Körkort 2009

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Grattis grattis grattis till allihop!!
Imorgon är det min tur!!!

Nån som har några sista minuten tips till en som ska köra upp i Malmö?
Var ute och körde däromkring nu precis...många lura småvägar med järnvägskorsningar, cykelöverfarter och skit.

P.s
Som jag förstår det så får man numera ha en checklista med sig på säkerhetskontrollen? Nån som haft det?

Hur gick det??

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Någon som har bra tips på hur man spänner av inför uppkörningen? Jag har traglat massor med konbanorna, fixar dom nu, men när jag får publik, ex elever eller lärare från andra skolor, så blir jag SKITNERVÖS och kör sämre :(. Kommer ju inte direkt vara ensam på uppkörningen nästa vecka ;)

om du kan konbanan ska du int etraggla den mer utan bar aunderhålla kunskapen, dvs när du ska ut och övningsköra så kör konbanan typ 2ggr för kan du sätta den på de två första då kan du den(man brukar få en chans till på uppkörningen om man missar på första).

När du kör upp står ingen och glor utom VV inspektören och din lärare(jag körde privat och min handledare valde att inte stå å glo på mig vilket var ganska skönt;))

försök at tinte tänka på att du ska köra upp utan du vet att du kan allting så du har egentligen inget att oroa dig över.
När du är på plats ta djupa ande tag, fokuser och försök slappna av och ha INTE bråttom!!! ta den tid det tar. när du visar honom den del av säkerhetskontrollen han ber dig göra så tänk först vad det gäller och sen berätta samtidigt som du visar i lugn och ro- inte stressa.
Lita på dig själv att du KAN detta.
och jag säger det igen, upp emd blicken djupa andetag, fokuser och sunt förnuft!!! det vinner du på. inspektören ser helheten så även om du gör en miss GÖR KLART, för det kan vara så att du inte ens behöver göra om fast du gör ett misstag för inspektören ser helheten att du KAn hantera mcn

En sak till glöm inte at tkolla luften i framdäcket är rätt, då blir lågfarten så mycket lättare att göra:D

när jag träna och det bara gick fel och hojen kändes trög i stora kurvor så sa min man att det var inbillning ,en så kolla vi lufttrycket och den visade typ 1,5bar när den skulle vara typ 2,5bar!:tungan

Du kan köra mc- du fixar det!:tummenupp

undrar jag med!!!

Last edited:

Linnex

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
Honda 650 Deauville -99, Kawasaki Z750 GT -83, CF Moto 250 V3 -08
När du kör upp står ingen och glor utom VV inspektören och din lärare(jag körde privat och min handledare valde att inte stå å glo på mig vilket var ganska skönt;))

Det beror nog var du kör upp i landet. När jag körde upp så stod vi så vi såg varandra. Och inspektören så oxå att när vi ser att den som höll på med provet påbörjade högfarten så kunde nästa börja göra sig i ordning.

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX400e

JAG KLARADE DET!! =)
Men det var stolpe in som inspektören sa...

Välte en kon i högfarten men gjorde om och det satt perfekt.
I trafiken gjorde jag nån liten miss och han tyckte jag körde lite för defensivt och tittade för MKT...( hör på det ni...hahaha)

Men men..kortet är mitt mitt mitt och det är så jävla skönt att ha det avklarat.

Vi var tre som körde, jag var först ut.
En tjej som körde upp för andra gången kuggade..
Den andre killen vet jag inte hur det gick för, jag var upptagen med att köra i stan när han körde!!!

Men om du läser detta så skriv för fan hur det gick, är nyfiken!!
Vi hade uppkörning i Malmö 13.05.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
JAG KLARADE DET!! =)

I trafiken gjorde jag nån liten miss och han tyckte jag körde lite för defensivt och tittade för MKT...( hör på det ni...hahaha)

Men men..kortet är mitt mitt mitt och det är så jävla skönt att ha det avklarat.

Den andre killen vet jag inte hur det gick för, jag var upptagen med att köra i stan när han körde!!!

Congrats!!:banana

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Klarade kortet idag!! Jävlar va gött.
Premiärturen ensam avklarad. Kändes grymt..

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Klarade mig idag, underbart!

grattis!

gratulerar

JAG KLARADE DET!! =)

hahaha titta för MKT ojdå..nåväl shit the same du ahr lappen!!!!! Grattis!!!

ps i högfarten välte jag en kon in sperpentinen och ddå fot foten ner i vändningen men ajg gjorde allt klart så sa han bara gör om undanmanöverns och sätt in te ner foten i vändnignen så blir de tbra:) och jag fixade den prickfritt på andra gången:) GRATTIS!:D

Last edited:

Swenis

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda 250, aprilia, ktm
har glömt betala uppkörningen som är i morgon och kan inte avboka(skall ske innan 24 tim innan) och nu är det försent!!!! fan vet någon hur man kan komma undan påmminelse avgift samt att slippa betala uppkörningen bara för att jag glömt!!!! fan fna hjälp mig snälla:p uppkörning mellan
tack

BikerBanny

Väntar på axeloperation
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -03
har glömt betala uppkörningen som är i morgon och kan inte avboka(skall ske innan 24 tim innan) och nu är det försent!!!! fan vet någon hur man kan komma undan påmminelse avgift samt att slippa betala uppkörningen bara för att jag glömt!!!! fan fna hjälp mig snälla:p uppkörning mellan
tack

Kan det funka om du betalar via internetbanken och tar ut en skärmdump på att du har betalat? Eller betalar på en bank och tar kvittot?

Tack för tipsen om att behålla lugnet :), bra detdär med att inte ge upp direkt om jag klantar till det utan göra klart :D fast bäst att inte klanta sej alls förstås ;)

Last edited:

Swenis

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda 250, aprilia, ktm
Kan det funka om du betalar via internetbanken och tar ut en skärmdump på att du har betalat? Eller betalar på en bank och tar kvittot?

Tack för tipsen om att behålla lugnet :), bra detdär med att inte ge upp direkt om jag klantar till det utan göra klart :D fast bäst att inte klanta sej alls förstås ;)

hmmm förstår inte vad du direkt menar!? alltså tanken hur hjälper det mig....
tack för svar

BikerBanny

Väntar på axeloperation
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -03
hmmm förstår inte vad du direkt menar!? alltså tanken hur hjälper det mig....
tack för svar

Hehe, var två olika svar som slogs ihop :näsblod. Jo, men uppkörningen får ju vara betalad senast samma dag man kör upp? Eller kunde du inte betala uppkörningen och ville avboka den därför :confused:

wagis

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
Z1000 -08 White
JAG KLARADE DET!! =)

Stolpe in... Låter som du körde upp för P.B.
Eller har jag helt fel? :va

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07

Tjena Speedle vem utav dem var du idag.

Jag hade mörkt helställ och körde upp på en röd BMW. Gick super. Kört min Buell halva kvällen...
Fan vad gött det är!!!

//Andreas

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM 990 SMT -09
tack

jag betalade kvällen innan via internet, funkade, hade med skärmdump utifall men det behövdes inte.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Tjena Speedle vem utav dem var du idag.

Jag hade mörkt helställ och körde upp på en röd BMW. Gick super. Kört min Buell halva kvällen...
Fan vad gött det är!!!

//Andreas

Tjena,

Jag hade svart/orange skinnställ och körde grå BMW. Om jag minns rätt så snackade vi nog lite t.o.m. Grattis!

Jens

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...