Körkort 2009

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
KTM 690 Duke, BMW K100, Triump Speed Triple, BMW K75, HD 48
blir så trött nu, andra gången uppkörningen blir kuggad. Dom är så sjukt petiga så man blir trött. Fan va de tjänar penga rpå mig :/

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Vad kuggade du på?

Korsning, mittemot mig har grönt med väjning och jag har grönt med väjning. Mittemot mig ska svänga in på samma väg... Självklart ska jag lämna företräde åt denna person, jag kan detta, gjort det 700 miljarder ggr med körlärare och det går bra varje gång.

Men denna gången hade jag en nöt till förare som tydligen inte kunde sina regler så han väntade på mig, så där står jag mitt i korsningen väntades på att han ska svänga in men det gör fanskapet inte, så för att slippa hindra trafiken så kör jag på, då börjar självklart den idioten också köra. Det slutar med att jag gasar på för att hinna före honom och där tyckte uppkörningsdamen att det brast, för övrigt så var allt klockrent.

Min körlärare sa till henne att han kan det här men inte fan brydde sig hon om det. vägverket blev 2500kr rikare och jag fick inte ett smack.

Nästa gång ska jag bara stå där och vänta hur mycket jag än hindrar trafiken.

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX400e
Korsning, mittemot mig har grönt med väjning och jag har grönt med väjning. Mittemot mig ska svänga in på samma väg... Självklart ska jag lämna företräde åt denna person, jag kan detta, gjort det 700 miljarder ggr med körlärare och det går bra varje gång.

Men denna gången hade jag en nöt till förare som tydligen inte kunde sina regler så han väntade på mig, så där står jag mitt i korsningen väntades på att han ska svänga in men det gör fanskapet inte, så för att slippa hindra trafiken så kör jag på, då börjar självklart den idioten också köra. Det slutar med att jag gasar på för att hinna före honom och där tyckte uppkörningsdamen att det brast, för övrigt så var allt klockrent.

Min körlärare sa till henne att han kan det här men inte fan brydde sig hon om det. vägverket blev 2500kr rikare och jag fick inte ett smack.

Nästa gång ska jag bara stå där och vänta hur mycket jag än hindrar trafiken.
Fan va surt det där..har faktiskt funderat på samma sak. Vad som händer om nån jävla idiot sabbar för en på uppkörningen. Tex nån som står helt still när man släpper fram på högerregel osv...Vi har tex en gata här i Malmö som INGEN tillämpar högerregeln på...Kommer bli ballt om jag får köra här, då blir det långa köer..hahaha. Har sett körskolebilar här som stått still i minst 30-40 sek, helt dödläge från bådas sida.

2500 förresten? Varför fick dom så mkt? Kostar väl 1500?

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Fan va surt det där..har faktiskt funderat på samma sak. Vad som händer om nån jävla idiot sabbar för en på uppkörningen. Tex nån som står helt still när man släpper fram på högerregel osv...Vi har tex en gata här i Malmö som INGEN tillämpar högerregeln på...Kommer bli ballt om jag får köra här, då blir det långa köer..hahaha. Har sett körskolebilar här som stått still i minst 30-40 sek, helt dödläge från bådas sida.

2500 förresten? Varför fick dom så mkt? Kostar väl 1500?

Jag har ingen hojj så trafikskolan tar 1000kr för lån av hojj.. Rättelse av mig där, 1500kr rikare blev vägverket :/ Alltså ge dig inte, låt de andra idioterna få utnyttja sin förtur fastän de inte vet om den.

BikerBanny

Väntar på axeloperation
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -03
Tjofaderittan, fick en hoj igår :), ska nöta så mycket som möjligt nu inför uppkörningen, bara måste ju kunna lära mej krypköra NÅN gång :D. Tack GixxerTiger för att du satt över 5 timmar i bilen igår för att hämta hem den :-D

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Jag lyckades klara av det idag trots gårdagens vurpa, såå gött! :)
Jag körde sist av alla så det var en låång väntan mellan manöverprov och trafikdelen, men det gick ju över förväntan så det var det värt.

Grattis! skönt å höra att det gick vägen trots vurpan dagen innan.

Klarade uppkörningen! :banana

Shit va gött det känns! Nu ska det ut o åkas! :hojbusa

Kram Maria

Grattis! ja de tär en härlig känsla när man klara lappen:)

Klarade kortet idag, uppkörning 13:20 i västerås... nu blir det ut å åka...

gratulerar:)

Last edited:

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Klart, fixade uppkörning idag i Vänersborg (Trestad). Kalastrevlig provförättare, lugn, metodisk och hängde inte upp sig på enskilda detaljer utan såg till helheten på ett mycket sakligt sätt.

Vi var fyra som körde, två lyckades och två misslyckades.

Nu återstår bara att köpa sig en hoj ;) Fy fan vad kul det kommer att bli.

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Hjääälp

Nu kan jag ju bli nervös på allvar!
Fick bekräftelse på uppkörningstid idag... Skolan bokade så datumet kom som en surprise-

Den 23e september är det dags! 6 veckors nerver framöver.
Lågfarten har jag hyfsad kläm på, högfarten vill inte alls men bara kört den 3 ggr.:confused:
Bromsning har jag inte ens provat (bromsproven alltså)
Trafiken blir nog inga bekymmer, det gäller bara att ta sig dit ut!!
Har 5 lektioner inbokade under de 3 veckor som ligger nära uppkörningen.

Tack alla som delar med sig av sina uppkörningar,
speciellt ni som kuggat.:Bugar

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
klara av uppkörningen idag, känns så jäääävla skönt =D

grattis!:)

Klart, fixade uppkörning idag i Vänersborg (Trestad). Kalastrevlig provförättare, lugn, metodisk och hängde inte upp sig på enskilda detaljer utan såg till helheten på ett mycket sakligt sätt.

Vi var fyra som körde, två lyckades och två misslyckades.

Nu återstår bara att köpa sig en hoj ;) Fy fan vad kul det kommer att bli.

grattis till dig med:)

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Nu när man är fullutbildad tänkte jag att det var dax för något nytt. Den här hade bäst färg så den fick det bli. Tror de kan va bra att börja med.

t8q80h.jpg

34g9ffb.jpg

wagis

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
Z1000 -08 White
Efter mycket läsande har nu äntligen tiden kommit för mitt första inlägg!
Idag satte jag uppkörningen!!! :D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM