Körkort 2009

MM&M

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZS600 -03
Jag fick mitt tillstånd med vändande post. Det tog kanske tre, fyra dagar efter att jag hade skickat in ansökningspappren. :)
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Hej! Tänkte bara höra med er som börjat me körkortet nyligen, hur lång tid det tog för er att får körkortstillståndet efter ni laggt det på brevlådan?

Går här och väntar , på VV stog det att ska ta 1-2 veckor, ska det verkligen behöva ta sådan lång tid?
Vill ha det så fort som möjligt så ja kan boka teoriprovet,känns som man kommer igång på allvar med ett datum som mål.

Jag lämnade det på fredagen o fick det på tisdagen.
Dock finns det de som väntat 1-2 månader, fast det är nog mer på försommaren...
 

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
Jag gjorde den här "resan" förra året och ska kika in här lite då och då för jag vet hur gärna man ibland vill ha svar på sina frågor. Något ni definitivt bör kolla upp med eran körskola så fort som möjligt, är vilket datum ni ska köra halkbana för att få göra uppkörning så fort som möjligt :öga
 

Nikoz

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
sm
Något ni definitivt bör kolla upp med eran körskola så fort som möjligt, är vilket datum ni ska köra halkbana för att få göra uppkörning så fort som möjligt :öga

Är jag helt ute o cyklar men ligger inte halkbanan under B-kort inte fan för MC , har jag inte hört talas om innan :S
 

jetson

Guest
Najj du behöver ingen riskutbildning! Boka prov via internet och bli av med det så fort som möjligt.. Sen är det bara att boka en massa pass redan nu annars kan det bli tajt att hinna med om du vill köra hojj i sommar (I alla fall i en större stad)

Ok får hoppas på det.

Jag har bokat en intensivvecka på skola så jag kommer få köra 18 timmar och sen tänkte jag boka uppkörningen till veckan efter det om jag får tid då, just nu väntar jag på körkortstillståndet.
Skickade in ansökan för 2 veckor sen så jag hoppas jag får det i februrari iaf och kan boka teori o uppkörning, men jag antar att sthlm har längst väntetid. Sitter väl nån seg tant i farsta och går genom alla ansökningar hehe..

Förresten läste jag på körkortsportalen att uppkörning för mc kostar 1500:- :huvet
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Fick plåtlådekörkort idag... Har varken gått teori eller körning på bilskola, men likväl kostade det väl minst en 4k att få kortet. Visst var det mycket billigare för 3-4 år sedan?

Jaja, jäkla gött att ha det gjort :)
 

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
Är jag helt ute o cyklar men ligger inte halkbanan under B-kort inte fan för MC , har jag inte hört talas om innan :S

en gnutta ironi kanske ska inläsas i mitt inlägg :) skulle nog inte vara så många som "klarade" halkbanan med MC är jag rädd.
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Har försökt kolla tider för uppkörning på nätet, men jag kan bara välja att göra teori för A (som jag redan klarat av), teori för BE eller teori/förarprov för B (som jag också redan har). Har jag missat ngt, eller har dom bara inte fått upp uppkörningstiderna för A än?
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Har försökt kolla tider för uppkörning på nätet, men jag kan bara välja att göra teori för A (som jag redan klarat av), teori för BE eller teori/förarprov för B (som jag också redan har). Har jag missat ngt, eller har dom bara inte fått upp uppkörningstiderna för A än?
man måste väl ringa för att boka uppkörning för A. så var det iaf förra året..
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
man måste väl ringa för att boka uppkörning för A. så var det iaf förra året..

De va fanimig de sämsta jag nånsin har hört... är VV kvar på 1990talet? :näsblod
Har dom motiverat de på ngt sätt eller är dom bara för lata för att lägga till den tjänsten? Dom kom ju iaf halvvägs med att kunna boka teoriprovet online, sen fick väl den ende som hade hjärnceller kvar sparken. :huvet
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
De va fanimig de sämsta jag nånsin har hört... är VV kvar på 1990talet? :näsblod
Har dom motiverat de på ngt sätt eller är dom bara för lata för att lägga till den tjänsten? Dom kom ju iaf halvvägs med att kunna boka teoriprovet online, sen fick väl den ende som hade hjärnceller kvar sparken. :huvet
Hehe mm.. ingen aning varför de har så. säkert för att de hatar mc-förare:)
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
De va fanimig de sämsta jag nånsin har hört... är VV kvar på 1990talet? :näsblod
Har dom motiverat de på ngt sätt eller är dom bara för lata för att lägga till den tjänsten? Dom kom ju iaf halvvägs med att kunna boka teoriprovet online, sen fick väl den ende som hade hjärnceller kvar sparken. :huvet

Det är inte bara VV som är efter med den tjänsten. På min körskola så kunde man bara boka körlektioner för bil över nätet. För mc så var man tvungen att gå dit personligen för att boka körlektion.
 

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Har försökt kolla tider för uppkörning på nätet, men jag kan bara välja att göra teori för A (som jag redan klarat av), teori för BE eller teori/förarprov för B (som jag också redan har). Har jag missat ngt, eller har dom bara inte fått upp uppkörningstiderna för A än?

Brukar väl släppa dom tiderna i mars någon gång, prova å ring.
Då kan dom svara på när tiderna släpps.
 

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Vvvvvåååååårrrrrr

kom igen nu våren !! De kliar i alla fingrar o oj oj oj :D :banana :banana

Hälsningar till alla hoj vänner syns på vägarna snart !!:tuttar
:tuttar :rofl
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
kuggade teorin idag, såå surt 50 poäng:huvet

Fan så surt. Vet hur det känns. Sumpa min första uppskrivning oxå, när jag tog kortet förra sommaren. 2 poäng under minimigränsen :huvet

Lycka till på nästa! Det bör ju inte vara nån fara på taket då du är ute i väldigt god tid med uppskrivning osv...
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Själv fick jag 51, på mitt första teoriprov när det begav sig:huvet och då kommer jag ihåg att jag gick tillbaka och ändrade en 50/50-fråga, om jag bara inte hade ändrat det satans svaret...:gnissla :tungan
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Själv fick jag 51, på mitt första teoriprov när det begav sig:huvet och då kommer jag ihåg att jag gick tillbaka och ändrade en 50/50-fråga, om jag bara inte hade ändrat det satans svaret...:gnissla :tungan

att nån alltid ska va värst haha :D fan så surt... hata coinflips :död
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top