Jag ska köra teorin på tisdag nästa vecka... Nått speciellt jag bör plugga på tycker ni ? har mestadels kört lite prover på STR's hemsida räcker det ?
Har du tagit körkort max 3-4 år sen så borde du klara det.
...fast det skadar förstås inte att läsa igenom åtm - Du o Jag i trafiken el nåt liknande innan...
Lycka till!
Nu när man är fullutbildad tänkte jag att det var dax för något nytt. Den här hade bäst färg så den fick det bli. Tror de kan va bra att börja med.
<...bilder...>
Då är vi två som hoppas på en bra dag den 18:e
Är uppkörningstiderna fortfarande "slut" eller finns det att få tag på? Har jobbar mycket nu så har inte ringt på en månad :S
Är uppkörningstiderna fortfarande "slut" eller finns det att få tag på? Har jobbar mycket nu så har inte ringt på en månad :S
Lycka till imorgon!
Då har man testat högfartsbanan för första gången. Gick inte helt strålande. Envisades med att riva första konen efter undanmanövern, samt att vändningen strulade i början. När jag väl fått lite ordning på vändningen så började jag välta en kon i serpentinen istället.
Det är något med serpentinkörning kombinerat med hastighetssänkning som tydligen är väldigt svårt... Någon som har några goda råd?
Körläraren sa också att det inte finns något krav på hastighet/acceleration på vägen tillbaka efter vändningen, bara man håller 50 vid inbromsningen. På VV-instruktionen står det dock "Efter vändning ska acceleration ske till ca 50 km/tim så snart som möjligt samtidigt som serpentinkörning utförs."
Ni som har varit med: Vad säger uppkörningsinspektören?
Då Körläraren sa också att det inte finns något krav på hastighet/acceleration på vägen tillbaka efter vändningen, bara man håller 50 vid inbromsningen. På VV-instruktionen står det dock "Efter vändning ska acceleration ske till ca 50 km/tim så snart som möjligt samtidigt som serpentinkörning utförs."
Då har man testat högfartsbanan för första gången. Gick inte helt strålande. Envisades med att riva första konen efter undanmanövern, samt att vändningen strulade i början. När jag väl fått lite ordning på vändningen så började jag välta en kon i serpentinen istället.
Det är något med serpentinkörning kombinerat med hastighetssänkning som tydligen är väldigt svårt... Någon som har några goda råd?
Körläraren sa också att det inte finns något krav på hastighet/acceleration på vägen tillbaka efter vändningen, bara man håller 50 vid inbromsningen. På VV-instruktionen står det dock "Efter vändning ska acceleration ske till ca 50 km/tim så snart som möjligt samtidigt som serpentinkörning utförs."
Grattis till dig!
Ja hur gick det för mig..? Inte en glad tjej som skriver detta.
Allt började j*vligt fel, redan FÖRE provet.... förlängde säkert livet på dom som satt utanför o väntade på uppkörning samt alla kontrollanter. "hahahaha Dumma jävla blondin" tänkte nog de flesta... Jaja, det bjuder jag på, jag e inte den som inte vågar visa mig dum o alla kan väl för fan göra fel. Tappade hojen .........
Min kontrollant o jag hamnade väl ganska snett redan från början. Tänker inte skylla ifrån mig men jag fick aldrig något konkret svar varför jag kuggade. Han va inte nöjd med något. Lågfarten satte jag (men enl. kontrollanten för vingliga svängar...). ua på bromsningarna o serpentinen. Sen efter det for vi ut o körde. Kändes bra o jag gjorde precis som jag gjort med min lärare. När vi kom tillbaka sa han bara: Sofia, du behöver verkligen träna mera... Mina taggar växte utåt o mina finska lejon väcktes. Blev ASförbannad. Jaha, säkerthetschecken kunde ha varit bättre, krypkörningen instabil i sväng, jag hade tittat ner i asfalten när jag skulle ut från grusväg på 70väg (det va en hög asfaltskant som jag sneglade ner på), tydligen hade jag kommit över på mötande ngn ggn, var o när kunde han inte säga när jag frågade. Kanske jag tog en tupplur då för jag minns det inte... Sedan sa han att han uppriktigt hade varit rädd när vi körde i villaområdet. jaha? Körde aldrig mer än 25. Vid det här laget va jag så less så jag orkade inte lyssna mer. Kanske jag skulle hålla på med biljard istället?
Revansch på onsdag men just nu känner jag mig bara bläääää vill inte.
Som någon sa: det räcker inte med att bara vara söt, man måste ha lite talang också. Tack för den!
Lite vodka innanför västen hade inte skadat nu, men är fast på jobbet... Fler som känt sig så här efter kuggning?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|