Körkort 2009

Kickstart

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
Kawasaki z1000 vit -08
Tjenare, själv väntar man på våren så att man kan få åka ut och övningsköra med sin pärla:yoparty .. har klarat teorin nu under vintern, så det är bara körningen kvar. Tänkte kolla om någon har tips på bra intensivkurser i Borås med omnejd. tacksam för alla tips.

ps. Jävla snö. dö!:huvet

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag kan tänka mig att det är många som börja få abstinens i gashanden och går runt i mc-stövlarna inomhus, samtidigt som sambon skakar på huvudet? :lol

Skämt å sido, jag tycker tiden har flutit på relativt fort sedan början på oktober då jag köpte plastraketen, handlade utrustning och skrev teorin. Antagligen har jag bara försökt förtränga att den står där, i garaget, under skynket. Fast å andra sidan blir jag påmind så fort jag backar ut bilen. :va

Förhoppningsvis blir det en hel del övande för oss alla någon gång i mars, om isflaken har släppt och tempen börjat stiga. Fram tills dess får vi nöja oss med att torrgasa eller fortsätta förtränga vad som finns under skynket. :hihi

Snart kan vi börja utbyta erfarenheter...

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Jag kan tänka mig att det är många som börja få abstinens i gashanden och går runt i mc-stövlarna inomhus, samtidigt som sambon skakar på huvudet? :lol

Skojjar du eller, häromdagen satt jag med hjälmen på och glodde på diverse mc stuntfilmer :D Vet inte hur länge till jag står ut. :huvet

Fast jag håller med dej att sista kvartalet på 2008 gick förvånansvärt fort. Tror det berodde på att man försonat sig med tanken att det är en va en bra bit kvar till säsongen började och att man lika gärna kunde tänka på annat.

Nu är det 2009, snart har halva vintern gått och efter vintern kommer vår :tummenupp

Anderzon

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2009
Hoj
Honda cbr 600Fs
Äntligen så har jag satt fart med mc-kortet.
Har gått och velat i många år nu, men men. Jag bestämde mig över att allvarligt samtal på nyår :fyllisar Det började bra med att körkortstillståndet hade jag redan sen gammalt (tog c-kort -06) så det gäller fortfarande. Så vv skicka hem en personkod så jag kunde boka prov själv. Fick hem koden 1/12. Boka prov till den 1/13. Hade hunnit pluggat lite iallafall! Man kan ju prova ett teoriprov är ju inte så dyrt.. Jaja smet dit och prova.. trodde inte riktigt på det själv men det gick riktigt bra! 58rätt!! Fan vad skönt!

Shimra

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Gixxer 750-97 Gixxer 1000 k5
Jag hade teoriprov igår, och de gick strålande. Så nu är de bara vänta på att vädret ska tillåta oss ut på vägarna:)
Har bokat intensivkurs i mitten maj, kan knappt vänta:)

Vicc

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r
hur gick det med teorin?

Grejjade det galant!:) Nu är det bara att bestämma sig för körskola... Blir nog intensiv.

Jag hade teoriprov igår, och de gick strålande. Så nu är de bara vänta på att vädret ska tillåta oss ut på vägarna:)
Har bokat intensivkurs i mitten maj, kan knappt vänta:)

Grattis! Vart ska du på intensivkurs?

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kör hårt, det är en grym känsla man har första turerna på egen hand. :yoparty Det är värt allt slit flera gånger om.

/J - tog kortet I maj förra året

Shimra

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Gixxer 750-97 Gixxer 1000 k5
Grejjade det galant!:) Nu är det bara att bestämma sig för körskola... Blir nog intensiv.

Grattis! Vart ska du på intensivkurs?

Jag och min brorsa har bokat intensivkurs i Hallstahammar lr Hallstavik, kommer aldrig ihåg vilket det är:)
De är iaf en kurs som är 3 dagar, uppkörningen sista man gör, så får hoppas på de bästa.

Ska du köra privat lr intensiv?
edie: såg att du skulle på intensiv, vart då?

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag och min brorsa har bokat intensivkurs i Hallstahammar lr Hallstavik, kommer aldrig ihåg vilket det är:)
De är iaf en kurs som är 3 dagar, uppkörningen sista man gör, så får hoppas på de bästa.

Det markerade är det:tummenupp

800cc

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Hoj
04 Suzuki vl800
Kan rekomendera Tullinge trafikskola för er som inte kan bestämma er, tog själv kortet där i sommras.Grymt trevliga och hjälpsamma.

Vicc

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r

Står faktiskt mellan Västerås och Hallstahammar! Lutar mot Västerås

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
På något vis saknar man att "ta körkort" eftersom jag saknar den där drömkänslan liksom som väntar på en, att ta mc kort var ju en dröm. Nu är den uppfylld, don't get me wrong det är en av de bästa grejerna jag varit med om i mitt relativt korta liv :)

Lycka till allihopa, har ni några frågor så PM:a. Jag lyckades fixa min uppkörning själv på enbart 3 dagars övning, privat.

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
Råkade köpa mig en Ducce 748R i söndags :yoparty , så nu måste jag ta tungt kort. En polare var tvungen att bli av med hojen och all utrustning (sitter som smäck på mig). Jag kunde omöjligt låta det fina erbjudandet jag fick passera.

Har körkort för lätt mc sen tidigare så jag tänkte ta en lektion eller 2 för att känna på körskolehojen sen köra upp :)

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Så har man varit uppe hos Lelles i uppsala och inhandlat byxor, jacka, stövlar och handskar. För er som är påväg att köpa kläder kan jag tipsa om deras rea som dom har från idag till söndag, 15% på all utrustning, och köper du komplett utrustning så får du 20%. Riktigt bra deal!

Nu är det bara å vänta på den där "varma våren" som aftonbladet utlovar i dagens upplaga.

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Står faktiskt mellan Västerås och Hallstahammar! Lutar mot Västerås

Jag ska också försöka fixa intensiv och det står mellan dessa två. Även för mig lutar det mest mot Västerås. Dock börjar de inte förrän v 16 :rolleyes:
Måste dock boka teorin snart, ska försöka göra det i början på feb. Har köpt MC-boken och lånat "vanliga" teoriboken på biblioteket. Enda jobbiga är ekonomin med allt som ska skaffas, körkort, försäkring, mc, skydd etc etc.. Men det lär det va värt =)
Nä just det, jobbigt med utrymme med. Där jag bor nu har jag ingen bra plats o ha mc.. :confused:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024