Körkort 2010

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Kungsängen
Hoj
r1 03a
Richazz,
Den ena kuggade på grund av att hans körning i högfartsbanan var lite vinglig tyckte provförättaren. Provförättaren bad honom köra banan en gång till och självfallet välte han en kon där.. riktigt tråkigt, men en klassiker.

Den andra kuggade i trafiken på grund av att hon inte höll tillräckligt mycket höger i ett backkrön.

En av killarna som körde upp fick 3 chanser.2 av de välte han konerna.3 e gick bättre..Det var alltså högfartsbana.
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Ta dig till halmstad, centralatrafikskolan eller va dom heter tog 2500 med lån av skydd och hoj.
Jag behövde inte köra ngt för dom heller.



Jag får ju tyvärr säga att man blir underkänd ifall ABSen aktiveras.
En kille i min grupp råkade ut för de, han fick göra om de men gjorde samma misstag igen...

Aktiverad ABS =sladd (ifall du inte haft ABS, dvs a big fat nono)

Har hunnit boka tid nu på Stora Holm, 14 Juni. :huvet Sista dagen innan de tar semester-stängt :näsblod Men tack endå!

Edit: :huvet Har visst blivit ett missförstånd, blev tid 14 juli. Usch
 
Last edited:

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Va gött! :yoparty

27/4 Palaxx, STHLM
28/4 Hoken78, Gotland
28/4 Tanja, Gotland
29/4 Fermie, Göteborg
29/4 Schooled, Göteborg
29/4 SmiiX, Jönköping
04/5 hs01jowe, Uppsala
04/5 djungel-Jim, Stockholm
04/5 Lillsven, Malmö
05/5 David, Höganäs(hbg)
05/5 Yeltzin, Halmstad
04/5 X4rookie (Linköping)
06/5 Rapp, Västerås
06/5 Goxx, Stockholm
10/5 Micro, Stockholm
11/5 Kattis, Åkersberga
12/5 Tamma, Hässleholm
12/5 Wahoo, Stockholm
17/5 AmiloDanne, Borås
17/5 Pudding, Båberg (Trestad)
18/5 Dannelito, Värnamo
18/5 Ägge, Stockholm (tullinge)
19/5 magnus123, Göteborg
20/5 DML, Göteborg

Övningskörningskylt och väst bortskänkes...
 
Last edited:

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Hej.
Har bokat 6st dubbellektioner (12 timmar), riskettan och teorin bokad allt i Juni.
Har övningskört mycket i trafik och jag och dem två jag övningskör med tycker jag kör bra.
Däremot har jag knappt kört nån banövning.
Tror ni att 12 timmar är för mycket eller hur många lektioner på bana tror ni man behöver??
Tycker höghastighet verkar skitsvår och när jag har provat blir det alltid att jag kommer in fel nångång under serpentinen, har bara provat detta med en R1:a och den ska väl inte vara optimal för detta.
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Hej.
Har bokat 6st dubbellektioner (12 timmar), riskettan och teorin bokad allt i Juni.
Har övningskört mycket i trafik och jag och dem två jag övningskör med tycker jag kör bra.
Däremot har jag knappt kört nån banövning.
Tror ni att 12 timmar är för mycket eller hur många lektioner på bana tror ni man behöver??
Tycker höghastighet verkar skitsvår och när jag har provat blir det alltid att jag kommer in fel nångång under serpentinen, har bara provat detta med en R1:a och den ska väl inte vara optimal för detta.

Banan kan du öva själv ganska mycket med, krypkörningen kan du enbart öva själv om du vill och har möjlighet. R1an borde väl va bra, när jag körde upp igår så var det en tjej på en 1800 cc glidare som tog högfarten utan problem. Så om du löser lågfarten med r1an så löser du högfarten utan problem :tummenupp
 

Richazz

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 Adventure R -10
Hej.
Har bokat 6st dubbellektioner (12 timmar), riskettan och teorin bokad allt i Juni.
Har övningskört mycket i trafik och jag och dem två jag övningskör med tycker jag kör bra.
Däremot har jag knappt kört nån banövning.
Tror ni att 12 timmar är för mycket eller hur många lektioner på bana tror ni man behöver??
Tycker höghastighet verkar skitsvår och när jag har provat blir det alltid att jag kommer in fel nångång under serpentinen, har bara provat detta med en R1:a och den ska väl inte vara optimal för detta.

12 timmar tycker jag låter alldeles för mycket (om du inte saknar en arm motsv.)
Jag har tagit 2 lektioner á 60 min på konbanorna, det verkar lagom.
Efter dom 2 lektionerna fattar du hur du ska lösa ut övningarna, och kan sen då träna själv :) finns gott om skisser på banorna så det är bara att sätta ut lite hinkar eller något och köra på egen hand :tummenupp
Ang serpentinen, är det den första konen i serpentinen som spökar?

/RichazZ
 

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Skälby, Järfälla
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Härligt med alla som skriver här, man blir superpepp :krama

Jag håller med, man blir verkligen på hugget :)
Har uppkörning på torsdag, men är lite orolig för krypkörningen, så jag vet ju vad jag ska ägna helgen åt...
Vill så sjukt, sjukt gärna ha det där kortet nu!!

Stort grattis till alla er som är klara redan :banana
 

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Norrland 2/3 av Sverige
Hoj
2006 KTM 625smc
Jag håller med, man blir verkligen på hugget :)
Har uppkörning på torsdag, men är lite orolig för krypkörningen, så jag vet ju vad jag ska ägna helgen åt...
Vill så sjukt, sjukt gärna ha det där kortet nu!!

Stort grattis till alla er som är klara redan :banana

Taggad på kortet är man bara man tar sig igenom uppkörningen med ett godkänt resultat:rolleyes:
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
faaaaaaan vad jag vill ha mitt jävla körkort nu! Så jävla kul att köra! Ute och brassade på nyss hela kvällen med kåtten. Sjukt kul att köra genom södra länken med helsystemet, dundrar på rätt duktigt där inne :) Var bara tvungen att skriva av mig någonstans. Ingen annan här föresten som ska köra risk 2:an på gillinge vid tre-tiden på måndag? Ser faktiskt fram emot det som in i helvete, ska bli jävligt kul att få testa annan hoj och få lära sig bli säkrare förare!
 

Zmod

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
Piaggio Zip banräjser, Honda Hornet -06
Någon som har testat att köra högfartsbanan med hjälp av motstyrning...? :fattartil

Nej jag har inte behövt de. Men jag tycker inte den är svår med bara att luta hojen åt sidled? Jag bara slänger över hojen inga problem alls för mig? Men annars är det la börja långsamt och köra motstyrning? Känna hur det känns sen öka?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top