Körkort 2011

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
tack! :) Kom precis hem från uppkörningen faktiskt. Inspektören var en riktigt skön snubbe asså :) .

-Inget snack om saken, du får godkänt.

Ett stort grattis!!!:tummenupp
körde du upp som privatist och med din egna cykel?
Själv har jag uppkörning imorgon =)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Tack! :) Kom precis hem från uppkörningen faktiskt. Inspektören var en riktigt skön snubbe asså :) . Synd att man inte fick han på första uppkörningen , men men. När jag e klar med lite skolarbete blir ut att köra i detta underbara väder !! :yoparty :yoparty

Grattis!! Ut och kör!! Men ta det lugnt. :)

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Här i Trollhättan så börjar dem inte förräns 9e maj :huvet Bokat två lektioner den första veckan. Hinner man bli färdig i mitten utav Juni tror ni?

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
:(
Tack! :) Kom precis hem från uppkörningen faktiskt. Inspektören var en riktigt skön snubbe asså :) . Synd att man inte fick han på första uppkörningen , men men. När jag e klar med lite skolarbete blir ut att köra i detta underbara väder !! :yoparty :yoparty

Hur gick uppkörningen? gjorde du några misstag?

vad körde du upp med för hoj? :)

Grattis än en gång :yoparty

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Aprilia rs 125 06
Hur gick uppkörningen? gjorde du några misstag?

vad körde du upp med för hoj? :)

Grattis än en gång :yoparty

Uppkörning gick som smält smör :) Lätt och enkelt. Gjorde inga fel under manöverbanan, klarade allt på första försöket. Efter säkerhetskontrollen sa inspektören: Det är bra, du har full koll, du tog med allt :) Sånt lyfter en :tummenupp

Sen under körningen var jag nära på att missa en bil som kom från höger men hann ändå stanna i god tid. Gjorde inte så många fel, han tyckte bara att det var bra om man hittade luckor och stack ifrån han vilket jag gjorde ett par gånger, då flyter man med i trafiken.

Oh juste, missa en växling vid 70 bromsningen, men det blev vara lite extra motorvarv inget mer med det, la ba i nästa och allt gick supert.

Haha måste säga efter körningen när han skulle berätta resultatet. Så tar han av sig hjälmen sträcker på lite och säger:
-Vilket fint väder det är :) Du får godkänt, fint kört.
Alltså inte så mycket snack om saken :)

Jag körde upp med en Honda cbr 125 cc. Tog alltså A1.

Till alla er som ska ta kort i år, tips från kontrollinspektören:

- Nu är det motorcykel vi kör, ett bra och smidigt fordon, vi kommer snabbt upp i hastighet men vi ska även följa trafikreglerna och få trafiken att flyta.

Så kör med hjärna och förnuft så ska uppkörningen va en baggis :) LYCKA TILL ALLA FRAMTIDA HOJFÖRARE :yoparty

Last edited:

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Grattis på er, jag har uppkörning imorgon i GBG Säve, där jag aldrig kört hoj innan. Så lite nervigt, sen är jag nervös över säkerhetskontrollen med, för jag har ju inget centralstöd, då är det ju genast mkt som blir jobbare att kolla. Framförallt lager, men även däck och bromsar... Hur har de gjort för er andra som inte har haft centralstöd?

Gud är så nervös. Kör ju som privatist med, fick mitt lämp för 1 månad sedan. Hoppas de inte är för hårda, känner mig faktiskt ganska duktig på det mesta. Men är mer orolig för mina nerver..

Wish me luck...

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Triump Speed Triple -00, Kawasaki KX250 -02
Har Teorin nästa fre. Men hur lång väntetid kan det vara på uppkörningen? Oma man kan tänka sig att åka över hela landet för att göra den så fort som möjligt?

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Tog mitt körkort idag:) känns grymt bra, blev några mil på bågen ikväll:)
grattis ;)

Grattis på er, jag har uppkörning imorgon i GBG Säve, där jag aldrig kört hoj innan. Så lite nervigt, sen är jag nervös över säkerhetskontrollen med, för jag har ju inget centralstöd, då är det ju genast mkt som blir jobbare att kolla. Framförallt lager, men även däck och bromsar... Hur har de gjort för er andra som inte har haft centralstöd?

Gud är så nervös. Kör ju som privatist med, fick mitt lämp för 1 månad sedan. Hoppas de inte är för hårda, känner mig faktiskt ganska duktig på det mesta. Men är mer orolig för mina nerver..

Wish me luck...
lycka till, jag har min om en månad här i Borås

Last edited:

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11

Wish me luck...

Körde också upp i Säve för några år sedan. Hade en äldre herre som provförrättare, men han var hur lugn som helst. När man väl körde manöverbanorna och dom såg att man kunde dom verkade det nästan lite noncharlant. Hade ju lagt alldeles för många lektioner på den skiten, så tyckte nästan att dom kunde kollat mer.. :)

Ta hjälp av instruktören om du behöver bända upp hojen på sidostödet för att kolla lager. Skall finnas bra filmer på tuben hur det görs.

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Hoj
(Sålda Aprilia Tuono Factory -20*2, KTM Super Duke GT -18, Aprilia Tuono 1100RR -17, Aprilia RSV1000R Tuono -06, Suzuki GSX750F -00)
En kort redogörelse som sagt hur allt gick till
Risk1 15 mars
Första lektionen 16 mars, direkt efter den bokades Risk2 15 april:).
Två veckor innan Risk2 bokar jag teorin 19 april....satt som en smäck.....får uppkörningen inbokad direkt efter godkänd teo...
Kör 10 lektioner mellan 16 mars och 21 april.....
Uppkörningen på lågfarten inga problem alls, men på vägen skiter det sig kungligt:huvet (enligt mig dock)....men efter vi kom tillbaka till Bulltofta Malmö med instruktören å han säger att det blev godkänt prov:Bugar visste fn inte vad jag skulle ta vägen......så JVLA skönt...där satt den:banana:yoparty

Grattis brollan!! 32 år av väntan är över!!:tummenupp

He he...tackar brorsan:yoparty

Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Klockan 1135 idag, 26 april med lappen handen. Skriver en redogörelse senare... Dags att jobbe

Duktig pånke :såjaponken

En kort redogörelse som sagt hur allt gick till
Risk1 15 mars
Första lektionen 16 mars, direkt efter den bokades Risk2 15 april:).
Två veckor innan Risk2 bokar jag teorin 19 april....satt som en smäck.....får uppkörningen inbokad direkt efter godkänd teo...
Kör 10 lektioner mellan 16 mars och 21 april.....
Uppkörningen på lågfarten inga problem alls, men på vägen skiter det sig kungligt:huvet (enligt mig dock)....men efter vi kom tillbaka till Bulltofta Malmö med instruktören å han säger att det blev godkänt prov:Bugar visste fn inte vad jag skulle ta vägen......så JVLA skönt...där satt den:banana:yoparty

app app appp !!! :mattias:mattias

inte glömma de 3 über lektioner du äran att delta i av das fürer (mig) :cool:

Sitt inte här å hecka, in på SMC å boka nu en Knix i grön grupp omedelbums !!
:D:D:D

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
Uppkörning gick som smält smör :) Lätt och enkelt. Gjorde inga fel under manöverbanan, klarade allt på första försöket. Efter säkerhetskontrollen sa inspektören: Det är bra, du har full koll, du tog med allt :) Sånt lyfter en :tummenupp

Sen under körningen var jag nära på att missa en bil som kom från höger men hann ändå stanna i god tid. Gjorde inte så många fel, han tyckte bara att det var bra om man hittade luckor och stack ifrån han vilket jag gjorde ett par gånger, då flyter man med i trafiken.

Oh juste, missa en växling vid 70 bromsningen, men det blev vara lite extra motorvarv inget mer med det, la ba i nästa och allt gick supert.

Haha måste säga efter körningen när han skulle berätta resultatet. Så tar han av sig hjälmen sträcker på lite och säger:
-Vilket fint väder det är :) Du får godkänt, fint kört.
Alltså inte så mycket snack om saken :)

Jag körde upp med en Honda cbr 125 cc. Tog alltså A1.

Till alla er som ska ta kort i år, tips från kontrollinspektören:

- Nu är det motorcykel vi kör, ett bra och smidigt fordon, vi kommer snabbt upp i hastighet men vi ska även följa trafikreglerna och få trafiken att flyta.

Så kör med hjärna och förnuft så ska uppkörningen va en baggis :) LYCKA TILL ALLA FRAMTIDA HOJFÖRARE :yoparty

Fyfan va taggad man blir! Snart gäller uppkörning för mig! Någongång i mitten av maj :D

GRATTIS! Har du några mer tips :) ?

GRATTIS en en gång :)

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Hoj
(Sålda Aprilia Tuono Factory -20*2, KTM Super Duke GT -18, Aprilia Tuono 1100RR -17, Aprilia RSV1000R Tuono -06, Suzuki GSX750F -00)
Duktig pånke :såjaponken

app app appp !!! :mattias:mattias

inte glömma de 3 über lektioner du äran att delta i av das fürer (mig) :cool:

Sitt inte här å hecka, in på SMC å boka nu en Knix i grön grupp omedelbums !!
:D:D:D

Självklart måste jag också tacka -=[P-son]=- mycket bra körningar vi gjorde:krama:yoparty........:D......

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Hoj

Wish me luck...

Körde upp idag med gott resultat.....mitt tips är bara att ta det lugnt, visa att du är handlingsberedd när det gäller och håll huvudet i rörelse och titta mycket åt alla håll...var ÖVERTYDLIG med uppsikten....håll rätt spår sen kommer det att gå fina fisken:)

Yess äntligen! Vackert väder, skönt folk och en trevlig uppkörning!

Edit: Danne äre ok om jag får va 1:a? :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Vi som tog körkort 2011
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Det är lugnt du får stå först:D Grattis för lappen:yoparty

Last edited:

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Tack så mkt för tipsen Danne! Kanske borde lugna mig lite istället, men hatar sånt här.. Haha. Det kommer nog gå bra.

Kulla, tackar så mkt. Lycka till du med då, vart nånstans i Borås bor du?

Hnric, tack så mkt för infon. Hoppas jag får en glad och trevlig människa att köra upp med :)

MVH
István

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM