Körkort 2012

Marcozzt

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX750ES -83
Tror det är ett krav att du ska ha med dig reg. beviset när man kör upp med egen hojj. Utan det = ingen uppkörning.
Stämmer inte, iaf inte helt. Jag klarade mig första gången, möjligtvis andra också utan reg. bevis. Dem kollade upp regnumret så var det löst :)
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Stämmer inte, iaf inte helt. Jag klarade mig första gången, möjligtvis andra också utan reg. bevis. Dem kollade upp regnumret så var det löst :)

När jag körde upp förra veckan var jag tvungen. Hade med mig det men annars hade jag fått lämna platsen enligt instruktören. Tror det står på inbetalning du får hem att det är ett krav.
 

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Ort
Linköping
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
När man är klar med uppkörningen så får man en lapp där det står om man klarar eller ej. Om man då klarar provet får man ut och köra i trafiken på direkten eller måste man vänta tills själva plastbrickan kommer på posten?
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
När man är klar med uppkörningen så får man en lapp där det står om man klarar eller ej. Om man då klarar provet får man ut och köra i trafiken på direkten eller måste man vänta tills själva plastbrickan kommer på posten?

Pappret du får gäller som körkort, så ut och kör :)
 

Welinder

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2012
Ort
Kävlinge
Hoj
KTM 690 SMC-R -13,KTM 620 SC -99
Såja, fixade uppkörningen idag!!!! :fakta Kommer prutta runt på min KTM 620 sc framöver i sommar... fast vrf sitter jag inne och skriver detta nu??? nää ut och köra ist! ha de gutt! :tuttar
 

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
Tågarp
Hoj
1993, Honda CBR 600F
Såja, fixade uppkörningen idag!!!! :fakta Kommer prutta runt på min KTM 620 sc framöver i sommar... fast vrf sitter jag inne och skriver detta nu??? nää ut och köra ist! ha de gutt! :tuttar


grattis. :D hoppas jag har mitt snart med :p risk 2a imorgon :D
 
Last edited:

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
Blev ägare till en thundercat i fredags och idag har jag varit ute med trafikskolan och kört mina två första timmar på tung mc! :tummenupp
Sänkte självförtroendet rejält när jag vingla till när det gick som långsammast och lutade ner hojjen i backen under kryp körningen. men det är inget att haka upp sig på antar jag.
Började med teorin i mitten av mars och tänkte göra klar den biten när snön låg kvar ute men det gick ju inte när man får lov att göra risk2an innan upp skrivningen. :huvet
Ska ut och köra två timmar till på fredag och hoppas på att risk2an blir nästa vecka.

/TobbeW
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Jag har provat krypkörningsbanan idag. Är handledare åt en kille som ska ta kortet (mellan) och provade lite själv också. F-n va man lägger av sig!!
Det var riktigt klurigt måste jag säga. All respekt till ynglingarna som tar lappen nuförtiden.:Bugar

Sen kan man ju alltid fråga sig vad det EGENTLIGEN är bra för? Sällan man krypkör så sakta utan att ha åtminstone en fot i backen.
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
1. 19/4 bosze, Göteborg
2. 23/4 RuffRiderz, Trelleborg
3. 3/5 xaxpop, Göteborg
4. 4/5 OMartini, Jönköping
5. 4/5 skold040, Svedala
6. 8/5 N3nn3, Stockholm/Tullinge
7. 8/5 Kazagger, Gillinge
8. 9/5 Lindev, Kristanstad
9. 9/5 Kalsvad, Kolsva
10. 9/5 Pippii, Göteborg
11. 10/5 Brickhead, Stockholm/Tullinge
12. 10/5 sjukihuve, Stockholm/Gillinge
13. 14/5 Sthlm:are, Stockholm/Tullinge
14. 14/5 Wellinder, ?, ?

Första inlägget, men har följt flera trådar inför uppkörning, bl.a. en tråd som heter "Vägar kring Tullinge", tack för den.

(http://www.sporthoj.com/forum/showt...k%F6rning-p%E5-Tullinge&p=5546449#post5546449)

Som sagt avklarat på Tullinge igår, med en kille som hette Marcus från Vägverket (VV). Han var riktigt trevlig och gav ett lugnande intryck. Flöt på bra inga omtag på obligatoriska moment. Fick köra höger ned mot Bulten och vända direkt efter S-kurvan, typ 500m söderut, tillbaka mot VV och men in vänster i s-kurvan till Lida. Vända på parkering vid Lida tillbaka ut till stora vägen igen, där vi tar vänster körriktning mot VV igen, passerade VV igen, fortsatte norrut typ 1,5km sen vänster in på mindre väg vid en annan s-kurva, åkte då riktning västerut, norr om flygfältet. Kommer till t-korsning där vänster in i villaområdet. Snurra länge där på blandat 30 och 50 vägar. Sen tillbaka samma väg norr om flygfältet, nu i riktning österut, höger i korsningen vid s-kurvan och hamnar i körriktning mot Bulten, sen höger in på VV ---Godkänd

(Även polaren som var med blev godkänd efter mig)
 
Last edited:

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Jag planerar att plocka lappen i mitten på juli.

Ringde trafikverket idag och tänkte att jag kunde fått boka min uppkörning, men det gick inte före jag skrivit upp. Är det så eller måste man prata med rätt människa?
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Jag planerar att plocka lappen i mitten på juli.

Ringde trafikverket idag och tänkte att jag kunde fått boka min uppkörning, men det gick inte före jag skrivit upp. Är det så eller måste man prata med rätt människa?

Stämmer bra det^^ Risk1-2 --> Teori --> Uppkörning
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Stämmer bra det^^ Risk1-2 --> Teori --> Uppkörning

Ja jo, jag vet att de måste göras i den ordningen. Men jag har just nu Risk2 och Teori bokade.. Hoppades ju på att det skulle gå att boka uppkörning i god tid så man inte står där med uppkörning i september...
 

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
Jag undrar vem man ska muta för att få boka tider till allt på en gång. :va
Fick tid till risk2an 30maj, och nu ska jag leta efter första bästa uppskrivningstiden som finns direkt efter 30maj.
Ryktena säger att det är svårt att få uppkörnings tider under juni juli eftersom det är många uppkörare som har semester.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Jag undrar vem man ska muta för att få boka tider till allt på en gång. :va
Fick tid till risk2an 30maj, och nu ska jag leta efter första bästa uppskrivningstiden som finns direkt efter 30maj.
Ryktena säger att det är svårt att få uppkörnings tider under juni juli eftersom det är många uppkörare som har semester.

Jepp, just därför jag tänkte att jag ringer och bokar nu...
Jag högg uppskrivning tre timmar efter risk2 :)
 

N3nn3

Inte frisk enligt grannen
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Brevid Bulten
Hoj
Gul eller Röd
1. 19/4 bosze, Göteborg
2. 23/4 RuffRiderz, Trelleborg
3. 3/5 xaxpop, Göteborg
4. 4/5 OMartini, Jönköping
5. 4/5 skold040, Svedala
6. 8/5 N3nn3, Stockholm/Tullinge
7. 8/5 Kazagger, Gillinge
8. 9/5 Lindev, Kristanstad
9. 9/5 Kalsvad, Kolsva
10. 9/5 Pippii, Göteborg
11. 10/5 Brickhead, Stockholm/Tullinge
12. 10/5 sjukihuve, Stockholm/Gillinge
13. 14/5 Sthlm:are, Stockholm/Gillinge
14. 14/5 Wellinder, ?, ?

Första inlägget, men har följt flera trådar inför uppkörning, bl.a. en tråd som heter "Vägar kring Tullinge", tack för den.

(http://www.sporthoj.com/forum/showt...k%F6rning-p%E5-Tullinge&p=5546449#post5546449)

Som sagt avklarat på Tullinge igår, med en kille som hette Marcus från Vägverket (VV). Han var riktigt trevlig och gav ett lugnande intryck. Flöt på bra inga omtag på obligatoriska moment. Fick köra höger ned mot Bulten och vända direkt efter S-kurvan, typ 500m söderut, tillbaka mot VV och men in vänster i s-kurvan till Lida. Vända på parkering vid Lida tillbaka ut till stora vägen igen, där vi tar vänster körriktning mot VV igen, passerade VV igen, fortsatte norrut typ 1,5km sen vänster in på mindre väg vid en annan s-kurva, åkte då riktning västerut, norr om flygfältet. Kommer till t-korsning där vänster in i villaområdet. Snurra länge där på blandat 30 och 50 vägar. Sen tillbaka samma väg norr om flygfältet, nu i riktning österut, höger i korsningen vid s-kurvan och hamnar i körriktning mot Bulten, sen höger in på VV ---Godkänd

(Även polaren som var med blev godkänd efter mig)

F N vad lång du fick kör.
Jag fick köra raka vägen ner till rosenhill då via Bulten och tillbaka. Det var allt. Så jag var max ute i 15min
Kan tillägga att jag också hade Marcus han e jäkligt bra och lugn.
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Polarn som var med fick åka som du beskrev, höger ut från VV ned mot Bulten, där höger mot Rosenhill, sen vända lämpligt ställe och tillbaka till VV.

Har inte exakt kolla på alla hans delar, men som jag förstod varken villaområde eller grusväg på den uppkörningen.

Även han körde med Marcus från VV.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top