Stod ut i 1.5vecka.
Dom har en otrolig omsättning utav folk.
Jasså... vadådå?
Stod ut i 1.5vecka.
Dom har en otrolig omsättning utav folk.
Jasså... vadådå?
Konbanan till moppekortet kan vilken apa som helst klara. Det är andra bullar här
En liten fråga, påminner teorin för MC den för bil? Var visserligen 5 år sedan jag tog lappen, men jobbar som yrkeschaufför så känns som att det borde gå ganska smidigt i alla fall..
Det varierar från person till person var man har svårigheterna, och så finns det en det som tycker allt är plättlätt.
Har man tillgång till en asfaltsplätt och en mc så är det en bra idé att gå till närmaste sportaffär och köpa ett gäng konor och nöta banorna.
Flyt man hade med lämpet då, skickade in papprena i tisdags och idag var det dags att följa tipsen man fått här i tråden, nämligen att ringa och tjata/ljuga ihop något... döm av min förvåning när dom redan hade skickat tillståndet tidigare under dagen.... 3 dygn tog det för dem att behandla det UTAN påtryckningar. Rekord???
Och här på forumet så tycker "alla" att hela körkortet var helt sjukt enkelt, de pluggade 30 min, övade konbanan i 5 min, och tog inga, eller ett minimalt antal lektioner. Jag vill påstå att det sällan ser ut så i verkligheten.
Att ta körkort för MC är inte "svårt". Däremot kräver det övning.
Jag tycker att man ska öva tills man känner sig redo. Även om man har en bakgrund med moppe, cross o dyl så rekommenderar jag att ta nån/några lektioner. Om inte annat för att få ett kvitto på sina kunskaper, och de allra flesta får säkert något tips på vägen.
Som många redan nämnt så är lågfartsbanan den stora svårigheten för många. Högfartsbanan är inte heller skitenkel innan man får den där "aha"-levelsen när det gäller motstyrning. Jag rev ner en kon på första försöket t ex, men fick ett försök till och satte det.
Har man tillgång till en asfaltsplätt och en mc så är det en bra idé att gå till närmaste sportaffär och köpa ett gäng konor och nöta banorna.
Oavsett om man kör privat mkt så BÖR man ÄNDÅ ta en lektion i körskolan. Eller i alla fall är detta smartast. Jag har kört mkt enduro innan samt övningskörde mkt privat. Men en körskolelärare ser direkt vad du gör för fel. Det gör inte din handledare som tog körkort för 10-15år sedan. Det är lätt att lägga till ovanor som man inte själv tänker på.
Flyt man hade med lämpet då, skickade in papprena i tisdags och idag var det dags att följa tipsen man fått här i tråden, nämligen att ringa och tjata/ljuga ihop något... döm av min förvåning när dom redan hade skickat tillståndet tidigare under dagen.... 3 dygn tog det för dem att behandla det UTAN påtryckningar. Rekord???
Var det ansökan för körkortstillstånd du fick hem på tre dagar eller själva pappert på beviljat körkortstillstånd?
Isåfall är det både rekord och väldigt konstigt om du fått körkortstillståndet då dem ligger över en månad bak på att pröva tillstånd...
Har provat det där med att ringa, men det skiter dem fullständigt i
Just nu behandlar dem körkortstillstånd som inkommit 24 Februari.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |