Nej, Hojsugen är inte fel ute, däremot verkar du Bettskena och ganska många andra här inte förstå/vilja förstå att programmet handlade om hur polisen agerade, vilka risker dom utsatte andra för och vilka risker föraren "tvingades" ta när han väl gjort ett par felaktiga beslut.
Att godkänna polisens agerande i detta fall är skrämmande, som PF sa, hade han gjort det hade han fått en månad.
En kompis till mig FICK en månad och hade inte kört lika tappert, men väl med helikoptern efter sig, spö fick han också, jag såg blåmärkena och dom kom inte av fartvinden...
Polisen skall kunna lagen, dom ska följa den och dom ska inte utsätta oss andra för risker, jag försvarar inte mcföraren, men jag fördömmer polisen!
Polisens insats måste stå i proportion till brottet, och det gör det inte här, med ödestigra konsekvenser.
Agile - du får gärna citera mig, men inte redigera och ta bort, jag bad om ursäkt för min citering av dig, den var inte menad att komma ut som den gjorde, exemplen jag hade var för att påvisa en förlängning av ditt tankesätt.
Fredrik