Frågan är varför man försöker skifta fokus från killens beteende och varför hans mor medvetet försöker beskylla polisen för att vara delaktig i hennes sons död ? Frågan du ställer är ju relevant, men vem säger att det är den enda frågan som allt detta handlar om ? Skulle det visa sig att det var någon av föräldrarna som ägde hojen, skulle inte det kasta lite ljus på deras sätt att se på hela saken ? Jag har då aldrig uppfattat att den här tråden handlar om en enda sak dvs om att granska polisens agerande....Programmet handlar inte om det heller då man helt klar vinklar det till att beskylla polisen för något. Ja, jag hakar upp mig på VEM ägde hojen för att det kan förklara delvis VEM och VARFÖR vill gärna hitta om inte syndabock så någon medskyldig..
Vi ser uppenbarligen saker på 2 helt skilda sätt. Killen är död och det jag menar är att det inte är så mycket att snacka om. Han har gjort fel, och förmodligen många runt han också. Där är vi eniga.
Att hans mamma sedan anser att Polisen har varit en bidragande orsak till detta och vill göra det en offentlig debatt (Vilket hon lyckats bra med) är hennes ensak. Självfallet rättfärdigar det inte hans beteende om Polisen jagat han för hårt/ mycket.
Det JAG försöker lyfta fram är det som faktiskt går att göra något åt, "har dom begått ett tjänstefel?"
Självfallet ska de jaga, men till vilken gräns och hur stor fara kan man utsätta allmänheten för när brottet i fråga är ett trafikbrott?
Hur som, vi kommer nog aldrig vara överens men det var ju kul att höra vad andra tycker..därav tråden..