Körkort 2011

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Nån av er som är klara kanske vill sälja en övningskörningsväst för billig slant?

Jag väntar fortfarande på mina papper, att det ska ta så jäkla lång tid :huvet
Och ja, självklart skulle man fyllt i tidigare men det blev en impulsgrej av köpa hoj och fylla i ansökan.

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Triump Speed Triple -00, Kawasaki KX250 -02
51 rätt idag :-( många cp frågor :-(

Sen börjar man ju fundera på vad riskutb är till för när dom lär ut felaktiga saker! 4 grejor fick jag fel på som jag lärt mig på ettan..... Lagomt bitter!

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Cessna 172N -74
51 rätt idag :-( många cp frågor :-(

Sen börjar man ju fundera på vad riskutb är till för när dom lär ut felaktiga saker! 4 grejor fick jag fel på som jag lärt mig på ettan..... Lagomt bitter!

Vilka frågor var det och vad svarade du? (Om du kommer ihåg)

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Vilka frågor var det och vad svarade du? (Om du kommer ihåg)

Jadu va fan var dom....

Om npgon kör om dig vilket av alternativen stämmer då.

Där sa ledaren på riskutbildningen att man är tvingad att köra ut på vägrenen för att underlätta omkörningen (vilket jag även svarade) men det fick jag fel på. Sen var det någon statestikfråga på hur många som omkommer i mc olyckor sen var det några mer som jag inte kommer ihåg.

Fic även Om du kommer till en olycka och en oskadad person är på väg in i kraftig chock vad skall du göra då?

Alt 1 : Kommer inte ihåg
Alt 2: Lägga personen på backen och upp med beneni luften
Alt 3: Sätta ner personen en bit ifrån platsen och lugna den och ser till att han har huvudet vänt ifrån olycksplatsen.

Tog 3 men det var tydligen fel :S

En annan fråga var om framgafflarna börjar läcka olja vad kan hända då? 5 alternativ med bland annat dessa 2

1:Olja kan rinna ner på bromsskivan och försämra bromsarna
2:Risken finns att dämparna kommer slå igenom när du kör på gropiga vägar.

Bägge svaren är ju rätt. Nu hade jag rätt på den iof men tycker det är lite konstiga frågor. Sen är det klart att jag hade ju fel på annat också så jag ska ju inte skylla ifrån mig men om jag inte hade gjort riskettan så hade ja fan i mig klarat mig :p

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Nån av er som är klara kanske vill sälja en övningskörningsväst för billig slant?

Jag väntar fortfarande på mina papper, att det ska ta så jäkla lång tid :huvet
Och ja, självklart skulle man fyllt i tidigare men det blev en impulsgrej av köpa hoj och fylla i ansökan.

väst?, jag mekade min egen, tog bara en sladdrig skylt med nålar och satte fast på jackan:)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jadu va fan var dom....

Om npgon kör om dig vilket av alternativen stämmer då.

Där sa ledaren på riskutbildningen att man är tvingad att köra ut på vägrenen för att underlätta omkörningen (vilket jag även svarade) men det fick jag fel på. Sen var det någon statestikfråga på hur många som omkommer i mc olyckor sen var det några mer som jag inte kommer ihåg.

Den där ledaren borde fan inte få hålla i riskutbildningen om han lär ut sånt. Du ä aldrig tvungen att åka ut på vägrenen. Det kan tom vara farligt och bör undvikas speciellt vid nattkörning då det kan gå folk där , ligga grus (vilket man helt klart inte vill rejsa runt i med hojen) och annat skräp.

Sedan får man ju göra det om man känner för att vara snäll, men inget tvång alls.

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Den där ledaren borde fan inte få hålla i riskutbildningen om han lär ut sånt. Du ä aldrig tvungen att åka ut på vägrenen. Det kan tom vara farligt och bör undvikas speciellt vid nattkörning då det kan gå folk där , ligga grus (vilket man helt klart inte vill rejsa runt i med hojen) och annat skräp.

Sedan får man ju göra det om man känner för att vara snäll, men inget tvång alls.

Just den frågan var det en tjej som sa emot han lite att hon ville ju inte bli tvingade att köra ut dä men då svarade han att det är man tvungen till så länge inte det är en fara för dig eller andra trafikanter osv osv....

Själv så hade jag ju gärna svarat att man ska bibehålla samma fart och ligga kvar men med det i bakhuvudet så svarade jag ju givetvis det han sa var rätt.....

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Just den frågan var det en tjej som sa emot han lite att hon ville ju inte bli tvingade att köra ut dä men då svarade han att det är man tvungen till så länge inte det är en fara för dig eller andra trafikanter osv osv....

Själv så hade jag ju gärna svarat att man ska bibehålla samma fart och ligga kvar men med det i bakhuvudet så svarade jag ju givetvis det han sa var rätt.....

Kolla sidan 153-156 i "Du & jag i trafiken" för regler om vägren. Ni skulle ha bankat boken i huvet på den där ledaren. :D

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
När jag skulle ansöka, ringde jag några dagar efter att jag skickat in papperna, och medan jag väntade i telefonen fixade de det :yoparty

Jag skickade in min ansökan för 3 veckor sedan och idag gjorde jag teoriprovet! Då har jag alltså redan hunnit göra riskettan och 2an på den tiden.... Allt går bara man ligger i!

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Samma tid och så verkar det bli uppkörning v. 21. Nu är det inte långt kvar. Syns i morgon! Hoppas vi slipper allt för kluddiga datumparkeringsskyltar!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Klarade provet gött som fan:yoparty Bara uppkörningen kvar nu då! Verkar som vi hamnar i samma grupp, vi var 3 från körskolan som skrev upp idag och dom behöver bara en till för att boka uppkörning:)

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Jag skickade in min ansökan för 3 veckor sedan och idag gjorde jag teoriprovet! Då har jag alltså redan hunnit göra riskettan och 2an på den tiden.... Allt går bara man ligger i!

Ja då har du verkligen legat i :D
Tog kortet förra hösten men det tog lite längre tid för mig. Körde inget privat, plus de jävla konbanorna var jag inte direkt vän med :näsblod

Lycka till allihop!

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
Det kanske bara är jag, och hojen jag övningskör med men de har en bmwf800r som är strypt till 25kW och en som är full effekt, jag känner fan ingen skillnad på dem :/

Är det för att f800r inte har så mycket effekt från början eller kan de faktiskt vara så att man inte märker jätte stor skillnad förrens man börjar riktigt maxa dem?

Hmm har ingen direkt erfarenhet av detta men jag skulle tro att 600cc:na är ganska ostrypa om vi säger så! Sen så har jag ju bara kört 125:a tidigare ;) så det var en JÄVLA skillnad :D Honda hornet 600 som vi körde där hade 100 hp vad har din?

Simmi

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2011
Hoj
Yamaha TDM 900 - snart...
Klarade provet gött som fan:yoparty Bara uppkörningen kvar nu då! Verkar som vi hamnar i samma grupp, vi var 3 från körskolan som skrev upp idag och dom behöver bara en till för att boka uppkörning:)

Snyggt jobbat! Gick vägen för mig också. Då blir det nog uppkörning v.21. Hoppas bara det inte krockar med en tenta jag har samma vecka...

MaKikaltio

Medlem
Gick med
24 Sep 2009
Hoj
Aprilia Shiver -08
Hur är det med risk 2an. Hur mycket kör erfarenheter är det som krävs? Räcker det att man kan hitta dragläget och hyfsad på kurvteknik? Är det stor risk att man blir underkänd på den? Hinner nämligen bara ta 2-3 körlektioner innan jag ska göra bort det den 27e maj..

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Hur är det med risk 2an. Hur mycket kör erfarenheter är det som krävs? Räcker det att man kan hitta dragläget och hyfsad på kurvteknik? Är det stor risk att man blir underkänd på den? Hinner nämligen bara ta 2-3 körlektioner innan jag ska göra bort det den 27e maj..

Det är vissa grundläggande saker du ska kunna som motstyrning osv, inget märkvärdigt och att bli underkänd är ovanligt om inte omöjligt. Vi hade en kille som troligtvis blev underkänd men han kunde å andra sidan inte köra i 10 km/h runt en gocartbana utan att sätta ner benet hela tiden.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

Nu vill jag inte klanka ner, eller verka duktig med...

Du ligger efter med en dag redan :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...