Kaffetråden

coffe_aberg

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSX750F -97
Jag tillagar mitt kaffe i en Don Pedro.

Kör med Gevalia Ebony, har en stark smak utan att bli beskt. Är ingen stor kaffedrickare utan tar en kopp när jag har beök som kräfva denna dryck.

Men Don Pedron är fräck, det är lika spännande varje gång att se hur vattnet förflyttar sig upp och ner. :) Man slipper perkulatorsumpen längst ned i koppen också.

Bifogat

• DonPedro.jpg
    DonPedro.jpg
    140.7 KB · Visningar: 61
Last edited:

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
Nespresso is the shit! Seriöst alltså, det är fanimej det bästa som uppfunnits sedan skivat bröd! Maskinen köpte jag extremt billigt på Duka 1099:- (kampanj - fick 400:- tillbaka efter man skickat in streckkoden tlll Nespresso).

Småtrög som jag är hade jag inte fattat att det faktiskt var kaffe i kapslarna och inte något slags koncentrat som jag hade inbillat mig men efter att ha testat maskinen hemma hos en polare var jag såld!

Mycket möjligt att det går att göra 3% godare med kvarn och stamp och ångrör och 50 olika bönor men för min del är det inte värt allt det pillandet. Har fru att pilla på om behovet infinner sig.

Nackdelen är väl möjligen priset på kapslarna .. 3 spänn styck (+moms och frakt) suger faktiskt. Går ju att mecka ihop egna kapslar men då är man ju tillbaka där igen med allt pillandet.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dricks det inget kaffe längre? Lite nya tips såhär i vintermörkret skulle inte skada...

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Löfbergs Lila Monsoon Malabar får man jäkligt gott kaffe med. Ett plus att man kan hitta det i vanliga matbutiker.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
gillar inte kaffe, beskare jevligare sörja får man leta efter:zpy

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
jag är iallafall inte så trasig att jag tvingar i mig något som är äckligt från början så pass länge att jag vänjer mig och sedermera kan börja intala mig att jag faktiskt gillar päcklet:7peta :hihi

:krama

Ungefär så tycker jag om sprit....

F.ö. undrar jag om nån sett hela bönor från Gevalia? Jag hittar då inga i mina butiker. Mailade just Gevalia och frågade om dom medvetet stänger ute en växande skara kaffedrickare, eller om det bara är dåligt kaffesortiment i dom butiker jag besöker. Fast det märkliga är att det finns massor med hela bönor, men inte från just Gevalia bara.
Ska bli kul att höra vad dom svarar.

Gson1

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
2009, BMW,F800ST
Du ska naturligtvis dricka Monsun Malibar, som du maler själv och brygger i en bistrobryggare med kokande vatten, och låta det dra minst fem minuter:brinnerup

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Kör med random pulverkaffe. Vill jag lyxa till det så blir det kokkaffe, just nu Arvid Nordquist Classic mellanrost.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Till alla som är på jakte efter den perfekta koppen latte.
Besök Non Solo Bar på Odengatan 40!
PERFEKT kaffe varje gång! Har provat kaffet på många många ställen i stan, men inte hittat nån som gör det så bra som detta ställe.
Perfekt smak: rund med tungd och perfekt temperatur, runt 63 grader och mjölken är krämig och fluffig.
Derad foccacia är dessutom underbar...
Dessutom är det ett ganska anspråkslöst hak, rent från massa trendkänsliga inredningsdetaljer och kör det bara enkelt. Trevlig personal och en avslappnad soft attityd. Många stammisar. :tummenupp

Edit: Sosta på Sveavägen gör också bra kaffe, men det är så stresssigt och trångt där inne att man inte kan slappna av riktigt.
Passar bättre att ta en latte to-go där.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
PERFEKT kaffe varje gång! Har provat kaffet på många många ställen i stan, men inte hittat nån som gör det så bra som detta ställe.
Perfekt smak: rund med tungd och perfekt temperatur, runt 63 grader och mjölken är krämig och fluffig.
Dessutom är det ett ganska anspråkslöst hak, rent från massa trendkänsliga inredningsdetaljer och kör det bara enkelt. Trevlig personal och en avslappnad soft attityd. Många stammisar. :tummenupp

Edit: Sosta på Sveavägen gör också bra kaffe, men det är så stresssigt och trångt där inne att man inte kan slappna av riktigt.

Jag ska genast sätta mig i bilen och åka till Fjollträsk för att dricka kaffe! ;)

kaffe

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
Inte just nu
gillar inte kaffe, beskare jevligare sörja får man leta efter:zpy

Äh, du är bara avundsjuk för att du inte har en tråd uppkallad efter dig :pannkyss

Vanligt bryggkaffe eller kokkaffe är klart godast, drick självklart svart, ingen lattesmörja eller liknande. :tummenupp

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval

Vet du om dom har "Illy" bönan/kaffet där om man skulle vilja ha en Espresso

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...