körkortet rök!!

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Re: Re: körkortet rök!!

Söderlund skrev:
Jag lider med dig.....vet precis hur det känns.....Men vadå ringa farsan, det där fattade jag inte? Du får köra i två dygn efter att dom tar kortet...
213 km/h....blir ett tag utan lapp kan jag lova dig....

har man prövotid så är de väl slutkört direkt ?
 

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
j*drar anama

då missar jag ju värdefull körtid hörs hej ska köra upp alla stålars!!

håll undan alla som kör gävle mot sandviken motorvägen

VROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMM

:squid
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Moralkärringar.

No offence, men att sitta och piska den där killen för att han körde 210km/h?
Okey, visst kan vi konstatera att det är dumt att köra så fort. Men för helvete jag är aldrig ute och kör utan att dra upp hojen i minst 150km/h på någon sträcka, om det är på 70 eller 110 väg skiter jag i. Omständigheterna får styra.

Förra veckan provkörde jag min Ninja för första gången och följdaktligen drog jag ur den i 250km/h på en raksträcka här i närheten. Dumt? Ja. Men hur många här inne har själva aldrig någonsin kört fortare än 150km/h? Jag tror man kan räkna dem på en hand.

Lider med DrZero i denna fråga. Skulle stått kvar på gasen i det där läget så hade det nog varit lugnt. Det hade jag iaf gjort, förutsatt att jag suttit på en lite "fetare" hoj.
Prövotid är en plåga, jag har 3 månader kvar sen är det lugnt. Skulle jag missa innan dess är det bara ta om hela skiten och det skulle smärta ända in i pungkulorna. Och skulle alla djävla moralkärringar med körkort hacka på mig när jag redan var så djävla förbannad så skulle jag fan skita i om jag hade körkort eller inte. Gasa och var glad. :brynad

//Fredda
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Re: Moralkärringar.

Fredda66 skrev:
No offence, men att sitta och piska den där killen för att han körde 210km/h?
Okey, visst kan vi konstatera att det är dumt att köra så fort. Men för helvete jag är aldrig ute och kör utan att dra upp hojen i minst 150km/h på någon sträcka, om det är på 70 eller 110 väg skiter jag i. Omständigheterna får styra.


Exakt! ALLA med sporthoj har kört så fort någongång garanterat! Och jag tror dom flesta här inne som torskat lappen kört utan kort någongång.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Re: j*drar anama

drzero skrev:
då missar jag ju värdefull körtid hörs hej ska köra upp alla stålars!!

håll undan alla som kör gävle mot sandviken motorvägen

VROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMM

:squid

Passa dig vid rännan mellan Gävle och Skutskär, jag hade ingen aning om att vägen var så knölig så det vart lite hopp i 200+, tur att det är en stridsvagn man åker på annars hade det kunnat vart läskigt. Men det där vet du väl om redan?
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Re: Re: Moralkärringar.

John Holmes skrev:
Exakt! ALLA med sporthoj har kört så fort någongång garanterat! Och jag tror dom flesta här inne som torskat lappen kört utan kort någongång.

Kan bara hålla med, Tycker riktigt synd om killen, förlora körkortet i början av sommaren.

Ni som tyckte det var helt rätt, borde inte ni ha ett touring.com ??? Så less på de som hackar ner på folk när alla, ja alla har kört för fort. :fakta
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Jag fattar inte riktigt det där... "Uppmuntrar du honom att köra utan KK?"

Killen lär ju inte köra mer annorlunda för att han inte har ett litet plastkort i fickan. Möjligtvis lugnare eftersom han får böter om han blir stoppad.

Jag tycker såhär, om du är redo att ta konsekvenserna av att köra utan KK så gör det!

Å sen det här med att köra fort... Kan inte sagt det bättre än Fredda66. Kör fort men gör det "säkert"! Vill inte läsa fler inlägg om mina MC kompisars olyckor! Jag vill höra om deras lyckor! (Nej, jag är inte gay!)
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Re: rackarns

drzero skrev:
Fick dock elak kommentar
Citat - Tror du det här är nåt bromstest???? :mad: slut Citat

*garv* tror jag ska bli rapp trafikpolis i mitt nästa liv och stå och serva sånna kommentarer till folk man stoppar och nyper körkortet från :brynad


Ärligt talat.. du måste väl hålla med om att det var rätt dumt gjort?
Jag hoppas verkligen att du inte gör om det iaf, för då tror jag vi får komma och ruska i dig lite :3freak :smasha

Och att åka utan kort.. det tror jag du ska tänka över ett par ggr.. om man säger så

//Fröken moral-kaka
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Re: Re: rackarns

Tinatjejen skrev:

Ärligt talat.. du måste väl hålla med om att det var rätt dumt gjort?
//Fröken moral-kaka

Jag tycker inte alls att det var dumt, säkrare ställe att gasa på finns väl knappt. Inte en barnvagn eller pensionär på hur långt som helst. Sen att det kan vara farligt för han själv med grävlingar och träd å så är väl en annan sak.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
GrimReaper skrev:
Jag fattar inte riktigt det där... "Uppmuntrar du honom att köra utan KK?"

Nej, men jag menade att vissa tyckte hastigheten var fel. Så kör jag ofta, men jag ser till att det e på bra ställen, precis som du. Köra utan kk rekomenderar jag ej. Men vetefan vad jag själv skulle gjort. Hoppas jag slipper det dilemmat.

:squid
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Surt som fan...
Det är väl ingen ide att klaga på killen för han har kört lite fort, det har vi väl alla gjort?

Men att köra en sommar utan kort vill jag avråda starkt ifrån!
Förutom att det kan hända en olycka där du nästan garanterat kommer få skulden oavsett vem som är vållande så är det fel.
Tänk på att om du klarar dig en sommar utan att nåt händer så kommer du att uppfatta det som "lungt, jag åker inte fast". Vad är nästa steg?
"Lite" full kan man köra?

Eller är jag bara full av moralskit nu? :hej
 

Marre

Framhjulet i vädret
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
GSX-R750 -00 Fixad som jag vill ha den
Snälla, kan inte alla moraltanter omedelbart sluta med dessa förbannade moralpredikningar??? Har man sporthoj kör man fortare än lagen påbjuder, så är det och så kommer det alltid att vara. Fel må så vara, men sanningen är sådan! 210 km/h kör nog de flesta dagligen med sina plastraketer så det är väl inte så mycket att orda om?! Tycker synd om killen som blivit av med kortet, förstår verkligen hur det känns. Men du, nästa gång Harrry skjuter på dig, vrid då om rullen och vinka när du blåser förbi dem... :squid

//Marre :crash
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: rackarns

Tinatjejen skrev:
Ärligt talat.. du måste väl hålla med om att det var rätt dumt gjort?...
Det är lätt för dig att sitta här och vara kaxig. Men de flesta av oss har inte sinnesnärvaro nog att sticka när polisen står där. Kom igen när du själv har dragit polisen, då kan du tuffa dig. :fakta

Sorry, Drzero. Jag var själv av med kortet några månader föra året så jag vet hur det känns.
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Re: Re: körkortet rök!!

John Holmes skrev:
Trafikförsäkringen kan dom aldrig neka dig, däremot är det lite si och så med det övriga beroende på bolag, IF tecknar inte annat än trafik till körkortslösa motorcykelägare.

Straffet för att köra utan körkort brukar vara en sjuhundring i böter, spela dum och djupt ångerfull så slipper du (med lite tur) övriga otrevligheter.

FEL och FEL :fakta

Trafikförsäkringen betalas ut direkt till den du ev skadar.
Men försäkringsbolaget kan sedan kräva pengarna av dig som kört olovligt.

Poliser ser inte snällt på olovliga körningar!
Straffet blir böter och 6-12 månader(eller mer) ytterligare spärrtid innan man får ta om körkortet.

Körkortsåterkallelse FAQ

Vilken hastighet gälde där "drzero" körde 213km/h?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kör bana istället, i Sverige är det sjuk fokus på speeding, jag hatar diktaturstaten Sverige med sina jantelagar :4skrika
 

sumpa

kan man röka röd diesel?
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Linköping (ryd)
Hoj
strypt kawasaki GPX600R -90
Jag har aldrig kört ifrån polisen (kanske beror på att dom aldrig stoppat mig), men jag undrar, brukar dom hänga på? Ifall dom står med lasern och lurar och man bara skiter i dom och blåser vidare i "normala" farter (typ 140-150) skiter dom helt i det eller gör dom nåt halvhjärtat försök att följa efter?

Sen är det även i mitt intresse att veta vad polisen normalt säger ifall man blir stoppad helt på rutin (alltså inte gjort nåt dumt, mer typ en nykterhetskontroll eller så) och inte har något körkort? Jag har hört att dom iaf inte tar kortet av mig, men hur går det med mitt övningskörningstillstånd för mc? Jag antar att jag kan vinka hejdå åt det, men för hur länge?

(för övrigt tillhör jag skaran som tycker att det var dumt av drzero, både att köra fort och att stanna. dock fördömer jag det inte, för jag vet hur kul det är att vara dum) :)
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Re: Re: Re: körkortet rök!!

zykl0n skrev:
FEL och FEL :fakta

Trafikförsäkringen betalas ut direkt till den du ev skadar.
Men försäkringsbolaget kan sedan kräva pengarna av dig som kört olovligt.

Poliser ser inte snällt på olovliga körningar!
Straffet blir böter och 6-12 månader(eller mer) ytterligare spärrtid innan man får ta om körkortet.

Körkortsåterkallelse FAQ

Vilken hastighet gälde där "drzero" körde 213km/h?


Vadå fel, ring å snacka med något försäkringsbolag om du tror jag ljuger, jag gjorde det senast idag. Dom får inte neka dig trafikförsäkring.

Beträffande att köra utan körkort så är det en sjuhundring som gäller minst , fråga mig inte om övre gräns. Du vet säkert bäst eftersom du kör utan kort,,, eller,,,, :confused:
 

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
aaaahhhhhhh

vart och rastat lite faan ny lack och just för i år.

90km/h gällde där jag körde och de enda levande varelserna var en plåtburk på hjul och en ekorre


Tackar för allt stöd från såna som kör lite för fort ibland ;) ;)

:squid


Måste vara tråkigt för resten av er bror duktig som håller hastigheten och regler till punkt och pricka när hojen kan användas till mycket mer! :fakta
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
John Holmes skrev:
Nej det gör jag inte, han frågade och jag svarade. Jag har själv inget körkort.





Tills i dagarna gjorde dom det, inte längre. Dock frågar dom ju inte om man har kk och det syns inte heller när man tecknar en försäkring så det går ju naturligtvis att få både halv och hel, antar att det blir strul vid eventuell skada. Trafikdelen kan man dock lita på.

Enbat trafik om du inte har kk för fordonet. Läs de finstilta, jag har...

Kan dock bara säga hur IF har det, men det MYCKET klara med att försäkringen INTE gäller om man kör utan behörighet, rattfull, och en mängd andra saker....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top