Kalla fakta - Granskar polisjakt, 18/4 21:30 TV4

Status
Ej öppen för fler svar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vaffan gör han i studion? Har har ju en del av skulden i det här.

Vilken fjant Fursten är.

"Om jag hade gjort det hade jag fått 1mån fängelse"
Ska vi ta bort deras tjänstevapen så de inte kan skjuta nån också? Och bort med handbojor så de inte kan frihetsberöva folk?

trailboss

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
fz1-n 07
vilken bra debatt 5 mot 1, och summa av detta kör hur du vill mot rött på bakhjulet, för fort och vårdlöst,
när polisen är bakom zickzacka mellan några bilar och vrid på rullen och du är fri.
polisen gjorde fel att köra fort efter avslutad jakt, men dom vred inte på hans gas rulle eller fälde ner bommen.

Pukk

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Honda CBR 1000 RR -08
Hur många liv har inte riskerats genom att hetsa polisen att jaga och köra fort, antar att inte han heller är "rutinerad att klara en punktering i 200 knyck". Eller 360 eller vad nu topphastighet varit, en flygande kanonkula som tar med sig hur många barnfamiljer?! Såna mc-förare som drar in alla andra att bli hatade av övriga trafikanter.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Fürsten har ju alltid varit lite av en attention whore, så det är väl inte så konstigt att han är med...

...snarare tv4 som vet vem/vilka de ska ha med i studion för att skapa hetsiga diskussioner...

annars är inslaget bara patetiskt; till att börja med, går det inte att få en debattaspekt i ett inslag på 30min. tv4 ser en möjlighet att få rating och slänger in amatören ekdahl, som i sin tur ser en chans att bli het igen i blog/twitter-världen. dock inte inom den seriösa journalistiken. ett ypperligt tillfälle att kasta pajer på varandra dock, så svenne banan där hemma får lite underhållning blandat med nån form av hitte-på-argument för ditten och datten och kan välja sida.

för det andra går objektiviteten bort, när tv4 bjuder in mamman till att ha studion till sitt förfogande i hela 30min, för att hytta med näven och utmåla polisen som public enemy #1. det är inte seriös journalistik.

det var sista gången jag såg någonting på tv med ekdahl.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Vilken fjant Fursten är.

"Om jag hade gjort det hade jag fått 1mån fängelse"
Ska vi ta bort deras tjänstevapen så de inte kan skjuta nån också? Och bort med handbojor så de inte kan frihetsberöva folk?

pistolen kan ju vara bra att i nödvärn , inte till att nöjesskjuta folk med eller tömma 2mag. genom fönstret till ett gym i centrala sthlm.

handbojor är bra de med så länge man inte lägger ner den gripne på golvet i piketbussen och ställer sig på personen ifråga så denne kvävs likt 24årige Liljeqvist iGbg...

Det måste finnas proportion i polisens handlingar.

mvh.T

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Var piloten kvalifierad att hantera helikoptern utan att störta om rotorn trilla av? VA?VA?VA?

:rofl

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ser fram emot Kalla Fakta i höst när Bosozoku klippt och dödat en barnfamilj i 300 blås medans polisen stod bredvid och gjorde vågen.

Ekdahl undrar då Varför jagade polisen INTE föraren???!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Mammans berättelse om sin son ger inte precis intryck av en ansvarskännande eller omdömesgill kvinna.

För det skulle inte förvåna mig om hon eller hennes man ägde hojen som de lät sin son busåka på "på kvällar och nätter"...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja, runt 30m kan jag tänka att man kan bedöma hyfsat? Men 100 meter och uppåt. Har man verkligen någon vettig uppfattning om det?

Det är apsvårt att bedöma höjd utan referenser, dom flesta ligger för lågt när något brötar förbi, men 150m är högt och borde inte kunna förväxlas med 30m.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Jag hade föredragit Jesper Christensen (galne dansken) som representant för oss motorcyklister.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM