Det skulle vara lättare att ha en dialog i ämnet. Lätt att vi missförstår varandra.
Vi ska självklart sitta på sadeln inte det jag säger. Alltås inte ställa oss upp. Men alltid ha tryck på ytter fotpinne.
Jag har kört mycket cross men är framförallt Supermoto förare. Tävlat i många år och de två sista åren som Fabriksförare för Husaberg. Har några banrekord i sverige på rena asfaltsbanor bland annat Rättvik 57,95
Har även varit tränare på flera läger där jag lär ut just detta. Många som blir förvånade och får ahaupplevelser. Men där kan du testa gränser mer och åka på powersladd utan livet som insats.
Kanske låter kaxigt men vill bara förklara att jag inte bara sitter och hittar på saker och låtsas mig veta.
Är din kopp full och du redan har en förutfattad mening så kan du aldrig bli bättre
Kul att du testat och precis som du säger när det bli lite kupperat eller om det är ogämnheter kan du köra mycket fortare och säkrere om du trycker lite extra just där.
Det var sånna här grejer som gjorde att man krachade mycket i början av min supermoto kariär. En anna sak jag lärde mig var att ligga med ett finger på kopplingen. Har räddat mig många gånger. Börjar det sticka lite för mycket drar jag in kopplingen lite. Att slå av gasen blir för mycket motorbroms = high sider. Vågar nog lova att även det fungerar i RR