Körkortet rykt redan på premieren

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
The_Beast skrev:
Nu är man utan körkort, redan på premiäråket för den nya sesången råkade jag köra om civilbilen i 160 + att jag smet ifrån dem med tron att dom inte han att få mitt reg nr pga min extremt lilla nrplåt.... De jäklaran kunde zomma in på filmen som de visade mig när dom en timme senare kom på hembesök till mig.... Alla ni som bor i närheten av Jönköping, passa er. De har hjärnkoll på oss alla som kör sprothoj och det bevisade de genom att räkna upp namnen på alla min polare som också kör hoj. Jag kom lindrig undan ändå. Tog mitt körkort i max 2månader och max 4000 i böter. Smitningen strök dom för de ansåg inte att jag hade varit någon fara för övrig trafik + att jag erkände det hela. Men jag får köra i 48timmar till, så imorn då jävlar blir det race.....

//Tobbe

Heh!!
då får vi dricka :öl du å jag i 2 månader då!! sen fåru dricka själv i 1 ½ månad typ!! surt...
KaZ <-- utan lapp jag me i 2 månader.. fr.o.m 030325.

dock inte fått min dom än... hoppas på max 2 månader men vet att de är griniga som faen när man kör för fort på 50 väg... höll juh som sagt 82kmh...

:skrämd
 
Last edited:

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

KaZ skrev:
Heh!!
då får vi dricka :öl du å jag i 2 månader då!! sen fåru dricka själv i 1 ½ månad typ!! surt...
KaZ <-- utan lapp jag me i 2 månader.. fr.o.m 030325.

dock inte fått min dom än... hoppas på max 2 månader men vet att de är griniga som faen när man kör för fort på 50 väg... höll juh som sagt 82kmh...

:skrämd

Säker på att de bara blir 2månader??? Jag får tebaka mitt kort 13juli så det blir en hel del bärs för min del......
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

The_Beast skrev:
Säker på att de bara blir 2månader??? Jag får tebaka mitt kort 13juli så det blir en hel del bärs för min del......

Nepp, som sagt inte säker. Men skulle bli förvånad om det blev mer än 2 månader...
13 Juli!!! gah otursdagen... hehe, se till att du INTE kör hoj första dagen då!! =)

och nu tillbaka till :öl

:D
 

sumpa

kan man röka röd diesel?
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Linköping (ryd)
Hoj
strypt kawasaki GPX600R -90
Om man nekar och sedan ändrar sig och berättar sanningen, kan man inte åka dit på typ "mened" eller nåt sånt? Alltså att ljuga en polis upp i ansiktet är väl rent juridiskt ett brott?

(Någon som vet vad som händer ifall man åker hoj med endast B-kort och åker dit i en rutinkontroll, blir det bara varning då eller drar dom in B-kortet? Blir jag av med övningskörningstillståndet (för MCn), och isåfall, hur länge tar det innan jag får börja övningsköra MC igen?)
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
sumpa skrev:
Om man nekar och sedan ändrar sig och berättar sanningen, kan man inte åka dit på typ "mened" eller nåt sånt? Alltså att ljuga en polis upp i ansiktet är väl rent juridiskt ett brott?

(Någon som vet vad som händer ifall man åker hoj med endast B-kort och åker dit i en rutinkontroll, blir det bara varning då eller drar dom in B-kortet? Blir jag av med övningskörningstillståndet (för MCn), och isåfall, hur länge tar det innan jag får börja övningsköra MC igen?)

Du åker på olovligkörning... dvs framförande av motorfordon du ej har körkortstillstånd för. Påföljden vet jag inte... men tror att b-tillståndet ryker.

KaZ
 

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Tenere 700
Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

KaZ skrev:
Heh!!
då får vi dricka :öl du å jag i 2 månader då!! sen fåru dricka själv i 1 ½ månad typ!! surt...
KaZ <-- utan lapp jag me i 2 månader.. fr.o.m 030325.

dock inte fått min dom än... hoppas på max 2 månader men vet att de är griniga som faen när man kör för fort på 50 väg... höll juh som sagt 82kmh...

:skrämd

Du får nog tre månader. Jag åkte dit i augusti förra året. 91 på 50 sträcka, fick tre månader. Fast skickade in papper på att jag behövde bil i mitt jobb. Så jag fick bara två månader tillslut!!
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

A.C skrev:
Du får nog tre månader. Jag åkte dit i augusti förra året. 91 på 50 sträcka, fick tre månader. Fast skickade in papper på att jag behövde bil i mitt jobb. Så jag fick bara två månader tillslut!!

:skrämd Burr!! :skrämd

gah... vill inte ha 3.. har dock också skickat in en lååång berättelse om hela prylen och där också visat att jag mååååste ha kortet för att kunna jobba!

=)
 

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Tenere 700
Re: Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

KaZ skrev:
:skrämd Burr!! :skrämd

gah... vill inte ha 3.. har dock också skickat in en lååång berättelse om hela prylen och där också visat att jag mååååste ha kortet för att kunna jobba!

=)

Men det blir nog två månader då! Du körde ju inte lika fort heller....
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

A.C skrev:
Men det blir nog två månader då! Du körde ju inte lika fort heller....

ne det e sant.. jaja jag talar nog om vad det blev när jag får besked!

:eek:
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

The_Beast skrev:
Säker på att de bara blir 2månader??? Jag får tebaka mitt kort 13juli så det blir en hel del bärs för min del......

yups 2 månader blev det...
sänkte från 3 till 2 pga. mitt yttrande..

jaja, alltid nåt!!

=)
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Re: Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

KaZ skrev:
yups 2 månader blev det...
sänkte från 3 till 2 pga. mitt yttrande..

jaja, alltid nåt!!

=)

Tänk om jag kunde ha sån tur någon gång.....
Jag sålde min hoj igår tack vare den förbanade körkortsindragningen.... Nu blir de öl för hela slanten :öl
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Re: Re: Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

The_Beast skrev:
Tänk om jag kunde ha sån tur någon gång.....
Jag sålde min hoj igår tack vare den förbanade körkortsindragningen.... Nu blir de öl för hela slanten :öl

nu måste du väl ändå skämta !! ??
det är väl ändå att hälla salt i såret om nått!!
/z
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Om man nekar och sedan ändrar sig och berättar sanningen, kan man inte åka dit på typ "mened" eller nåt sånt? Alltså att ljuga en polis upp i ansiktet är väl rent juridiskt ett brott?

Mened är det om du ljuger under ed i en domstol. Men om en polis på gatan frågar dig hur fort du körde, och du ljuger, ja då är det bara en vanlig lögn :)

Dessutom kan jag tänka mig att OM du nu har ljugigt under ed, men sedan ändrar dig och berättar sanningen, ja då har du inte begått mened längre eftersom du talar sanning.
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

zeal skrev:
nu måste du väl ändå skämta !! ??
det är väl ändå att hälla salt i såret om nått!!
/z

Hadde ändå tänkt o sälja hojen till hösten... Ska skaffa mig en retta istället

/T
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

The_Beast skrev:
Hadde ändå tänkt o sälja hojen till hösten... Ska skaffa mig en retta istället

/T
klokt val, samtidigt slipper du frestelsen att sätta dig på hojen o köra utan kk....hoppas du får en fin retta sen
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

The_Beast skrev:
Hadde ändå tänkt o sälja hojen till hösten... Ska skaffa mig en retta istället

/T

eru galen!!!

klart du ska köpa twin... asså skärp dig!! :D

en mille eller en tlr... så ru får lite känsla i åkningen...

:bow
 

Tired

Mr Happy
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Honda VFR800FI 2000
Om man smiter så måste polisen väl bevisa vem det var som körde? dvs om man inte erkänner...
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
SSB skrev:
Mened är det om du ljuger under ed i en domstol. Men om en polis på gatan frågar dig hur fort du körde, och du ljuger, ja då är det bara en vanlig lögn :)

Dessutom kan jag tänka mig att OM du nu har ljugigt under ed, men sedan ändrar dig och berättar sanningen, ja då har du inte begått mened längre eftersom du talar sanning.


du är aldrig under ed om du är åtalad kan bara åka dit för mened om man är vittne som åtalad kan man ljuga så mycket man vill
 

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Körde oxå ifrån snute..

Jag körde oxå ifrån snuten i dagarna. Faktum är att jag hade ingen lust till det men efter kraftigt övervägande så tänkte jag att jag hade kört i över 200 på motorvägen o hade ingen aning när dom kollade mig(civilbil)! Det kunde ha varit allt ifrån 100km/ upp till över 200! Enda tanken var att shit körkortet borta hela sommaren osv! Sedan så hade jag fått fortkörningsböter några år tidigare tidigare och då så var polisen så jävla otrevliga skrek o hotade som idioter! Så jag tänkte va fan då ska dom oxå få tillbaka lite o jobba. Faktum är hade dom inte varit så otrevliga förra gången hade jag nog stannat! Behandlade mig som värsta bankrånaren. Alldrig varit med om en olycka me mc o haft kortet i åtskilliga år. Känner mig faktiskt lite illa till mods o undrar när dom kommer o knackar på dörren. Men känner att jag måste ljuga som fan eller säga inget! Synd att det blev som det blev: Nån som vet vad man får om skylten är typ skitig i mitten så att ett par bokstäver inte syns, måste den hållas ren under alla tidpunkter??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top