Körkortet bortblåst!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
Otroligt vilka villospår man kan halka in på :rolleyes:
.............................................................................................
Annars kan du fundera på varför vår byggsektor fungerar som den gör.

"Fungerar" är nog inget bra ord i sammanhanget.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Otroligt vilka villospår man kan halka in på :rolleyes:

Dina beräkningar är helt ointressanta. Med den typen av resonemang kan man komma till valfri slutsats. ....

Konkret då. Då västkusten kan det slå tresiffriga belopp mellan trafikskolornas timpris. Så är det helt enkelt. Det talar emot kartell-iden och för att det faktiskt finns konkurrens där också. Ingen höftning till höger eller vänster, bara öppna ögon.

Sen är det återigen så att "vanliga" svennar har en jävla förmåga att måla fan på väggen i tid o otid. Hade folk varit kritiska och köpt billligast möjliga hela tiden så hade det också ökat trycket på de som tillhandahåller varan till och med i extremfall så som bensin. I U-a tankar jag idag för 8,00/liter vilket är ungefär en krona under Gbg 8 mil härifrån. Så har det varit i över två år och det enbart pga en centralt belägen bensinstation som vägrar höja priset och att Uddevallabor köar till den billigaste bensinen. Ni andra betalar alltså en krona per liter FÖR MYCKET.
Likadant går det att sätta press på byggare och andra som antas fuska så fort de utövar sitt yrke.

Har frisörer karteller? Pizzabagare? Lunchrestauranger?

Visst finns karteller som inom asfalt, bensin o bygg men finns de överallt? Sen litar jag inte mycket på TV - är det konstigt?

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
I U-a tankar jag idag för 8,00/liter vilket är ungefär en krona under Gbg 8 mil härifrån. Så har det varit i över två år och det enbart pga en centralt belägen bensinstation som vägrar höja priset och att Uddevallabor köar till den billigaste bensinen.

Intresseklubben upplyser:

Shellmacken (tror jag) inne i Uddevalla? Där har jag tankat Hondan efter frierier lokalt. Satt även där och begrundade mitt öde efter att ha åkt fast för fortkörning på E6:an en gång. :mad: Svunna tider...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Konkret då. Då västkusten kan det slå tresiffriga belopp mellan trafikskolornas timpris. Så är det helt enkelt. Det talar emot kartell-iden och för att det faktiskt finns konkurrens där också. Ingen höftning till höger eller vänster, bara öppna ögon.

Sen är det återigen så att "vanliga" svennar har en jävla förmåga att måla fan på väggen i tid o otid. Hade folk varit kritiska och köpt billligast möjliga hela tiden så hade det också ökat trycket på de som tillhandahåller varan till och med i extremfall så som bensin. I U-a tankar jag idag för 8,00/liter vilket är ungefär en krona under Gbg 8 mil härifrån. Så har det varit i över två år och det enbart pga en centralt belägen bensinstation som vägrar höja priset och att Uddevallabor köar till den billigaste bensinen. Ni andra betalar alltså en krona per liter FÖR MYCKET.
Likadant går det att sätta press på byggare och andra som antas fuska så fort de utövar sitt yrke.

Har frisörer karteller? Pizzabagare? Lunchrestauranger?

Visst finns karteller som inom asfalt, bensin o bygg men finns de överallt? Sen litar jag inte mycket på TV - är det konstigt?
Karteller finns naturligtvis inte överallt. Men de finns. Ibland verkar de lokalt (kan vara körskolor), ibland rikstäckande eller ännu större. Men ett vet jag och det är att snutarna har en kartell och att länsstyrelsernas körkortsenheter är inblandade. Spelar fan ingen roll om du blir tagen i Uddevalla eller Malmö. De tar lappen för dig på båda ställena :mad:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bingo skrev:
Karteller finns naturligtvis inte överallt. Men de finns. Ibland verkar de lokalt (kan vara körskolor), ibland rikstäckande eller ännu större. Men ett vet jag och det är att snutarna har en kartell och att länsstyrelsernas körkortsenheter är inblandade. Spelar fan ingen roll om du blir tagen i Uddevalla eller Malmö. De tar lappen för dig på båda ställena :mad:

Det "roliga" är att det ofta är olika spärrtider beroende på var du bor.
Vissa länstyrelser har en förmåga att alltid ta ut så länga spärrtider som möjligt.
När jag var skriven i blekinge drogs mitt kort i 3 månader efter en personlig förhandling, mycket gråt och lip annars hade det blivit 6-8 månader. Så den tackar man för.
Stockholm drog mitt kort 3 månader för 137 på 90-väg, den lät jag bara vara för jag behövde inte körkortet just då. Östergötland 2 månader för 141.9 med laser på 110-motorväg samtidigt fick polaren 1 månad i stockholm för 147 i snitt på 90-väg.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har jag läst hela den här tråden och det tog nästan 40 minuter.

jag måste säga några saker.

alla gånger jag har sett en fartkontroll så har den varit uppsatt på ett sånt ställe där det är helt ofarligt att köra lite för fort. kontrollerna finns alltid på den sortens ställen. såna ställen där väldigt många kör för fort just för att det är ofarligt där. dom står aldrig på såna ställen där det skulle behövas. jag har aldrig sett en fartkontroll på ett sånt ställe och jag har väl sett en 50 kontroller i alla fall. jag upplever laserpistolen som en jävla inkomstmaskin för polisen.

jag har precis som någon här tidigare skrivit också bara upplevt skit från polisen. jag har fått 4 cyklar, en moped, en bil och fyra fälgar snodda. polisen har inte brytt sig för fem öre någon gång. mina kompisar har haft inbrott i lägenheter. polisen skiter i det också trots en massa tips. känner folk som blivit misshandlade och bevisen varit solklara, polisen bryr sig inte för fem öre.
men jag har fått en jävla massa skit från trafikpoliser. dom är på en som en igel. jag tycker att dom felprioriterar å de grövsta.

sen tycker jag att man kör säkrare om man kör lite snabbare för man blir så mycket mer uppmärksam då.

jag kan erkänna att jag verkligen hatar trafikpoliser. du som startade tråden, straffa snutarna genom att köra ifrån dom några gånger varje sommar. då blir dom förbannade så att dom kokar. jag tänker köra ifrån dom så många gånger jag kan denna sommar och det ska bli underbart :banana

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
bmwjohan skrev:

alla gånger jag har sett en fartkontroll så har den varit uppsatt på ett sånt ställe där det är helt ofarligt att köra lite för fort. kontrollerna finns alltid på den sortens ställen. såna ställen där väldigt många kör för fort just för att det är ofarligt där. dom står aldrig på såna ställen där det skulle behövas. jag har aldrig sett en fartkontroll på ett sånt ställe och jag har väl sett en 50 kontroller i alla fall. jag upplever laserpistolen som en jävla inkomstmaskin för polisen.

jag har precis som någon här tidigare skrivit också bara upplevt skit från polisen. jag har fått 4 cyklar, en moped, en bil och fyra fälgar snodda. polisen har inte brytt sig för fem öre någon gång. mina kompisar har haft inbrott i lägenheter. polisen skiter i det också trots en massa tips. känner folk som blivit misshandlade och bevisen varit solklara, polisen bryr sig inte för fem öre.
men jag har fått en jävla massa skit från trafikpoliser. dom är på en som en igel. jag tycker att dom felprioriterar å de grövsta.

sen tycker jag att man kör säkrare om man kör lite snabbare för man blir så mycket mer uppmärksam då.

jag kan erkänna att jag verkligen hatar trafikpoliser. du som startade tråden, straffa snutarna genom att köra ifrån dom några gånger varje sommar. då blir dom förbannade så att dom kokar. jag tänker köra ifrån dom så många gånger jag kan denna sommar och det ska bli underbart :banana
Va cool du är! Jag beundrar verkligen killar som du, som är så modiga! Själv är jag så gammal och feg att jag inte tycker att körkortet är värt att riskera livet för. Jag tycker heller inte att jag ska riskera nån annans liv genom min körning. Kom ihåg killen i gbg som offrade sitt liv för miniblinkers och liten nummerplåt. Undrar om hans familj tyckte att han gjorde ett smart val?

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jo tack jag är så jävla cool att man knappt tror att det är sant....

jag kommer ihåg killen från göteborg som dog.
nu råkar det ju vara som så att för att tex köra ifrån en tung slö polisvolvo v70 (deras vanligaste bil tror jag) behöver man knappast köra på gränsen. det går väl hur bra som helst att söndagsåka ifrån dom ifall man tex kör R1 eller liknande hoj. det hade väl denna kille inte tänkt på.
kolla bara på ghostrider när han kör ifrån snutarna. han sitter och fisåker på lågvarv hela tiden för att dom överhuvudtaget ska ha en chans att hänga på.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
måste bara fråga föresten. din "750 -00 med massa godis", går den bara på bana eller? en sån hoj kan INGEN klara av att köra laglydigt med på allmänna vägar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
bmwjohan skrev:
...
nu råkar det ju vara som så att för att tex köra ifrån en tung slö polisvolvo v70 (deras vanligaste bil tror jag) behöver man knappast köra på gränsen. det går väl hur bra som helst att söndagsåka ifrån dom ifall man tex kör R1 eller liknande hoj. det hade väl denna kille inte tänkt på.
kolla bara på ghostrider när han kör ifrån snutarna. han sitter och fisåker på lågvarv hela tiden för att dom överhuvudtaget ska ha en chans att hänga på.

Är du komplett idiot människa? Tittar du på GR för att se hur svårt det är att köra ifrån snutar?
Tror du på det tugget så ligger du risigt till den dagen du inser hur fort du faktiskt måste köra för att hänga av en modern turbobil om du inte kan "gömma dig" bland annan trafik

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
bmwjohan skrev:
måste bara fråga föresten. din "750 -00 med massa godis", går den bara på bana eller? en sån hoj kan INGEN klara av att köra laglydigt med på allmänna vägar.

A precis, de vill ja åkkså fråga, en 750 me massa godis, precis som åm han bara kör på bana me den. Hallååå, skulle inte tro det, liksom.

Näru, han har säkert en massa godis såm miniblinkers å liten regskylt å sen slangar han i 220 blås över Hallandsåsen på helgerna.

Jag har hört att han trycker av gamla tanter av vägrenen åckså me sin feta lastbil, en sån där Volvo me jättemotor å långt släp.

Jäla dubbelmåral tycker ja i alla fall.

Tror inte han vågar svara på detta han loggar nog ut nu, jevla måralkärring.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Bästa idag....du e´ella gooooo :fyllisar

MVH//ZS

Jalle skrev:
A precis, de vill ja åkkså fråga, en 750 me massa godis, precis som åm han bara kör på bana me den. Hallååå, skulle inte tro det, liksom.

Näru, han har säkert en massa godis såm miniblinkers å liten regskylt å sen slangar han i 220 blås över Hallandsåsen på helgerna.

Jag har hört att han trycker av gamla tanter av vägrenen åckså me sin feta lastbil, en sån där Volvo me jättemotor å långt släp.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Chrille skrev:
Är du komplett idiot människa? Tittar du på GR för att se hur svårt det är att köra ifrån snutar?
Tror du på det tugget så ligger du risigt till den dagen du inser hur fort du faktiskt måste köra för att hänga av en modern turbobil om du inte kan "gömma dig" bland annan trafik

ha ha.. nej men jag tog GR som ett exempel eftersom nog som flesta sett den filmen.

åker man på 110,90,70 blir det lite jobbigt med min gamla skorv att hänga av snutbilar. kör man nyare och snabbare hoj är det bara att fläska på på rakorna så får man försprång så att man lungt kan köra ifrån.
nu blir ni väl vansinninga men om jag får en snutbil efter mig på 90 väg och märker att jag inte kan köra ifrån den utan att jag känner att jag får köra allt för mycket på gränsen, så är det bara att åka till närmaste stad och smita från dom där. finns inte en enda bil som har en chans mot en hoj i stan.

Jalle... ditt inlägg förstod jag ingenting av :va
var det menat som kritik mot mig eller? isåfall kan jag säga att jag inte är någon 14 årig lunarstormare bara så att du vet.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jalle skrev:

:rofl :lol :D :hihi

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
bmwjohan skrev:

Kunde inte sagt det bättre själv! :tummenupp

Hoppas jag får ett fint tillfälle att "ge igen". Snutarna kommer kanske inte ens att hinna se om det kom en hoj förbi eller om det var stålmannen som flög förbi! :D

Kan meddela att min dom kom idag. Man skiter fullständigt i att jag behöver körkortet i tjänsten. Det är bara killar som Nr 18 som hade fått tillbaka kortet tidigare. (Kärringen på länsstyrelsen meddelade att bara yrkeschaufförer, säljare med provision o liknande får förkortet straff). Med andra ord säger man att det är ok att ha "brottslingar" i trafiken om de är där OFTA?? :va Intressant.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mr_Suzuki skrev:

-yada, yada. yada -

Med andra ord säger man att det är ok att ha "brottslingar" i trafiken om de är där OFTA?? :va Intressant.

Om nu ditt körkort är dig så kärt och nödvändigt kunde du inte använt huvudet innan du körde så fort. Hur svårt kan det vara då?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Mr_Suzuki skrev:

Hoppas jag får ett fint tillfälle att "ge igen". Snutarna kommer kanske inte ens att hinna se om det kom en hoj förbi eller om det var stålmannen som flög förbi! :D

Kan meddela att min dom kom idag. Man skiter fullständigt i att jag behöver körkortet i tjänsten. Det är bara killar som Nr 18 som hade fått tillbaka kortet tidigare. (Kärringen på länsstyrelsen meddelade att bara yrkeschaufförer, säljare med provision o liknande får förkortet straff). Med andra ord säger man att det är ok att ha "brottslingar" i trafiken om de är där OFTA?? :va Intressant.
Bara skitsnack att yrkeschaufförer har lättare att få behålla kortet vid fortkörning! Be kärringen som sa det att kontakta mej, för den myten ska hon inte sprida. Tvärtom anser dom att eftersom man är yrkeschaufför ska man vara en förebild och vara mer rädd om sitt kk.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Har någon någonsin sett en laserpicka-kontroll i en uppförsbacke, övergång från 70 till 90-begränsning eller på något annat ställe där man automatiskt kör lite långsammare än normalt ?

Näe, dom står där det är sannolikast att man av misstag håller lite för hög hastighet.

Uppsåtet till brottet tas alltså ICKE i beaktande.

---------------------

Nu ska jag liva upp livet för er med en helt äkta och av mig upplevd historia.

En gång, för mycket länge sedan cyklade jag trampcykel. Det var höst, blött, och mörkt som sjutton. Jag hade förstås glömt mina fina batterilysen till cykeln och kommer på det halvvägs. Äsch, skit, inte sjutton vänder jag nu.

Precis innan jag kommer fram till mitt mål så ska jag passera ett ställe utan gatubelysning - det är kort sagt kolsvart. Givetvis möte jag en polisbil... jag håller andan, och världen förbyts i ett blåvitt blinkande och tjutande. Satan.

Jag stannar vid vägkanten, står med ryggen mot ett diket, och herr Polis stormar ut, ställer sig mittemot mig och börjar skälla.

-"Men för helvete! Är du inte klok! Va sjutton tänker du med! Är du dum? Fattar du inte att du inte syns ? Va? va?"

Och då släpper jag bomben, och säger -"Jo, men... ni såg ju mig, eller hur?"

Herr Polisman kippar två gånger efter andan, fattar vad jag sagt och blir komplett galen, tar ett steg närmare mig, och skäller som bara den. Jag ler. Han blir tokigare. Kollegan i bilen tittar på oss, och herr polisman tittar på kollegan.

Tur det, annars hade det nog blivit ett blåöga :tummenupp

Det hela slutade med 400:- i böter, jag fick t.o.m baklyset bort-rabbaterat.

Kontentan : Man ska ha kul för sina pengar.

Så, det var det det.

//P

Nr:18 skrev:
Bara skitsnack att yrkeschaufförer har lättare att få behålla kortet vid fortkörning! Be kärringen som sa det att kontakta mej, för den myten ska hon inte sprida. Tvärtom anser dom att eftersom man är yrkeschaufför ska man vara en förebild och vara mer rädd om sitt kk.

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY

:fyllisar
Neheddu, det e dom enda som kan få nåd hos länstyrelsen o de andra byråkratiska packet :dummer
De är oftast helt oresonabla om vafan som helst, men yrkesargumentet har viss effekt.
Därför gäller... stanna inte i en vägspärr/fartkontroll/vafan det än må vara längs vägkanten som har med Polisen o dejsjälv att göra för då börjar väggrenssåpan med intriger o allt :tummenupp VÅGA BÅGA! tufft & köra fort :yoparty
Att steka snuten ger oftast en kick skönare än alla knull & fyllor människan nånsin skådat :D

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Hoj
vfr 800 + cb 750 + minikina
Chrille skrev:

Jag är imponerad att ni kan kläcka ur er så mycket skit, utan nåägra som helst belägg.
Men vill se bevis för allt som andra skriver.
Och chrille, det är stor skillnad på priserna hos lunchrestaurangerna, pizzeriorna och frisörerna, här i Sthlm.
Och med ditt resonemang borde det ju varken finnas karteller innom var bensin- eller byggföretagen..
Helt enkelt för att karteller bara finns i ArkivX.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...