Grattis!
Bästa dagen på länge va?
känns otroligt tungt att kugga på uppkörningen igår nu när det ska bli kanon väder hela helgen! Undra hur länge man får vänta på en ny tid?!
Tackar!!!! ja definitivt bästa dagen på länge! trots att jag bröt handleden samma dag och får gå med gips i fyra veckor!!!
Exakt! Ytterligare ett tips inför höghastighetsbanan (vändningen) är att träna mycket på "snabba åttan"!
På min uppkörning så vart det serpentinkrypet och jag blev tillsagd vilket håll jag skulle börja från men jag fick sedan välja fritt vilken sida jag skulle ta första konen på.
Höghastighetsbanan/undanmanövern så sa han vilken sida jag skulle göra undanmanövern på.
Ta körskolans hoj då det bara är en grej på manöverbanan du ska göra som har med krypkörning att göra.
Rent ut sagt dåligt att vissa uppkörningssnubbar ej bryr sig vilken sida
man skall ta första konen och andra går på enl den uppritade beskrivningen av lågfart resp högfarten på vägverket.Alla borde ju fått gå en likvärdig utbildning så alla bedömer grundregler på lika sätt.
Det här är nog bara en liten del av berget av personberoende bedömningar !
Tycker det borde framgå tydligt med text vad som gäller bland alla övriga
paragrafer och texter
Står ej på mina papper
Tack !
Blir lite slutträning i helgen nu innan den stora dagen
Aj aj! Var det pga hojåkande efter själva uppkörningen, eller något annat missöde?
F-n 4 veckor... kommer du i skinnstället så du kan köra hoj ändå?
håll i hatten nu...det hände på den lilla uppvärmningen innan provet när jag gjorde 90-bromsningen (det ösregnade och jag tog det tyvärr inte försiktigare).
10 minuter senare anländer VV-gubben å provet startar. Så det var bara å bita ihop och fokusera på att ta kortet =)
Har inte testat det än, men det ska säkert gå att krångla sig i stället så fort det inte gör ont längre
ja då kom man precis hem ifrån uppkörningen som inte gick vägen! Va så sjukt nervös att jag frös till o inget gick som de skulle... inte nog me de så stod en tjej på näsan idag med o de hjälpte ju inte nerverna direkt... jaja bara på de igen grattis alla som klarat de!!!
håll i hatten nu...det hände på den lilla uppvärmningen innan provet när jag gjorde 90-bromsningen (det ösregnade och jag tog det tyvärr inte försiktigare).
10 minuter senare anländer VV-gubben å provet startar. Så det var bara å bita ihop och fokusera på att ta kortet =)
Har inte testat det än, men det ska säkert gå att krångla sig i stället så fort det inte gör ont längre
va de du som stod på näsan i Säve i torsdags? sjukt att du lyckades återhämta dig isåfall efter en sån grej! Jag va så nervös ända ifrån söndags tills torsdags så fastän jag inte klarade de så kändes de skönt att slippa vara nervös... Men nu är jag sjukt besviken på mig själv... Körskoleläraren sa att han inte kände igen mig.. o de gjorde inte jag heller.... bläääää
Snabba 8:an?? Förklara, jag ska tokträna i helgen...
Jag är precis där just nu (innan uppkörning) skitjobbigt, vill bara ha det överstökat... Sover knappt, drömmer om uppkörning, helt plötsligt analyserar jag allt och det känns som jag inte kan något... Förra veckan tyckte jag att jag var nöjd med det jag lärt mig men just nu känner jag mig värdelös och kan ingenting... Fasen vad jobbigt... Men det är väl nerverna som spökar antar jag...
Mitt bästa tips är att bara ta de lugnt så ska du se att de går bra.. Jag va för nervös och de som gjorde att de sket sig för mig.... Håller tummarna för dig!
Är det någon som vet vad snabba 8:an innebär??
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|