Körkort 2010

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Då var risk1an bokad på tisdag. Brommaplans bilskola, 550kr. Varför jag väntat tills nu är en jävligt bra fråga..

Vilket är det enklaste sättet att anmäla sig till risk2an? Bosatt 15 min ifrån stockholm city.
(ber om ursäkt för min slöhet/inkompetenta internetsökande)

Något ställe som rekomenderas för risk2an?

// oliz - vill bara ut o köra!

Kör på gillinge. Nytt och fräscht alltihop och riktigt sköna lärare! Enkelt och smidigt att boka själv också... :banana

creare

Guest
gillinge

Tack för tipsen!

Lyckades få de sista platserna på båda utbildningarna som fanns denna månad på gillinge, del 1 den 28e, del 2 den 29e, totalsumman landa på saftiga 2800kr.. ( + att man måste ta ledigt från jobbet:() Varje gång jag uppdaterade deras hemsida så såg jag hur platserna för varje kurstillfälle minskade:huvet

*Måste ge Lisa på gillinges kundservice en stor virtuell björnkram för hennes hjälp med en stressad 22åring*:Bugar

Vad jag uppfattat kan jag redan nu boka teorin? Vad ska jag uppvisa som bevis för att få boka teorin? En printscreen på bokningen av riskutbildningarna?

// oliz - ber om ursäkt om jag spammar tråden för tillfället.

Last edited:

Mclainen

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Hoj
2009, Kawasaki Versys
Tack för tipsen!

Vad jag uppfattat kan jag redan nu boka teorin? Vad ska jag uppvisa som bevis för att få boka teorin? En printscreen på bokningen av riskutbildningarna?

// oliz - ber om ursäkt om jag spammar tråden för tillfället.

Bara att ringa och boka teorin. Du behöver "inga bevis" när du bokar. Gillinge meddelar sedan Transportstyrelsen när du gjort klart R1 & R2 innan du skriver.

Om du tänkt att skriva teorin samma dag som du gör R2 kan det kanske vara bra att ta med någon form av papper som visar att du genomfört R2, om det mot förmodan skulle vara något strul med dataöverföringen just den dagen...

/Martin

MarcB

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2010
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -09
Ringde transportstyrelsen 4 dagar efter jag skickat in synundersökningspapperna och han godkände mitt körkortstillstånd medans jag väntade i telefon, skitbra! :)

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
r1 03a
Jag ska göra teoriprovet på tisdag och sitter o tränar på Trafikskolan TEO MC 2009 på skiva.Nån som vet ifall det räcker med den?Eller måste man plugga till nåt annat?

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Jag ska göra teoriprovet på tisdag och sitter o tränar på Trafikskolan TEO MC 2009 på skiva.Nån som vet ifall det räcker med den?Eller måste man plugga till nåt annat?

Både jag o sambon övade på den skiva o vi kuggade bägge två första gången... tycker den skivan missar många frågor.
Då körde vi ändå igenom skivan väldigt många gånger...
kan du komma över en bok så läs den ett par gånger så fixar det sig utan problem ska du se....

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Krav på skyddsutrustning under riskutbildningens del 2:
Vid körning måste du ha hjälm och skyddsutrustning som är avsedd för motorcykelkörning. Utrustningen ska bestå av skyddskläder av skinn eller annat kraftigt material samt skyddsglasögon eller motsvarande, kraftiga stövlar eller kängor, handskar och ryggskydd. Hjälmen och utrustningen ska vara fri från skador......

Kan man räkna med att det finns att låna ? eller behöver man själv köpa på sig utrustning
redan ..

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Vid körning måste du ha hjälm och skyddsutrustning som är avsedd för motorcykelkörning. Utrustningen ska bestå av skyddskläder av skinn eller annat kraftigt material samt skyddsglasögon eller motsvarande, kraftiga stövlar eller kängor, handskar och ryggskydd. Hjälmen och utrustningen ska vara fri från skador......

Kan man räkna med att det finns att låna ? eller behöver man själv köpa på sig utrustning
redan ..

Det bör du kunna låna, men, en svettig välbegagnad hjälm är kanske inte drömmen att sätta på huvudet:zpy. Skaffa egen direkt:tummenupp

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
vet inte vart du kommer att köra, men om man kör i götet så vet jag att man får låna... Gå in på deras hemsida och titta hittar du inget så ring=) lycka till!

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Hoj
GSX 1400 -03

redan ..

på gillinge får man låna allt.

du bör plugga in vanliga teorin oxå, tror bara 20 av 70 frågor är mc-specifika.

Last edited:

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
r1 03a

du bör plugga in vanliga teorin oxå, tror bara 20 av 70 frågor är mc-specifika.

Men det finns vanliga teorin i den också.Eller har jag fel?

wahoo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
Hornet 900 -05 såld :(
Hej

Jag har fått en tid för uppkörning i barkarby. Är det någon som har adressen dit?

I bekräftelsen står det bara IKEA barkarby följ anvisningarna. Skulle vara skönt att ha en adress så att inte behöver stressa upp sig för det också.

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Hej

Jag har fått en tid för uppkörning i barkarby. Är det någon som har adressen dit?

I bekräftelsen står det bara IKEA barkarby följ anvisningarna. Skulle vara skönt att ha en adress så att inte behöver stressa upp sig för det också.

Om jag inte har fel är det vid denna grind man möts upp?

Här

sky

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Dum fråga kanske MEN måste fråga. När man ska köra Riskutbildning 2 på gillingebanan får man låna ställ o sådant då?

Kom på det efter jag nu bokat körning där nu på måndag morgon 07.30 :yoparty

Tacksam för svar!

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Dum fråga kanske MEN måste fråga. När man ska köra Riskutbildning 2 på gillingebanan får man låna ställ o sådant då?

Kom på det efter jag nu bokat körning där nu på måndag morgon 07.30 :yoparty

Tacksam för svar!

Om du läser igenom den här sidan så kommer du märka om man får låna eller inte! :tummenupp

rolle83

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
2000 Honda CBR 929 Fireblade RR
Hur går de för er med era körkort? Är det någon som hunnit ta lappen iår ännu eller har dom inte säppt några uppkörningstider ännu? Lycka till!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras