CurlySue
Never Look Back
( 15-25 lektioner om du är tjej )
Hoppas klara mig med en aaaaaning färre... hehe
Trots att jag är
(Hugger som en kobra oxå, jag vet, men kunde inte låta bli!)
Trots att jag är
Trots att jag är
Det beror nog inte på att de egentligen behöver det dock utan att en del (inte alla) tjejer tror att de inte kan även fast de är grymma.
Men jag skulle gissa att ett ungefär kan ligga på ungefär detta:
10-15 lektioner om du bara kör körskola och inget privat.
Huh? Källa på det tack...
Det är helt ok att använda bakbromsen med "måtta". Man kan använda den för att få lite stabilitet när man gör en skarp sväng t ex.
Det som däremot inte är ok, som de kollar mkt på nuförtiden, är om du använder bromsen väldigt mkt, och framförallt om du använder den "hela tiden" för att reglera farten.
Vid krypkörning ska du enbart reglera farten med gas och koppling, det är hela grejen. Det finns folk som kuggar på för mkt bromsandvändning. Men av vad jag hört har det varit i fall där folk i princip kört hela banan med bara gas -> få fart -> trycka in koppling helt och bromsa för att sänka fart.
Om du vid enstaka tillfälle råkar få för mkt rull, eller t ex vid lutning är det självklart okej att använda bromsen. (jag körde dock helt utan bakbromsanvändning på min uppkörning, men kollade upp det där med flera källor innan)
Provötiden gäller bara från första körkortet.btw. Hur blir det med prövotid nu, gäller den som 2 år fr.o.m. idag? ..eller från dagen jag tog mitt första körkort?
Provötiden gäller bara från första körkortet.
Jag ska köra upp imorgon. Idag hade jag en körlektion för att repetera och finslipa det sista. Vad händer? Jo, efter att ha kört ca 1,5 timma på våta vägbanor hittar jag en asfaltsskarv på en landsväg och kör omkull. Minns inte själva tillfället när hojen går omkull, men minns att jag kanar en bit på asfalten på mage med hojen över mig. Läraren sa att framhjulet hade släppt och jag hade kanat kanske 20m innan det tog stopp. Jag klarade mig bra, får väl ett par blåmärken och blir väl lite stel imorgon till uppkörningen. All nervositet är som bortblåst efter detta i alla fall. Och jag hoppas verkligen att det är torra vägar imorgon, annars kanske jag inte vågar dra på ur kurvorna som man borde.
Jag är glad att det inte hände med min egen hoj i alla fall. Min jacka och ena handske blev dock lite uppskrapade, men bättre kläderna/skydden än en själv.
Wish me luck.
Kvinnor i trafiken...
Men om dem åker hoj så är det nog ganska säkert, dem kommer ju inte åt att sminka sig i farten för visiret är i vägen så då kan dem fokusera på körningen istället...
Ny i tråden men tänkte bara tala om att jag satte kortet idag! (självklart är det väl någon som håller räkningen?! ) Har kört bil och 125:a tidigare, tog 7 lektioner och övade mest på konbanan.
Jag lyckades klara av det idag trots gårdagens vurpa, såå gött!
Jag körde sist av alla så det var en låång väntan mellan manöverprov och trafikdelen, men det gick ju över förväntan så det var det värt.
Klarade uppkörningen!
Shit va gött det känns! Nu ska det ut o åkas!
Kram Maria
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |