Bettskena! Får polisen begå grova lagbrott för att lagföra någon?
Vilka lagar bröt de mot?
Blandar du inte ihop det du tror är lagbrott mot dina moraliska preferenser? Jag är kan inte hela regelboken vad gäller denna situation så upplys mig gärna!
Bettskena! Får polisen begå grova lagbrott för att lagföra någon?
http://www.tv4.se/1.2614269/2012/04/18/kalla_fakta_granskar_polisjakt där.. men ja kan bara se 14 min av någon anledning för sen så har dom lagt in en reklam, konstigt nog spelar den varken upp reklam eller något liknande för mig.. så blir bara svart i rutan och skiten vägrar att starta igen så får updatera sidan men samma visa händer igen.. kanske bara är för mig det fuckar dock
Tv4play
Ok min CSN sponsrade vän av ordningen, ETT, i ett rättssamhälle är du oskyldig tills du bevisats skyldig, och han var inte misstänkt för något som vi kan kalla ett grövre brott.
TVÅ, att inte stanna på uppmaning av polisen är "underlåtelse att följa polismans tecken" vilket är jämförbart med att köra 5 km/h för fort, smita kan du BARA göra från en trafikolycka.
Med ditt tankesätt kan vi låta polisen stoppa dig med spikmatta och wire över vägen bara för att du KANSKE har begått ngt brott som vi alla och polisen är helt ovetandes om, eller att du kanske i en avlägsen framtid kommer misshandla din flickvän, det fanns en film med Stallone som handlade just om preventiv bestraffning innan folk begick brotten, toppen...
Bevisa nu att du är betjänt av mina skattepengar och använd dom små grå, annars kan du ta jobb inom parkförvaltningen och sluta plugga!
Fredrik
e huvudet dumt får släkten lida
ska polisen få bryta mot lagen för att lagföra andra?
Nej för fan, jag vill då fan inte leva i en stat där polisen ska få bryta mot lagen för att lagföra andra.
Polisen är ju där för att upprätthålla lagen, vilka jävla dubbelmoralare de vore om dem själva bröt mot den.
:S
Sen vill jag fan inte att den jävla brandkåren bryter mot lagen när dem ska iväg o släcka bränder heller, för fan dem åker ju i minst 100km/h på ett automatlarm, hur ofta är det ens en riktig brand då o ändå fläskar dem på o riskerar oskyldiga liv i trafiken.
Dedär jävla ambulansförarna ska vi inte ens tala om, va fan har dem så bråttom till, det är ändå säkert kört för den som ambulansen har ringts dit för, onödigt att riskera fler människor i trafiken då ju.
Min tanke exakt. Hur många GR-filmer har det gjorts, 7 eller 8? Hur många filmer hade han sålt om polisen bara stigit av och ropat "Snälla, stanna" varje gång han provocerade fram polisjakterna? Borde granskat honom också, hur han kan veta så mycket om den här föraren och var närvarande vid jaktenGubben i keps som oemotsagd får stå i TV och skälla ut polisen för att de jagar motorcyklister i höga farter (tänk ett varv extra på det faktumet ni...)
Hur ska de annars kunna få tag på brottslingar? Om en mödare (vilket Christoffer likaväl kunna ha varit om han kört över en gående i stan) flyr så får inte polisen överskrida hastighetsgränsen för att gripa mördaren? Hur tänker du att de ska lösa brott?
Polisen ska inte få åka in med bilarna på gågator på nätterna för att hålla koll på satungar som bråkar sunt krogarna?
m.m.
Dal-Mausen
Om programmet skulle handla om att polisen går över sina befogenhetet i trafiken så kan vi väll vara överens om att mammor och GR inte hade i studion att göra. Snyfthistorier i filmen kunde också utgått och ersatts av andra klipp där man utreder hur polisen skall agera enligt reglementet. Om Kalla Fakta hade fokuserat på detta hade jag inte skrivit om lågvattenmärke. Polisen sätter in så många enheter som de anser behövas. Är det någon som skall kritisera polisen så tycker jag att vederbörande kan berätta hur polisen skall arbeta vid liknande situatuoner, där de skall stoppa mc-förare som inte vill ta sitt ansvar.
Oavsett vad man anser om polisens agerande, så var och är hela reportaget med efterföljande mediadrev en smärre katastrof för svenssons syn på sporthojsåkare. Inget gott kan komma ur detta.
Räkna med fler medvetna prejningar och bilar som svänger ut framför er i stockholmstrafiken. Medelsvensson förvandlas till en grottmänniska i trafikköer, någonstans kommer detta att reta upp bilister ännu mer då de ser en hoj som kör mellan filerna.
Nej för fan, jag vill då fan inte leva i en stat där polisen ska få bryta mot lagen för att lagföra andra.
Polisen är ju där för att upprätthålla lagen, vilka jävla dubbelmoralare de vore om dem själva bröt mot den.
:S
Sen vill jag fan inte att den jävla brandkåren bryter mot lagen när dem ska iväg o släcka bränder heller, för fan dem åker ju i minst 100km/h på ett automatlarm, hur ofta är det ens en riktig brand då o ändå fläskar dem på o riskerar oskyldiga liv i trafiken.
Dedär jävla ambulansförarna ska vi inte ens tala om, va fan har dem så bråttom till, det är ändå säkert kört för den som ambulansen har ringts dit för, onödigt att riskera fler människor i trafiken då ju.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|