Det börjar bli dags snart.
Uppkörning på onsdag, årfyllning på torsdag. Konstigt nog så tänker jag inte på min födelsedag öht, ser enbart fram emot uppkörningen, födelsedagen är mer en ursäkt att få gratis mcgrejer.
Körde 100 min med körskola i morse. Vi körde ut till ett industriområde och tränade där på konbanorna.
Fick soppatorsk på vägen ut dit, så fick slå på reserven och kicka igång. När vi kom fram så tog pappa min hoj och körde och tankade den när jag och instruktören pratade, satte upp banorna och så.
Jag började med att försöka köra instruktörens hoj, en BMW gs650 (heter väl så?), helt omöjligt! Blev lite orolig där, fötterna for i gatan stup i ett. Det gick verkligen USELT med hans motorcykel. Tanken var ungefär lika stor som min bil (ford fiesta -81), och instrumentpanelen satt inte fast på gaffeln, så svängarna kändes konstigt. Dessutom så måste hojen ha vägt minst 300 kg.
Det gick verkligen katastrof, som tur var så kom pappa ganska snart tillbaka och gav mig min motorcykel. Körde banorna med lätthet, hur lätt som helst.
Blev verkligen överraskad över hur lätta banorna var. Väntade mig verkligen mer motstånd än så. Riktigt lättande att de inte var så svåra.
Högfartsbanan var inte heller så svår, men aningen svårare än lågfartsbanorna om man nu ska jämföra. 50 Kom man upp i väldigt fort, och slalombanan var jättelätt, förväntade mig tätare placering på konerna. Bromsningen är väl det som gick minst bra egentligen. Låste bakbromsen flera gånger.
Dock är det lätt att träna på, tycker jag.
Trafiken hade han inte mycket att anmärka på, jag tog mitt Bkort i december förra året, så trafikreglerna har jag koll på. Placering känns bra, jag är rätt säker i trafiken.
Vill dock ha tips på hur jag kan förbereda mig till max. Ska köra banorna mer, och längre. Antagligen i helgen.
Är det OK att bara ha en backspegel, och denna på vänster sida?
Skönt att få skriva av sig lite, nu ska jag sova.
Natti