Körkort 2009

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
hehe, ja det låter lätt, men sen ska man fixa det i praktiken med. Fast jag ska fan klara det. Har bokat tre lektioner nu innan uppkörningen, sen blir det till att spendera hela söndagen med konbanekörning..yeay!tydingesjön...är det någon träff där?




Tydingesjöns Campingplats utanför Broby mc-träff var Torsdag hela sommarn. Veteranbilsträff var Tisdag eller va det kanske Onsdag:confused: . Tror det är premiär denna vecka.Det brukar komma några hundra hojar var gång. Över 600 som mest ifjol :yoparty
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Hade en riktigt nice lektion idag, lågfarten har äntligen satt sig och jag klarade för första gången av den banan och gjorde sedan om det ett par gånger till =) måste varit ngt med vädret...
Skönt att slippa stressa till uppkörningen i mitten av juni.
 

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Oskarshamn
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Hejsan alla, jag är ny här på forumet, som alla er ska jag ta tungt hojkort i sommar, jag är klar med teorin och ska bara köra upp. (Bara och bara):rofl

Jag undrar vad ni tycker man ska köra upp på med för hoj, ska man köpa en billig gammal 750 och glida på eller ska man ta körskolans, annars funderar jag på att byta min vmax till en sporthoj, men det kanske inte är enklare.
 

PrincessLina

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Kristianstad (snart Hässleholm)
Hoj
Kawasaki GPZ 500s -92
Det går bra ska du se, det är bara ta det lugnt och sansat. köra som om man skulle köra själv sa dom. Alltså inte bry sig i korsningar om dom också hinner med ut och så vidare.

Vi ses säkert på en tur i sommar :yoparty

Sålänge konbanan slutar lyckligt så tror jag resten med kommer flyta på!

Ja,det gör vi alldeles säkert:tummenupp Lycka till med långtrippen i helgen!

Tydingesjöns Campingplats utanför Broby mc-träff var Torsdag hela sommarn. Veteranbilsträff var Tisdag eller va det kanske Onsdag:confused: . Tror det är premiär denna vecka.Det brukar komma några hundra hojar var gång. Över 600 som mest ifjol :yoparty

Åhfan! Ja det e ju mycket träffar i närheten. Borde hålla lite koll på det nu till sommaren!
 
Last edited:

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Hejsan alla, jag är ny här på forumet, som alla er ska jag ta tungt hojkort i sommar, jag är klar med teorin och ska bara köra upp. (Bara och bara):rofl

Jag undrar vad ni tycker man ska köra upp på med för hoj, ska man köpa en billig gammal 750 och glida på eller ska man ta körskolans, annars funderar jag på att byta min vmax till en sporthoj, men det kanske inte är enklare.

Kör du på körskola, så tycker jag att det borde vara lättast att köra upp på deras? Det brukar väl kosta någon tusing i hyra, men det är det väl värt? Verkar jobbigare att köpa en hoj som du ändå tänker sälja så fort du skaffar kort? :)
 

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Oskarshamn
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Kör du på körskola, så tycker jag att det borde vara lättast att köra upp på deras? Det brukar väl kosta någon tusing i hyra, men det är det väl värt? Verkar jobbigare att köpa en hoj som du ändå tänker sälja så fort du skaffar kort? :)

Nej det har du rätt i, men jag funderar på att byta min V-max till en mer lättkörd hoj typ som en Yamaha Fz1-S eller något sånt, men jag vet inte om det blir enklare eller svårare att manöverera en sån hoj i och med att man ligger ner lite och kör.
 

Turbo_Porse

Porsche
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 2007 blackdevil
Äntligen finns ett stort fint A med på den rosa lilla plastlappen

Körde upp i förra veckan och där satt äntligen ett A efter 2a uppkörningen, jävla tur var det eftersom de bara var en vecka kvar på teorin:D .
Körde upp förra året i Göteborg men blev kastrerad eftersom jag höll 50km/h på en 70 sträcka som jag missade, vart så onödigt förbannad så jag skippade det hela fram tills i år. Jag tackar den som avbokade sin uppkörning Torsdagen den 30 April i Göteborg för att låta mig köra upp istället:yoparty
Nu blir de att åka av så mycket man hinner.
 

jetson

Guest
Körde upp i förra veckan och där satt äntligen ett A efter 2a uppkörningen, jävla tur var det eftersom de bara var en vecka kvar på teorin:D .
Körde upp förra året i Göteborg men blev kastrerad eftersom jag höll 50km/h på en 70 sträcka som jag missade, vart så onödigt förbannad så jag skippade det hela fram tills i år. Jag tackar den som avbokade sin uppkörning Torsdagen den 30 April i Göteborg för att låta mig köra upp istället:yoparty
Nu blir de att åka av så mycket man hinner.

Var det mycket trafik på 70sträckan?

Tycker inte dom ska få kugga en på en sån sak om man inte stoppar upp trafiken..
 

Joju38

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stocksholm
Hoj
1981 Honda CB 650
Yepp!

ÄNTLIGEN!:tummenupp
Grejade uppkörningen idag i Tullinge. Blev först nervig då kontrollanten var nybörjare och hade handledare med sig. Var lite orolig att han skulle vara överdrivet nitisk - men icke. Tvingade mig dock att köra om serpentin-lågfarten efter att jag först blivid godkänd en gång och därfter klarat högfartsbanan och inbromsningarna. Han tyckte jag hade kört lite för snabbt första gången - något jag själv INTE håller med om. Men whatever...

I trafiken gick det som smort - lite vändningar, villaområde och grusväg. Knappt nåt 70-åka alls eftersom hastigheten på vägarna närmast flygfältet sänkts till 50 i vinter.

Nu ska gammel-CB:n få känna att den lever!:hihi
 

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Stort grattis!

Hade också en kontrollant med tillhörande handledare, var orolig för samma sak men han var vettig, lite stel i början men senare skojade han friskt.

Störde mig dock fruktansvärt på den urdåliga kom-radion de hade, sprakade och brusade mest hela tiden så det var skitsvårt att höra vilka städer man skulle sikta på osv.


ÄNTLIGEN!:tummenupp
Grejade uppkörningen idag i Tullinge. Blev först nervig då kontrollanten var nybörjare och hade handledare med sig. Var lite orolig att han skulle vara överdrivet nitisk - men icke. Tvingade mig dock att köra om serpentin-lågfarten efter att jag först blivid godkänd en gång och därfter klarat högfartsbanan och inbromsningarna. Han tyckte jag hade kört lite för snabbt första gången - något jag själv INTE håller med om. Men whatever...

I trafiken gick det som smort - lite vändningar, villaområde och grusväg. Knappt nåt 70-åka alls eftersom hastigheten på vägarna närmast flygfältet sänkts till 50 i vinter.

Nu ska gammel-CB:n få känna att den lever!:hihi
 

Turbo_Porse

Porsche
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 2007 blackdevil
Var det mycket trafik på 70sträckan?

Tycker inte dom ska få kugga en på en sån sak om man inte stoppar upp trafiken..

Jag hade inte tillräckligt bra uppmärksamhet att det var 70 sträcka, därför kuggade jag enligt honom. Han sa 50 på 50 väg och 70 på 70 väg mm. Tyvärr så åkte min handledare iväg och återkom 3 timmar senare, så man satt i sin ilska på vägverket och väntade:mad: :huvet
Därav kom kortet i år istället.:banana
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Körde generalrep nu ikväll på uppkörningen imorgon. Går det som det gick nu ikväll så har jag definitivt inget körkort imorgon. Blyfot så det heter duga o väldigt mkt låsningar på bakhjulet:(:( :död
 

mtlca

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZX9R Ninja -00
Körde generalrep nu ikväll på uppkörningen imorgon. Går det som det gick nu ikväll så har jag definitivt inget körkort imorgon. Blyfot så det heter duga o väldigt mkt låsningar på bakhjulet:(:( :död

Ta det bara lugnt och sansat så ska du se att det går vägen :)
Lycka till imorgon :tummenupp
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Körde generalrep nu ikväll på uppkörningen imorgon. Går det som det gick nu ikväll så har jag definitivt inget körkort imorgon. Blyfot så det heter duga o väldigt mkt låsningar på bakhjulet:(:( :död

Ähh, kom igen nu, försök att slappna av! :) Tänk på att du bara behöver "toucha" bakbromsen, det är handbromsen som du skall bestämt klämma åt! Och upp med blicken samt kläm åt benen hårt runt tanken! Hur gick de andra övningarna då? Är det inbromsningarna som du har mest problem med? Jag önskar dig all lycka imorgon! :tummenupp
 
Last edited:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Ähh, kom igen nu, försök att slappna av! :) Tänk på att du bara behöver "toucha" bakbromsen, det är handbromsen som du skall bestämt klämma åt! Och upp med blicken samt kläm åt benen hårt runt tanken! Hur gick de andra övningarna då? Är det inbromsningarna som du har mest problem med? Jag önskar dig all lycka imorgon! :tummenupp

Jo, det andra går bra, lite harigt ibland i vändningen på högfarten, måste lugna ner tempot o inte köra i 60, e så rädd för o köra för sakta o man har ju inte tid o glo på mätaren. Ska droga img med valium imorgon, ha ha:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top