Tack för tipset... har ringt som en blådåre och har fått ny tid den 18 augusti på Tullinge.... såå nervös nu!!!
Då är vi två som hoppas på en bra dag den 18:e
Tack för tipset... har ringt som en blådåre och har fått ny tid den 18 augusti på Tullinge.... såå nervös nu!!!
du är 18 nästa år...minns inte hur det är med din ålder och a begränsat men jag som är över 18...över 30 också för den delen tog A begränsat nu 7/7 och det blir automatiskt A obegränsat efter 2 år...men jag minns itne hur de tär om man måste vara 20 år för att det ska omvandlas eller om du som 18 kan ta begränsat som blir tungt efter 2år, kolla upp det! omd e tär så så skulle jag övningsköra i år, ta A begränsat nästa vår
jag tror inte det spelar nån roll om det är MC elelr bil, det blir nog samma pris.
Okejokej, men det är ju lite kärvt nu i slutet av sommaren med övningskörning och sånt shit Sen blir ju summan pengar mer om jag ska ta uppkörning för A1 och sedan A begränsad i vår + riskutbildningen. känns nästan lite onödigt att ta A1 då
Du får kortare prövotid iaf om du tar A1 i år
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
grattis vännen..så jäkla glad för din skull!!!
Börjar känna mig dåligt på det med lågfarten. Har kört bort 7K och då hunnit med att köra grusväg förutom lågfartsbanorna som inte vill sitta. Gick bra förra gången då jag klarade dem några gånger i rad i 3-4km/h. Men körläraren vill att jag sänker farten, även när jag ligger i 2-3km/h så ska det gå saktare. 'idag gick det skitdåligt.
Vette tusan vad jag tycker om läraren, han kommer aldrig ihåg vad man gjort tidigare så han måste nästan ha noll koll på hur man ligger till, tex så körde jag vid 6 tillfällen de första 2 veckorna och varje gång frågade han hur det gick med teorin. "Joda, den är redan avklarad", vilket han tyckte var så bra gjort varje gång. Tar ca 15 min att åka ut till konbanorna, och där sa jag att jag har körning i morgon, samt att jag inte kan boka in mer den närmaste veckan då jag har annat, men endå när vi kom tillbaka så undrade han när jag hade körning igen, samt att han började kika på nästa vecka och skulle boka in lite tider.
Tycker att det verkar som om detta kan bli dyrt, så jag undrar hur lång tid det tar innan konbanorna börjar sitta normalt samt att det är det enda man gör tills de sitter? Har tyvärr ingen att köra privat med, annars hade jag gjort det och inte lagt en krona på trafikskola än.
Börjar känna mig dåligt på det med lågfarten. Har kört bort 7K och då hunnit med att köra grusväg förutom lågfartsbanorna som inte vill sitta. Gick bra förra gången då jag klarade dem några gånger i rad i 3-4km/h. Men körläraren vill att jag sänker farten, även när jag ligger i 2-3km/h så ska det gå saktare. 'idag gick det skitdåligt.
Vette tusan vad jag tycker om läraren, han kommer aldrig ihåg vad man gjort tidigare så han måste nästan ha noll koll på hur man ligger till, tex så körde jag vid 6 tillfällen de första 2 veckorna och varje gång frågade han hur det gick med teorin. "Joda, den är redan avklarad", vilket han tyckte var så bra gjort varje gång. Tar ca 15 min att åka ut till konbanorna, och där sa jag att jag har körning i morgon, samt att jag inte kan boka in mer den närmaste veckan då jag har annat, men endå när vi kom tillbaka så undrade han när jag hade körning igen, samt att han började kika på nästa vecka och skulle boka in lite tider.
Tycker att det verkar som om detta kan bli dyrt, så jag undrar hur lång tid det tar innan konbanorna börjar sitta normalt samt att det är det enda man gör tills de sitter? Har tyvärr ingen att köra privat med, annars hade jag gjort det och inte lagt en krona på trafikskola än.
Nu har jag kört 7 lektioner på körskolan och har gått från total nybörjare till hyfsad förare. Körning på landsväg och stadskörning sitter som det ska. Gjorde bara en tabbe idag när jag körde om en cyklist i en korsning. Han stod o vinglade så jag gav järnet om honom och svängde vänster. "Det var litet väl fräckt det där" ropade läraren åt mig då. Men i övrigt gick det bra med placeringar osv.
Sen är det den där detaljen med lågfart och högfart. På lågfarten brukar jag tappa fart i vändningen och sätta ned foten då det helt enkelt går för sakta. I högfarten tar jag inte ut vändningen ordentligt och får ibland sätta ned foten, klantigt som fan. Bromsa är jag rätt bra på, även om jag låste bakhjulet idag då läraren som smort bromspinnen innan lektionen. Han sa visserligen det innan men jag var inte beredd på att det var så stor skillnad så jag ormade mig en liten bit...
Så nu är det ca 3 veckor till uppkörning. Hoppas verkligen jag får koll på dem här detaljerna till dess. Min lärare verkar dock hoppfull och betydligt mer positiv än vad jag känner mig...
Har också en lärare som känner sig mer positiv än mig vad gäller manöverbanorna, men det går nog. Har tagit 6 lektioner hittills och räknar med två till innan uppkörning om drygt en vecka. Gick också från total nybörjare till vinglig yngling i trafiken. Får se hur det går...
Hur många körlektioner är det i snitt som man tar?
Vet att det är högst personligt osv, men flertalet verkar köra ungefär 6-8 körlektioner? fan det gör man ju på en vecka?
Hur många körlektioner är det i snitt som man tar?
Vet att det är högst personligt osv, men flertalet verkar köra ungefär 6-8 körlektioner? fan det gör man ju på en vecka?
Hur många körlektioner är det i snitt som man tar?
Vet att det är högst personligt osv, men flertalet verkar köra ungefär 6-8 körlektioner? fan det gör man ju på en vecka?
Man får väl anta att läraren vet vad han talar om. Jag är övertygad om att det kommer gå bra för oss båda!
(Jag är inte rädd, jag kan åka hoj!)
Hur många körlektioner är det i snitt som man tar?
Vet att det är högst personligt osv, men flertalet verkar köra ungefär 6-8 körlektioner? fan det gör man ju på en vecka?
Hur många körlektioner är det i snitt som man tar?
Vet att det är högst personligt osv, men flertalet verkar köra ungefär 6-8 körlektioner? fan det gör man ju på en vecka?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |