Någon som har bra tips på hur man spänner av inför uppkörningen? Jag har traglat massor med konbanorna, fixar dom nu, men när jag får publik, ex elever eller lärare från andra skolor, så blir jag SKITNERVÖS och kör sämre
. Kommer ju inte direkt vara ensam på uppkörningen nästa vecka
om du kan konbanan ska du int etraggla den mer utan bar aunderhålla kunskapen, dvs när du ska ut och övningsköra så kör konbanan typ 2ggr för kan du sätta den på de två första då kan du den(man brukar få en chans till på uppkörningen om man missar på första).
När du kör upp står ingen och glor utom VV inspektören och din lärare(jag körde privat och min handledare valde att inte stå å glo på mig vilket var ganska skönt
)
försök at tinte tänka på att du ska köra upp utan du vet att du kan allting så du har egentligen inget att oroa dig över.
När du är på plats ta djupa ande tag, fokuser och försök slappna av och ha INTE bråttom!!! ta den tid det tar. när du visar honom den del av säkerhetskontrollen han ber dig göra så tänk först vad det gäller och sen berätta samtidigt som du visar i lugn och ro- inte stressa.
Lita på dig själv att du KAN detta.
och jag säger det igen, upp emd blicken djupa andetag, fokuser och sunt förnuft!!! det vinner du på. inspektören ser helheten så även om du gör en miss GÖR KLART, för det kan vara så att du inte ens behöver göra om fast du gör ett misstag för inspektören ser helheten att du KAn hantera mcn
En sak till glöm inte at tkolla luften i framdäcket är rätt, då blir lågfarten så mycket lättare att göra
när jag träna och det bara gick fel och hojen kändes trög i stora kurvor så sa min man att det var inbillning ,en så kolla vi lufttrycket och den visade typ 1,5bar när den skulle vara typ 2,5bar!
Du kan köra mc- du fixar det!
undrar jag med!!!