Hejsan tack allihopa meningen var inte att skryta med mitt låga pris på körkortet utan att visa att det faktiskt går att ta kort billigt oxå om man besitter vissa grundkunskaper. jag har haft körkort sen 1992 och har aldrig kört mc förrut men för ca 3år sen började jag motionsköra cross på crossbana på den vägen blev det mc kort efter att jag la ner crossåkat pga mkt skador jag ådrog mig.
så jag har cross åkat mkt att tacka för just mc känslan det gav väldigt mkt för att bla kunna bromsa rätt å ha bra balans på hojjen , själva trafikdelen har man ju i bagaget efter så mkt övning i bil enda jag läst på om är fordonsplacering av mcn lycka till nu alla som håller på med kortet!
Mvh Conny
så jag har cross åkat mkt att tacka för just mc känslan det gav väldigt mkt för att bla kunna bromsa rätt å ha bra balans på hojjen , själva trafikdelen har man ju i bagaget efter så mkt övning i bil enda jag läst på om är fordonsplacering av mcn lycka till nu alla som håller på med kortet!
Mvh Conny
Ojsan, vilken naturbegåvning, då får man gratulera till körkort, billigt också
Jag skulle behöva läsa om någon som utan att suttit på en mc i sitt liv (eller moppe för den delen) har klarat mc-kortet på en sommar med bara körskola för den sitsen sitter jag i... får inte tag i nån handledare så att nöta med privatkörning är bara att glömma. Kickstartade med 3-dagarskurs i april, har sedan tagit två lektioner och ska ta två till innan uppkörning om några veckor kan inte se hur det ska gå till just nu, skulle vara lite lugnande att veta att det är möjligt
Körskoleläraren är säker på att jag klarar det, annars skulle han inte släppa iväg mig till uppkörning säger han... han har ju statistik att tänka på. Högfartsdelen sitter som en smäck i 50 nu, lågfart 1:an känns ok, 2:an sådär. Men säkerhetskontrollen, och trafik! Trots att jag kört bil i 13 år är jag osäker på det. Livrädd när jag ska ut på större vägar, att få motorstopp, vingla omkull, få hjärnsläpp gällande högerregel och placering etc. Kommer vara så nervös så jag mår illa och knappt vet vad jag heter vid uppkörningen, skulle ge min vänsta arm för att klara a-lappen men det är nog inte det uppkörningsavrättaren, jag menar förrättaren kväver av en... nej visst ja, svårt att köra i det skicket.