on/offroad
Bannad
Så tolkar du också det du läser med .
Ha ha, du är rolig!
Så tolkar du också det du läser med .
At least I don't wear tinfoil hat.
Hej OnOffRoad
Äntligen någon med ett suntförnuft och rättsmedvetande med kritiskt öga.
HojSugen och OnOffRoad har funnit varandra Vilken överraskning!
Jag saknar dig mr.Gear kom med i matchen, du e liksom lite mer hardcore, eller?
Men en buskörning kan leda till en jakt. Och busar man så drar man till sig blickar också..
Nu börjar det likna nåt, det här är det första vettiga du har skrivit
Spännande att ett program som heter "Kalla Fakta" så öppet tar ställning för/emot i frågor de väljer att ta upp.
Sen blandas det äpplen och päron här och i programmet. Finns ju olika frågeställningar som bör hållas isär.
1. Agerade polisen korrekt? Ska de köra så fort?
Här råder det delade meningar. Ekdahl har sin uppfattning klar. Jag tycker de gör vissa omkörningar, kryssar mellan bilar, som är ogenomtänkta.
2. Agerade Mr Förare korrekt?
Nej, de flesta är överens om att det är korkat att köra så fort, med passagerare, när du upptäckt att polisen vill att du stannar. Här gör man som förare ett medvetet aktivt val.
3. Orsakade polisens jakt förarens död?
Här känns det som ett ganska klart Nej. De hade redan avbrutit jakten med bilarna. En helikopter låg på 325 m höjd.
Som jag förstod det ville TS ha en debatt kring ämne nr 1 i denna tråd. Känns som vissa gärna drar in ämne 3 i samma veva. Bara för polisen kör fort är de inte per automatik ansvariga för förarens död, är min tanke.
Tillägg:
Efter att ha tittat på Extra debatten till Kalla Fakta kan jag bara skaka på huvudet. Debatt kallas det? Vi har 5 personer + Ekdahl på ena sidan, 1 ensam polis på den andra. Härligt vilken debatt de får till... Pinsamt TV4!
Fast han har med sekvensen då hon rätar till tröjan för att visa polisen den stora dödskallen. Det tycker jag var ett ganska tydligt tecken på att hon inte bara var en oskyldig passagerare, utan var helt med på noterna.
Jag blir väldigt förvånad över hur många av er som inte inser att polisen begår grovt tjänstefel och grovt lagbrott, sunt förnuft bör räcka för att förstå att de utsätter omgivningen för livsfara mängder av gånger under närmare en timma.
vad gjorde Furstenhoff där och vad hade han att tillföra debatten ?
...Furstenhoff... och vad hade han att tillföra debatten ?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|