Kalla fakta - Granskar polisjakt, 18/4 21:30 TV4

Status
Ej öppen för fler svar.

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Polisen skulle sprungit ut och plockat MC-nyckeln vid rödljuset trots att...

Hade det varit hammrén så skulle denna historia tagit slut vid rödljuset!!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är apsvårt att bedöma höjd utan referenser, dom flesta ligger för lågt när något brötar förbi, men 150m är högt och borde inte kunna förväxlas med 30m.

Svårt för alla, ja, men inte för Fürsten.
Han har t om bättre koll än Luftfartsverkets radaranläggningar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ser fram emot Kalla Fakta i höst när Bosozoku klippt och dödat en barnfamilj i 300 blås medans polisen stod bredvid och gjorde vågen.

Ekdahl undrar då Varför jagade polisen INTE föraren???!

Jag ser fram emot den dagen du tar bort din profilbild på SH.

Ekdahl undrar då: Varför såg Peter så nöjd ut på bilden???!!??!!!!?????

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Bortsett från lämpligheten att närvara, tycker jag att våran keps beprydde kompis väckte en del tänkvärda frågor som förblev obesvarade.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Det är apsvårt att bedöma höjd utan referenser, dom flesta ligger för lågt när något brötar förbi, men 150m är högt och borde inte kunna förväxlas med 30m.

Man pratade väll om 300m i programmet och Fursten hävdade att det var en lögn och menade på 150m. Ser man skillnad på det? Jag hade nog inte kunnat göra det.

Håkan1000rr

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2011
Hoj
1979 Honda CBX. 2006 Honda CBR 1000RR
Jag tycker att mc,n och polisen hade 100 gånger på sig att stoppa detta, men de bara forsatte att GASA.
Jävligt dålig reklam för oss som gillar sportmotorcyklar.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag ser fram emot den dagen du tar bort din profilbild på SH.

Ekdahl undrar då: Varför såg Peter så nöjd ut på bilden???!!??!!!!?????

Hörru Bosse, jag är ganska nöjd faktiskt, det hade du hade också varit nöjd om du inte bott i Göteborg.

Men du får gärna ha kvar din avatar iaf, den passar. Du verkar lika lyckad som mannen på bilden.

:hej

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Sikten är ganska så bra där och så blinkade det ju rött också...

Jag vill minnas att det var service arbete på tunneln och det var släkt, var fler som postade att det var läskigt vad sent man såg bommen utan ljusen igång den kvällen innan olyckan.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Noterar tre saker efter att ha läst igenom tråden
1. Polisen orsakade ingen olycka trots 40 minuters "vansinneskörning"
2. C tog livet av sig själv genom att framföra sitt fordon på ett sätt som han gjorde redan innan jakten startade.
3 Tv 4:as val av representant för hojkollektivet är ungefär i nivå med att låta Ulrike Meinhof representera såssarna i en debatt.

Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Bortsett från lämpligheten att närvara, tycker jag att våran keps beprydde kompis väckte en del tänkvärda frågor som förblev obesvarade.

Vad hade hänt om växellådan havererat på SAABen och föraren fått en hjärtinfarkt sammtidigt.
Det hade inte ens Senna klarat av!

Edit: och plöjt in i en skolbuss av barn som har överlevt cancer.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Man pratade väll om 300m i programmet och Fursten hävdade att det var en lögn och menade på 150m. Ser man skillnad på det? Jag hade nog inte kunnat göra det.

Jamen du är ju inte den tyffe ballaste heäftigasTe gHååstrajder!
Han har grejor på hans Sporrrtmotorcykel för att mäta just "helikopteravsTÅnd".

Förresten, hade christoffer bara köpt dunlop från furstens däckbutik hade detta aldrig hänt!

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Programmet handlar om granskning av Polisens agerande, ingenting annat. Polisen gör grova tjänstefel, bryter grovt mot lagen och beter sig omoget och oproffesionellt.

Vi ska vara lika inför lagen, Poliserna ska dömas till mycket hårda straff för sitt agerande och deras anställning ska ifrågasättas. Åklagaren ska ifrågasättas!

Ingen Polis eller någon annan har rätt till sån här vansinneskörning, tvärs genom vår mest tätbefolkade stad!!
Många som skrivit här säger att man ska ta sina konsekvenser, i nästa andetag ger man Polisen frisedel till grov vårdslöshet i trafiken....... Förstår ni hur fel ni tänker?

Det finns kristallklara lagar ang. detta så skärpning nu.

Jag tycker allt ansvar för hans död är han själv! Stanna och han hade överlevt. SOM DOM SÄGER ÖVERALLT!
Han har ett val innan han satte sig på hojen och körde. Då han i lugn och ro i hemmet kunde tagit beslutet att "nej jag har inget körkort och jag kan inte hålla mig inom trafikreglerna därför bör jag inte köra"

Däremot kan man ifrågesätta polisens beteende efter att polishelikopter är med, Där tycker jag dom skulle tagit det lugnare. och många omkörningar borde dom VARNAS för skriftligt! Men jag hatar verkligen denna jävla hets mot polisen.

Polisen är till för att upprättahålla lagar och jag tycker dom ska göra det fullt ut! Annars betyder det bara "kör tillräckligt snabbt så är du fri".

Sen vill jag avsluta med att säga att det är positivt att polisen granskas och den ska granskas ÖPPET!

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Noterar tre saker efter att ha läst igenom tråden
1. Polisen orsakade ingen olycka trots 40 minuters "vansinneskörning"
2. C tog livet av sig själv genom att framföra sitt fordon på ett sätt som han gjorde redan innan jakten startade.
3 Tv 4:as val av representant för hojkollektivet verkar ungefär i nivå med att låta Ulrike Meinhof representera såssarna i en debatt.

Ja, någon kunde ju ha frågat Gösta hur han ser på sitt eget ansvar för den här typen av vansinneskörningar. Det hade varit en intressant fråga att få svar på. När polisens film börjar så ser vi ändå bara slutet på något som började långt tidigare.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...