Körkort 2009

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
så de tidigaste dom hade var i Maj?! dom förväntar sig att vintern håller i sig länge då...
 

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ER-6n
I veckan ska "Kickan" hämtas från verkstan. Hel o klar för att börja köras på :D
Teoriprovet är bokat. Det börjar närma sig, äntliiiigen!!!
Bara kylan släpper taget så kan jag börja köra lite, då jag har "moppen" uppställd på inhängnat område. :yoparty
Håller tummarna för alla härinne :tummenupp
 

Anderzon

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Honda cbr 600Fs
Vilka teoriböcker är lämpliga att ha, nu när man tänkt ta kortet. Har googlat runt lite och funnit diverse olika..

Jag använde bara teo 2009 men det kan vara bra med lite mer teoriböcker kanske. Kände inte igen speciellt många frågor på provet men klurar man lite på dom så löste det sig för mig iallafall.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag som redan hade bilkortet sedan 14år körde ändå på STR´s körkortsboken plus MC-boken... en refresh är inte fel.

Köpte de nya för typ 500 och sålde vidare de på blocket en månad senare för 350...
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Vilka teoriböcker är lämpliga att ha, nu när man tänkt ta kortet. Har googlat runt lite och funnit diverse olika..

sök på biblioteket efter böckerna till bilkortet, de är viktigast. Två jag lånade var körkortsboken samt teoriboken. Sen köpte jag MC-boken.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Köp körkortsfrågor på CD och mata in dessa! Läs igenom MC boken....
Ta inte för lätt på manövreringstestet/hinderbanan. Jävligt surt att kugga på detta... Har man egen hoj så kan man träna mycket själv - dock kan det vara värt att få sig en genomgång genom trafikskolan först.
 

Bestefar

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Östergötland
Hoj
Honda
Köp körkortsfrågor på CD och mata in dessa! Läs igenom MC boken....
Ta inte för lätt på manövreringstestet/hinderbanan. Jävligt surt att kugga på detta... Har man egen hoj så kan man träna mycket själv - dock kan det vara värt att få sig en genomgång genom trafikskolan först.

Tackar för tipsen, ska även kolla upp böckerna ni tipsade om :tummenupp
 

jetson

Guest
Fan vad sega dom är på länsstyrelsen i sthlm.. skickade in ansökan om körkortstillstånd i början av februari, hoppas det kommer i veckan. 220:- och sån seg hantering är fan underkänt!
 

Petterabborre

Medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Lund
Hoj
2x Kawasaki 500 H1 -71, KTM 525 EXC -07
De böcker jag har läst är Körkortsboken från 2001, Vägvisaren A-körkort 1998 samt STR Att köra Motorcykel 2001. Dessutom har jag Trafikskolan TEO 2009 på datorn och har tränat massa där.

Så nu är det dags för teorin om två och en halv timme ;) Målet är körkortet innan sista april, så blir det Island i sommar! :D
 

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda CBR 600 -97
Fick faktura hemskickat till mej idag från vägverket angående uppkörningen. Tydligen så har min körskola bokat ett datum åt mej den 28maj.

Inga problem med datumet för min del och jag har förvisso sagt att jag vill ta kortet så fort som möjligt men man tycker ändå att dom kunde ha hört av sej först :rolleyes:
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Fick faktura hemskickat till mej idag från vägverket angående uppkörningen. Tydligen så har min körskola bokat ett datum åt mej den 28maj.

Inga problem med datumet för min del och jag har förvisso sagt att jag vill ta kortet så fort som möjligt men man tycker ändå att dom kunde ha hört av sej först :rolleyes:

Haha låter ju skumt. Kanske en miss av dem, men ändå!

Har själv fått faktura från vv för uppkörning nu. Ska köra upp 11 dagar efter jag för första gången ska köra en mc. känns inte som det kommer gå bra, men många andra har klarat det :yoparty
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
PÅ mitt körkort saknas det lite datum endast för A1-fältet. Undrar om man kan få det ifyllt om man kör upp för A1 detta året? :va
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fick faktura hemskickat till mej idag från vägverket angående uppkörningen. Tydligen så har min körskola bokat ett datum åt mej den 28maj.

Inga problem med datumet för min del och jag har förvisso sagt att jag vill ta kortet så fort som möjligt men man tycker ändå att dom kunde ha hört av sej först :rolleyes:

Tror du inte chocken hinner lägga sig tills i slutet på maj? :rofl
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top