Vart fick du åka på upk då? Hur var vv-mannen? Lättsam el stenghård? =)
Börjar dra ihop sig till teoriprovet nu faktiskt Lite nervöst men det ska nog gå bra hoppas jag! Skiljer det sig mycket från bilteoriprovet eller är det ungefär samma sak?
Jaaaa, då var det dags för mig. Klarade uppkörningen för A igår. Redan hunnit med 30 mil igår och 6 mil idag. Vilken underbar känsla att köra själv. Nu är det tyvärr dags att jobba så cykeln får vila ett tag.
Lycka till alla som håller på.
Hur ska man kolla blinkers? Finns ju inget annat sätt än att bara blinka?
Vilka papper hade du med dig till uppkörningen?
Hur ska jag lyckas träna
Bort
Min starka hand?
foten ska nog inte vara några problem men jag är lite obekväm i att köra i 90km/h o sen bara nypa åt frambromsen med rädlsa för att flyga över styret frågan e hur hårt jag behöver nypa åt o hur lång strecka har jag på mig att stanna? kniper ni åt med benen mot tanken o rätar upp ryggen o håller blicken långt fram? imorgon e sista dubbel lektionen innan uppkörningen.... nervös som en gris innan slakt!
Nu sitter jag här på jobbet efter en förmiddag med kanonväder och har nu MC-LAPPEN i handen! Så grymt skönt! Inga som helst misstag, gick som en dans.
Hej, kan man köra upp med en sporthoj, altså en FZR 1000?
Vill inte ge 1600kr mer för att låna deras på skolan.
Så här gick dagen till:
Värmde upp ute på Hässlös banor drygt 1 timme innan det var dags, 9:15. Fick säkerhetskontroll "Lager". Körde sedan lågfarts 1:an, högfart och broms 70, 90 utan problem.
Fick därefter vänta ett tag på trafiken. Vi var 3 st som körde upp.
Vi utgick från MAX (hamburgerhaket) vid Hälla. Åkte rondellen rakt över mot Expert/Willys. Sedan ner på E18 mot Oslo. Svängde av vid Westinghouse och in mot Gideonsberg, förbi Gidde-högstadiet, sen höger upp på Bergslagsvägen (56:an). Rondeller, bort mot Tillberga. Sedan in på en mindre väg mot Näs. Där blev det smal grusväg med öppna ytor (brassade på) blandat med bebyggelse där jag tog det extra lugnt. Sen tillbaka ut på 56:an inåt Västerås. Svängde mot Stenby i rondellen. Körde därefter igenom hela Finnslätten (ABB). Vänster i rondellen mot E18 Stockholm. Kom fram mot OK-Norrleden. Svängde precis innan macken till vänster in och bort till MAX.
VV-snubben hette Jorma och ska enligt min körlärare vara en av de lugnare och trevligare. Han förklarade allt lugn och metodiskt, inga konstigheter, bra kille.
Själv säger jag att du bör öva på de olika momenter för sig... vändning (krypköra vändor), serpentin för sig, bromsövning... när du gjort detta kommer höghastighet inte vara några bekymmer.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|