska man bara ha aktiv tittande, vrida på huvudet och kolla läget hela tiden och ser man en bil närma sig tex korsningen man ska passera så kan man lägga fingrarna på handbromsen.....
eller hur gör ni...hur fick ni lära er det? min make hävdar att man gör det sista, aktivt läser av trafiken OM det närmar sig nån en korsning som man ska passera i och bilen verkar lite misstänkt snabb inkommande i korsningen då kan man lägga fingrarna på handbromsen....annars om allt verkar tomt och bra så bara köra på....
Kalasbra, grattisGrattis!
Det gjorde vi alla 5 som körde
25mil hann jag få ihop idag iaf...
Jag är beredd att hålla med din make, förutom vid skymd sikt då fingrar och fot ska på plats eftersom vad som helst kan komma utfarandes snabbt (där högerregeln gäller är det extra viktigt).
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|