FiKsT
Ny medlem
Grattis!!
Grattis!!
Fixade mitt kort idag, så jävla lycklig nu
http://www.youtube.com/watch?v=95uUM_lIIkY
http://www.youtube.com/watch?v=NmVGdUrHl-E
Lägger upp dessa igen så att du slipper gå igenom hela tråden.
Fixade mitt kort idag, så jävla lycklig nu
Var kan man hitta en guide där alla säkerhetskontrollerna står steg för steg?
Försökte bara köra lågfartsbanorna med åbäket, stört omöjligt
Nejdu, min TTR är smidig, GSen är klumpig. Tyckte min hoj var klumpig innan..
Menmen, det är nog en vanesak också. Lycka till på torsdag!
hade en ruskigt bra kille från vv.
Ni som skriver att ni hade "ruskigt bra" förrättningsman, förklara gärna vad ni menar?
Var han ruskigt bra för att han gav er lappen?
Ni som skriver att ni hade "ruskigt bra" förrättningsman, förklara gärna vad ni menar?
Var han ruskigt bra för att han gav er lappen?
Haha.
Jag brukar också tänka på det när folk skriver så
Är ganska säker på att han inte hade varit lika "ruskigt bra" om han underkänt dem.
Hur många har skrivit: "Jag kuggade, men vv-killen var grymt bra!!!"?
Jag tyckte att min inspektör var klockren, (klarade iofs lappen på första försöket, så kan vara därför.)
Men det jag tycker var skönt var att han sa inte så mkt alls egentligen.
Skakade hand och presenterade sig. Förklarade bara vad jag skulle göra rakt upp och ner och kollade om jag hade nån fråga inför varje moment.
När vi var ute och körde så var han väldigt diskret. Höll sig på avstånd mest hela tiden. Sa inte så mkt i radion, annat än nån anvisning om att vi skulle åka tillbaka osv.
Kändes som att vara ute och köra själv... som det ska va! Klockrent!
(körde i Tullinge i Sthlm. Ganska lång kille, inte lastgammal, lät som att han hade någon sorts norrlänsk dialekt).
Min dag började 05:51 då alarmet ringde.
Efter ett par minuters snoozande så steg jag upp, väckte pappa och fixade frukost. Vi åt, borstade tänderna, tog på oss och for iväg. Klockan var då 06:57 ungefär.
Vi var väl framme vid uppkörningsplatsen (Ählms flygfält) kl 07:30. Jag körde banorna ett par varv, bromsade några gånger och sedan anslöt vi oss till de andra som också skulle köra upp idag.
Instruktören frågar om jag är jag, vilket jag var, så jag svarade ja. Jag kom på att oj, jag har ingen legitimation med mig.
Då sade han vänligt men bestämt:
- Då blir det inget prov.
Ojdå... Som tur var så for pappa iväg och hämtade mitt pass.
På grund utav detta så fick jag köra sist av alla, men det kan man väl stå ut med.
Pappa kom långt innan det var min tur.
När det äntligen var min tur så kickade jag igång och körde ut på banan till instruktören. Han kikar på passet och jag får säkerhetskontrollera hela motorcykeln.
Blev lite smått orolig när jag fick göra en så pass omfattande kontroll, men jag började med bromsar, för att sedan kolla däck och fälg, kraftöverföring. Förklarade först att jag ville ta elen sist eftersom jag inte har batteri, och motorn måste vara igång för att det ska bli elektricitet av. Det köpte han. Jag förklarade allt jag gjorde, gjorde det lugnt och noga. Frågade ifall han kunde hjälpa mig få upp hojen på sidostödet så jag kunde kolla lagerna ordentligt.
Där avbröt han mig och konstaterade att jag kunde. Skönt!
Jag körde lågfartsbanan (serpentinen utan stopp) utan några som helst problem. Gick långtsamt, flöt på bra, gick helt enkelt suveränt.
Iväg för att ta fart på högfartsbanan, kör den. Välter dock näst sista konen på vägen tillbaka pga för snålt tagen sväng. Han verkade strunta i vilket, men jag frågade ifall jag skulle göra om det och det fick jag göra (Kanske inte hade behövt, men skit samma, jag kan!).
Andra gången gick problemfritt. Vidare till inbromsningar!
När jag är på väg och ska ta sats inför bromsningarna så kom Koenigsegg som var ute och testkörde sina bilar. Försökte dra Koenigseggen, men det gick inte riiiktigt hela vägen.
Kändes rätt fräckt att köra bredvid en Koenigsegg på en 40 meter bred start/landningsbana
Nåja, bromsningarna gick bra, fick inte göra om någon av dem.
Eftersom jag är sist i ledet, så har jag min trafikkörning sist. Klockan 14:30 skall jag infinna mig på vägverket.
Är hemma om nu, tänkte ta en välbehövlig dusch innan det är dags att sadla om inför trafikdelen.
Känns bra detta, är känner mig hemma i trafiken, tittar noga, släpper på gasen när jag kör förbi hus/avfarter med dålig sikt/häck/staket mot vägen.
Vet att planera min körning, tog B-kortet i december, så det sitter kvar en del.
Lite att-tänka-på och lyckoönskningar, nu tack!
Min dag började 05:51 då alarmet ringde.
Efter ett par minuters snoozande så steg jag upp, väckte pappa och fixade frukost. Vi åt, borstade tänderna, tog på oss och for iväg. Klockan var då 06:57 ungefär.
Vi var väl framme vid uppkörningsplatsen (Ählms flygfält) kl 07:30. Jag körde banorna ett par varv, bromsade några gånger och sedan anslöt vi oss till de andra som också skulle köra upp idag.
Instruktören frågar om jag är jag, vilket jag var, så jag svarade ja. Jag kom på att oj, jag har ingen legitimation med mig.
Då sade han vänligt men bestämt:
- Då blir det inget prov.
Ojdå... Som tur var så for pappa iväg och hämtade mitt pass.
På grund utav detta så fick jag köra sist av alla, men det kan man väl stå ut med.
Pappa kom långt innan det var min tur.
När det äntligen var min tur så kickade jag igång och körde ut på banan till instruktören. Han kikar på passet och jag får säkerhetskontrollera hela motorcykeln.
Blev lite smått orolig när jag fick göra en så pass omfattande kontroll, men jag började med bromsar, för att sedan kolla däck och fälg, kraftöverföring. Förklarade först att jag ville ta elen sist eftersom jag inte har batteri, och motorn måste vara igång för att det ska bli elektricitet av. Det köpte han. Jag förklarade allt jag gjorde, gjorde det lugnt och noga. Frågade ifall han kunde hjälpa mig få upp hojen på sidostödet så jag kunde kolla lagerna ordentligt.
Där avbröt han mig och konstaterade att jag kunde. Skönt!
Jag körde lågfartsbanan (serpentinen utan stopp) utan några som helst problem. Gick långtsamt, flöt på bra, gick helt enkelt suveränt.
Iväg för att ta fart på högfartsbanan, kör den. Välter dock näst sista konen på vägen tillbaka pga för snålt tagen sväng. Han verkade strunta i vilket, men jag frågade ifall jag skulle göra om det och det fick jag göra (Kanske inte hade behövt, men skit samma, jag kan!).
Andra gången gick problemfritt. Vidare till inbromsningar!
När jag är på väg och ska ta sats inför bromsningarna så kom Koenigsegg som var ute och testkörde sina bilar. Försökte dra Koenigseggen, men det gick inte riiiktigt hela vägen.
Kändes rätt fräckt att köra bredvid en Koenigsegg på en 40 meter bred start/landningsbana
Nåja, bromsningarna gick bra, fick inte göra om någon av dem.
Eftersom jag är sist i ledet, så har jag min trafikkörning sist. Klockan 14:30 skall jag infinna mig på vägverket.
Är hemma om nu, tänkte ta en välbehövlig dusch innan det är dags att sadla om inför trafikdelen.
Känns bra detta, är känner mig hemma i trafiken, tittar noga, släpper på gasen när jag kör förbi hus/avfarter med dålig sikt/häck/staket mot vägen.
Vet att planera min körning, tog B-kortet i december, så det sitter kvar en del.
Lite att-tänka-på och lyckoönskningar, nu tack!
Tog kortet idag! fan va gött, syns på vägarna
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Kortet fixat idag!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |