Fråga. Vändningen vid högfartsprovet.
Är det något krav hur snabbt man tar den. Skall man trycka sig igenom eller är det ok att nita ner och ta den ganska lugnt?
Är det något krav hur snabbt man tar den. Skall man trycka sig igenom eller är det ok att nita ner och ta den ganska lugnt?
När körde du? Fm eller em? Jag körde också upp i malmö den 25:e och allt gick galant tills det var ungefär 5 minuter kvar av trafikdelen. Då fick jag hjärnsläpp. Mer idiotisk omkörning än den jag gjorde får man leta länge efter. Blev kuggad, precis vad jag hade förväntat sig efter den missen.
Grattis och ta det lugnt på vägarna i sommar!
Tjooo,
I Torsdags fick man körkortet
Va den enda av oss som körde upp som klarade banan på första försöket, alla andra välte nån kon eller bromsade för hårt. Men alla fick körkort tillslut.
Tycker inte ni som håller på o tar kort behöver oroa er speciellt mycke kör man lungt o med huvudet så går det fint. Jag tog 2 körlektioner o sen körde hemma och det gick fint
Har varit riktigt gott väder att snurra runt på bågen i nu, och hela semestern ligger framför en=)
Lycka till nu ni andra som är kvar!
TIll oss sa han att det inte är vändning i lågfart (som den i lågfartsbanan), dock så vänder jag rätt långsamt ändå, dvs jag ligger inte ner och gasar mig igenom. Varken min körlärare eller VV har sagt något om det...
Måste bara berätta en rolig sak som hände mig när jag skulle köra upp i torsdags, Fick belysningen som säkerhetskontroll.. Glömde dock stänga av varningsblinkersen så jag körde krypkörning med dom på
Ungefär vad jag funderade på. Man behöver alltså då inte trycka sig igenom utan man kan ta svängen lite lugnare. Givetvis inte som lågfart.
Jag bromsar mig in i vändningszonen och frirullar ungefär 3/4 av vändningen och gasar mig ur sista 1/4-delen.
Ingen lågfartsvändning med det känns som det går betydligt långsammare än den vändning man ser på youtube....
Måste bara berätta en rolig sak som hände mig när jag skulle köra upp i torsdags, Fick belysningen som säkerhetskontroll.. Glömde dock stänga av varningsblinkersen så jag körde krypkörning med dom på
ni som kört upp: undanmanövern, vilket håll fick ni svänga i undanmanövern?
skulle vara intressant och se om det är nån sida som är mer prioriterad hos VV att man ska göra undanmanövern åt.
skulle vara intressant och se om det är nån sida som är mer prioriterad hos VV att man ska göra undanmanövern åt.
Men ojsan vad spydigt det blev, det känns lite onödigt. Här ska vi vara snälla och krama varann Jag känner igen mig i de tankarna helt, jag känner mig på ett sätt inte ett dugg mogen (och emellanåt känner jag att jag kör minst lika säkert och korrekt som de flesta jag ser på vägarna så jag borde bli godkänd...) och ibland tänker jag att det är lika bra att räkna med att kugga för att 1: inte bli så förbannat besviken 2: kunna slappna av och därmed öka chansen att klara mig. För jag vet att det till 99% är nerverna som är även mitt problem. Körskoleläraren sa när jag berättade att jag bokat en tid i mitten av juli att NEJ det går ju inte, du är ju nästan klar, var bara att boka om så nu har jag uppkörning nu i veckan. Det är väl bäst att lita på att körskoleläraren (alt. handledarna) som sett en massa elever kan avgöra om man är mogen eller ej?
Träna åt båda håll så skall du se att det går vägen
jo ja ahr tränat bägge håll och kan den men jag har märkt att jag är något bättre att ta den till vänster. men som sagt jag klarar bägge håll
kul å läsa att det faktiskt verkar vara just 50-50 om vilket håll det blir
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |