stoffer skrev:
2658498 Vad i ditt resonemang som är fel? Det mesta tycker jag. Du resonerar emot mig och andra genom att lägga ord i munnen på oss. Om du går tillbaks i tråden och läser så ska du se att ingen har sagt att hjärnan inte skadas av att få smällar, ingen har sagt att det inte finns någon kampsportsutövare som använder det utanför ringen. Men ÄNDÅ så känner du dig manad att gång på gång påtala detta för oss. Tror du inte vi är medvetna om det? Har du problem med läsförståelsen?
Grejjen är, jag och de andra anser inte att de ev. skador som uppkommer motiverar ett förbud. Landets idrottsminister är på våran sida. De flesta invånare i Sverige är på våran sida. För dig måste det vara svart eller vitt, det som inte är bra är automatiskt dåligt. Skärp dig nu grabben, jag lägger ner den här diskussionen med dig. Jag skulle gärna ha den om du hade skött dig lite bättre, men just nu känns det som att diskutera med antingen en papegoja eller en trotsig 14-åring.
Gick det där fram? Inte? Isf, behöver du inte svara. Jag gör som mikke föreslog och lämnar den här tråden.
Skadorna skiter jag i (även om jag inte vill betala för dom) Det är ju upp till var och en om den vill slåss i en ring. Stiger man in där så vet man förhoppningsvis vad man ger sig in på.
Det jag vänder mig emot är signalerna detta sänder ut till yngre männsikor, som dels tar efter sina stora idoler och som i vissa fall missbrukar sina färdigheter utanför ringen. Sånt finns det ju tydliga bevis på. Det är bara att bläddra upp i den här tråden. Om du inte förstår vad jag menar så säg till så ska jag försöka vara lite tydligare.
Sen finns det ju alla andra kampsportare, såna som du tex, som INTE oprovocerat muckar med folk och ger dom på nöten. Denna grupp tror jag dock är mer benägen att slå tillbaka om nån bråkar istället för att gå därifrån.
Är det bra? (Lägger jag orden i munnen på dig nu sToffe?)
Jag själv är mer benägen att lämna platsen än att slå tillbaka.
Är det bra?
Jag är övertygad om att folk som ägnar sig åt kampsport är mer vådsbenägna än de som håller på med pingis.
Vad tror du?
Dessutom ställer jag mig frågan om man verkligen behöver lära ut hur man slåss år 2006.
Behöver man lära sig ur man slåss år 2006? Ingen har ännu besvarat denna fråga.
Jag har många frågor som du märker, och du är ju "kampsportsexpert" så du måste ju vara rätt person att fråga. (Själv kan jag absolut ingenting om kampsport. )
Du får gärna besvara mina frågor i nästa inlägg. Underbygg gärna svaren med hållbara argument den här gången.