Kan det komma frågor på exempelvis vad man ska tänka på när man kör bil + släp på teoriprovet för MC? Tycker inte det borde göra det men det kanske räknas som generella kunskaper som man ska ha?
Nej, finns inga bilspecifika frågor, lämpligt nog.
Kan det komma frågor på exempelvis vad man ska tänka på när man kör bil + släp på teoriprovet för MC? Tycker inte det borde göra det men det kanske räknas som generella kunskaper som man ska ha?
Jag fattar inte varför så många bara ser till ekonomin och inte till själva utbildningen! Visst, det kan vara surt att lägga 10-15 papp men jag är nog fan övertygad om att en utbildning via skola ger dig en bättre start och större chans att fixa uppkörningen. Dessutom tror jag att en del tips "sitter i lite längre. Jag har bara gott att säga om den skola jag gick på i Kungälv....
Kan man samtidigt övningsköra mkt privat så är det ju bara bonus...
Att rädda en farlig situation skulle jag mer kalla erfarenhet. Du kanske lär dig hur du ska göra på en trafikskola, men du lär dig inte göra det.Håller med dig om varför många bara ser till ekonomin och inte själva utbildningen, sen är det såhär, många gånger bevisat, dem som går en mc utbildning lär sig och hantera den bättre.
OBS!! nu menar jag inte att köra på raksträckor och dyl det kan vem som helst göra, men då när paniken är framme det är då du har din kunskap att använda dig utav för att rädda situationen på bästa sätt.
Fattar inte hur vissa på alla möjliga sätt försöker undankomma utbildning mm...pga det kostar för mycket och "jag" har inte råd, då är det lika bra och lägga ner allt eller spara mer...smakar det så kostar det helt enkelt. och det blir inte billigare senare med att äga en hoj heller, Köp, försäkring, service, delar, förvaring.. mm...(om man inte vill ha 50talets sporthoj)
Sen klart att alla är nervösa inför alla tester, men det är då ens kunskaper sätts på prov och då gör man det bästa man kan, inser inspektörn att man inte kan, då är det och öva mer, många surar över att dem kuggar för att jävlas, men tvärtom dem räddar ens liv !!!!
Önskar alla körkortstagare inför säsongen 2009 lyckatill.
Jag kommer ta en lektion och sedan köra upp.
Hoppas det räcker.
Jag har bokat intensiv hos Västerås bil och mc och då krävs det att man tar med eget ryggskydd. Eftersom jag inte vet hur deras övriga kläder är, är det bara att köpa vilket som eller passar inte alla till alla kläder (vilket jag antar att de inte gör)?
Kanske bättre att köpa eget ställ själv?
Ingen annan som ska på intensiv där? Speciellt helgintensiv?
Är klar med min uppskrivning nu,skrev upp privat. Så nu är det dags att övningsköra. Något som gjorde mig förvånad va att handledaren får INTE köra med bil bakom eleven ? men körläraren får? Någon mer än jag som tycker det är säkrare med en bil bakom ? ska inte handledaren betraktas som en körlärare ?
1.handledaren får INTE köra med bil bakom eleven ? ABSOLUT inte men det får de i trafikskolan rutinerade yrkes förare osv.
Däremot får handledaren sitta bakom dig!
Jo jag känner till reglerna. Men vad gör dem mer rutinerade "på papper" ?
min handledare har haft kort och kört aktivt i 30 år. Inte alla körlärare som
har den erfarenheten ? tycket inte det är orsak nog. tycker dem borde hjälpa oss mc förare mer och göra det lättare för oss. Inte alla som får tag på en handledare med både kort och hojj !
Själv har man bokat sina första lektioner!
Började med 3 st , så får jag se hur många behöver.
den 25 mars är den första lektionen!
Hoppas på att ha kortet i april eller början på maj kan de vara möjligt tror ni?
Har en hel del erfarenhet av 2hjul så man är inte helt vilsen inom hantering osv.
Lycka till alla andra som också väntar på att få köra upp!
Mac: Inte så konstigt, det är långt ifrån alla som har såpass erfarna handledare som du... men samtidigt så är en massa år inte samma sak som bra handledare.
En trafikskolelärare har ganska mycket utbildning bakom sig.
Eller skall regelverket anpassas efter individnivå tycker du???
Halle7: Jag köpte eget efter att ha satt på mig skolans ställ en gång... det räckte för att få mig att må illa kan jag säga. Köpte billigt godkänt då jag var säker på att jag kommer vilja byta snart ändå då jag vet mer om vad jag vill ha.
Halle7: Jag köpte eget efter att ha satt på mig skolans ställ en gång... det räckte för att få mig att må illa kan jag säga. Köpte billigt godkänt då jag var säker på att jag kommer vilja byta snart ändå då jag vet mer om vad jag vill ha.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|