Kampsportsintresserade, MISSA INTE DETTA (16/12)!

MikkE

Guest
Mavve skrev:
2658244 Nejnejnej, inte förrens jag slutat för dagen - vad ska jag annars göra då?
Håll ut en timme till!!!

Starstriker: Ja, det är rätt - man ska gå därifrån. Jag ville bara få dig att skriva att du skulle roundkicka honom i ögat direkCt eller nåt!
:rofl

Har följt tråden hela tiden och är minst sagt imponerad på argumenten och svaren (då jag själv är kass på att argumentera). Men när det började gå över till mer personliga påhopp går det till överdrift. Och nu när man efter hundra inlägg är tillbaka på ruta ett så kommer vi (de) nog inte längre. Men likförbannat så _måste_ jag ju följa det här. :gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mavve skrev:
2658244 Nejnejnej, inte förrens jag slutat för dagen - vad ska jag annars göra då?
Håll ut en timme till!!!

Starstriker: Ja, det är rätt - man ska gå därifrån. Jag ville bara få dig att skriva att du skulle roundkicka honom i ögat direkCt eller nåt!

Visst är det lockande ibland, men då får man lägga band på sig. Även jag kan bli arg så att jag kokar över. Jag brukar dra en stol eller nåt i skallen på de där ligisterna. Inte kampsport alltså.

Dessutom är det bättre att sänka dom direkt med en hård smäll med stolen. Man vill ju inte att de ska få hjärnskador.

Ett annat bra sätt är att klämma deras huvud i en dörr. Då slipper man smutsa ner sig.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Starstriker skrev:
2658188 Vem syftar du på?

Mig?

Jag tror faktiskt inte att jag skadar svensk kampsport mer än mer än vad tuffe Herr Snake har gjort. Kan ni komma tillrätta med såna missanpassade individer så spår jag kampsporten i Sverige en lysande framtid.

Jag tror inte heller, som tur är, du kommer att lyckas skada svensk kampsport. :tummenupp

Starstriker skrev:
2658188Jag förstår inte vad ni ska ha er kampsport till annat än i ringen?
Jag är 35. Har aldrig blivit påhoppad. Provocerad, visst, men inte påhoppad.
Undrar varför?

Sånt där löser man genom att snacka eller dra där ifrån. En näve i näsan på någon är aldrig en bra lösning.

Om någon puttar mig? Ska jag försvara mig då? Bara för att någon puttas?
Shit asså. Jag ska akta mig för att putta till folk när jag går på stan. Man kan ju bli misshandlad nuförtiden.

Om det kommer fram en full snubbe som är allmänt jobbig så går jag därifrån istället. Allt annat är slöseri med tid.

Din värld är fin, men jag hoppas du kommer ihåg vad som hände i din stad för inte allt för länge sedan. Och det var inga kampsportare som var orsaken, utan, hör och häpna, fotbollsspelare.

http://www.youtube.com/watch?v=K20FOjJlN70

EDIT: jag vill alltså inte påstå att man bör träna kampsport för att klara sig bättre i den här situationen, utan att det inte beror på kampsporten, utan snarare grupptryck, doping, droger och alkohol när misshandel sker.

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
MikkE skrev:
2658253 :rofl

Har följt tråden hela tiden och är minst sagt imponerad på argumenten och svaren (då jag själv är kass på att argumentera). Men när det började gå över till mer personliga påhopp går det till överdrift. Och nu när man efter hundra inlägg är tillbaka på ruta ett så kommer vi (de) nog inte längre. Men likförbannat så _måste_ jag ju följa det här. :gnissla

Men alla är ju idioter som argumenterar här och det roar mig under min understimulerade arbetsdag, ja faktiskt så måste jag visa en hel del inlägg för övrig personal här som får sig ett billigt skratt(och chans att strunta i det de SKA göra).
Kolla nu tex.
Starstriker som aldrig slår nån och är värsta antivåldsbrukare börjar smygerkänna att han slår barstolar på folk för att sänka dem direkCt! Sånt gör man väl bara i barslagsmål? Hur ofta inträffar sånt nu för tiden liksom? Varför just där Stjärnsluggern befinner sig? :tungan

Jag slutar snart :rolleyes:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
stoffer skrev:
2658298 Jag tror inte heller, som tur är, du kommer att lyckas skada svensk kampsport. :tummenupp

Din värld är fin, men jag hoppas du kommer ihåg vad som hände i din stad för inte allt för länge sedan. Och det var inga kampsportare som var orsaken, utan, hör och häpna, fotbollsspelare.

http://www.youtube.com/watch?v=K20FOjJlN70

Japp. Det där är fördjävligt. Undrar varför de slår och sparkar på en liggande kille? Det är precis sånt jag vill komma tillrätta med. Totalt meningslöst våld.
Finns som sagt flera olika saker man kan göra för att minska gatuvåldet. Att stimulera ungdomar att slåss är ingen bra idé tycker jag. Gör du?

Har aldrig påstått att alla yngel på gatan är kamsportare. Där finns nog lite av varje skulle jag tro.

Vi behöver inte fler Snakes. Hade hans föräldrar satt honom på sim-kurser istället när han var liten så hade han nog inte spöat på så mycket folk idag.

Mavve skrev:
2658301 Men alla är ju idioter som argumenterar här och det roar mig under min understimulerade arbetsdag, ja faktiskt så måste jag visa en hel del inlägg för övrig personal här som får sig ett billigt skratt(och chans att strunta i det de SKA göra).
Kolla nu tex.
Starstriker som aldrig slår nån och är värsta antivåldsbrukare börjar smygerkänna att han slår barstolar på folk för att sänka dem direkCt! Sånt gör man väl bara i barslagsmål? Hur ofta inträffar sånt nu för tiden liksom? Varför just där Stjärnsluggern befinner sig? :tungan

Jag slutar snart :rolleyes:

Slagsmål "inträffar" bara inte. Man måste liksom få igång folk. Först ställer jag mig nära en tung stol, sen häller jag ut en öl på grabben bredvid och sparkar på hans tjej. Efter det brukar det alltid hända något.

Nu kan du gå hem Mavve :)

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Starstriker skrev:
Slagsmål "inträffar" bara inte. Man måste liksom få igång folk. Först ställer jag mig nära en tung stol, sen häller jag ut en öl på grabben bredvid och sparkar på hans tjej. Efter det brukar det alltid hända något.

Nu kan du gå hem Mavve :)

Jag visste det och det tog hela min "effektiva" arbetsdag att få dig att erkänna det - det är du som startar alla bråk som vi andra får avsluta :D

Nä fan, nu drar jag hem mannen :tummenupp

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Starstriker skrev:
2658309 Japp. Det där är fördjävligt. Undrar varför de slår och sparkar på en liggande kille? Det är precis sånt jag vill komma tillrätta med. Totalt meningslöst våld.
Finns som sagt flera olika saker man kan göra för att minska gatuvåldet. Att stimulera ungdomar att slåss är ingen bra idé tycker jag. Gör du?

Har aldrig påstått att alla yngel på gatan är kamsportare. Där finns nog lite av varje skulle jag tro.

Vi behöver inte fler Snakes. Hade hans föräldrar satt honom på sim-kurser istället när han var liten så hade han nog inte spöat på så mycket folk idag.

Det är ju kul att du har teorier, men om du inte har varit inne i boxnings eller kampsportsvärlden så har du ingen verklighetsanknytning, utan då är det bara just vad du TROR. Det är SVÅRT att diskutera det här med dig eftersom du inte sitter på fakta eller erfarenhet, utan dina uppfattningar verkar komma från nån blandning av aftonbladet och vad du själv hittat på.

F.Ö håller jag med Mikke, den här diskussionen har varit över 100 inlägg och vi är tillbaka på ruta 1. Ingen idé att fortsätta.

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Starstriker skrev:
2658188Om någon puttar mig? Ska jag försvara mig då? Bara för att någon puttas?
Om det kommer fram en full snubbe som är allmänt jobbig så går jag därifrån istället. Allt annat är slöseri med tid.

Håller med. Jag har tränat kickboxning ett par år.
En kille på krogen spillde ut några öl vid baren inkluderat min.

DIREKCT!!11 skulle några killar på och spöa honom. Jag?
Jag gick och köpte en ny och fortsatte kvällen utan spö eller polis. Kostade 35 spänn, kändes mer värt att vara macho med dom andra ungtupparna.

Sensmoral: ingen som helst. Gör vad du vill, men folk som slåss är muppar. Håll det innanför ringen.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
stoffer skrev:
2658326 Det är ju kul att du har teorier, men om du inte har varit inne i boxnings eller kampsportsvärlden så har du ingen verklighetsanknytning, utan då är det bara just vad du TROR. Det är SVÅRT att diskutera det här med dig eftersom du inte sitter på fakta eller erfarenhet, utan dina uppfattningar verkar komma från nån blandning av aftonbladet och vad du själv hittat på.

F.Ö håller jag med Mikke, den här diskussionen har varit över 100 inlägg och vi är tillbaka på ruta 1. Ingen idé att fortsätta.

Vi har ju ett livs levande bevis här på SH. Snake. Hard Facts. Folk slåss även utanför ringen. Tom instruktörerna som borde föregå med gott exempel.

Räcker inte det som verklighetsanknytning?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Starstriker skrev:
2658412 Vi har ju ett livs levande bevis här på SH. Snake. Hard Facts. Folk slåss även utanför ringen. Tom instruktörerna som borde föregå med gott exempel.

Räcker inte det som verklighetsanknytning?
Visst, han slogs utanför ringen. Hade han gjort det om han inte tränat kampsport? Antagligen.

Räcker en person för att döma en hel grupp på tusentals individer?

GR någon?
Fotbollsspelarna i filmen jag postade?
Ludmilla Enqvist? (stavning?)
Mike Tyson?
Snake?

Jag vet inte varför jag fortsätter svara på dina frågor, du kommer ju ändå inte att förstå att du har fel. Snart kommer nästa fråga som jag får svara på, och sen nästa.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Exakt vad i mitt resonemang är det som är fel?

Jag har vid flera tillfällen påtalat att jag inte drar alla över en kam.
Men du bad om konkreta exempel och det fick du. Jag kan gräva fram fler om du vill. Hur många behöver du?

Det finns rötägg inom de flesta grupperingar. I den här tråden diskuterar vi kampsport. Starta en tråd om Ludmilla eller GR så kommer du garanterat få dit en massa folk som har synpunkter på vara eller inte vara.

Själv är jag intresserad av kampsportens icke-vara. Därför skriver jag i den här tråden.

stoffer skrev:
2658457 Visst, han slogs utanför ringen. Hade han gjort det om han inte tränat kampsport? Antagligen.

Räcker en person för att döma en hel grupp på tusentals individer?

GR någon?
Fotbollsspelarna i filmen jag postade?
Ludmilla Enqvist? (stavning?)
Mike Tyson?
Snake?

Jag vet inte varför jag fortsätter svara på dina frågor, du kommer ju ändå inte att förstå att du har fel. Snart kommer nästa fråga som jag får svara på, och sen nästa.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Starstriker skrev:
2658468 Exakt vad i mitt resonemang är det som är fel?

Jag har vid flera tillfällen påtalat att jag inte drar alla över en kam.
Men du bad om konkreta exempel och det fick du. Jag kan gräva fram fler om du vill. Hur många behöver du?

Det finns rötägg inom de flesta grupperingar. I den här tråden diskuterar vi kampsport. Starta en tråd om Ludmilla eller GR så kommer du garanterat få dit en massa folk som har synpunkter på vara eller inte vara.

Själv är jag intresserad av kampsportens icke-vara. Därför skriver jag i den här tråden.
Vad i ditt resonemang som är fel? Det mesta tycker jag. Du resonerar emot mig och andra genom att lägga ord i munnen på oss. Om du går tillbaks i tråden och läser så ska du se att ingen har sagt att hjärnan inte skadas av att få smällar, ingen har sagt att det inte finns någon kampsportsutövare som använder det utanför ringen. Men ÄNDÅ så känner du dig manad att gång på gång påtala detta för oss. Tror du inte vi är medvetna om det? Har du problem med läsförståelsen?

Grejjen är, jag och de andra anser inte att de ev. skador som uppkommer motiverar ett förbud. Landets idrottsminister är på våran sida. De flesta invånare i Sverige är på våran sida. För dig måste det vara svart eller vitt, det som inte är bra är automatiskt dåligt. Skärp dig nu grabben, jag lägger ner den här diskussionen med dig. Jag skulle gärna ha den om du hade skött dig lite bättre, men just nu känns det som att diskutera med antingen en papegoja eller en trotsig 14-åring.

Gick det där fram? Inte? Isf, behöver du inte svara. Jag gör som mikke föreslog och lämnar den här tråden.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
stoffer skrev:
2658498 Vad i ditt resonemang som är fel? Det mesta tycker jag. Du resonerar emot mig och andra genom att lägga ord i munnen på oss. Om du går tillbaks i tråden och läser så ska du se att ingen har sagt att hjärnan inte skadas av att få smällar, ingen har sagt att det inte finns någon kampsportsutövare som använder det utanför ringen. Men ÄNDÅ så känner du dig manad att gång på gång påtala detta för oss. Tror du inte vi är medvetna om det? Har du problem med läsförståelsen?

Grejjen är, jag och de andra anser inte att de ev. skador som uppkommer motiverar ett förbud. Landets idrottsminister är på våran sida. De flesta invånare i Sverige är på våran sida. För dig måste det vara svart eller vitt, det som inte är bra är automatiskt dåligt. Skärp dig nu grabben, jag lägger ner den här diskussionen med dig. Jag skulle gärna ha den om du hade skött dig lite bättre, men just nu känns det som att diskutera med antingen en papegoja eller en trotsig 14-åring.

Gick det där fram? Inte? Isf, behöver du inte svara. Jag gör som mikke föreslog och lämnar den här tråden.

Skadorna skiter jag i (även om jag inte vill betala för dom) Det är ju upp till var och en om den vill slåss i en ring. Stiger man in där så vet man förhoppningsvis vad man ger sig in på.

Det jag vänder mig emot är signalerna detta sänder ut till yngre männsikor, som dels tar efter sina stora idoler och som i vissa fall missbrukar sina färdigheter utanför ringen. Sånt finns det ju tydliga bevis på. Det är bara att bläddra upp i den här tråden. Om du inte förstår vad jag menar så säg till så ska jag försöka vara lite tydligare.

Sen finns det ju alla andra kampsportare, såna som du tex, som INTE oprovocerat muckar med folk och ger dom på nöten. Denna grupp tror jag dock är mer benägen att slå tillbaka om nån bråkar istället för att gå därifrån. Är det bra? (Lägger jag orden i munnen på dig nu sToffe?)

Jag själv är mer benägen att lämna platsen än att slå tillbaka. Är det bra?

Jag är övertygad om att folk som ägnar sig åt kampsport är mer vådsbenägna än de som håller på med pingis. Vad tror du?

Dessutom ställer jag mig frågan om man verkligen behöver lära ut hur man slåss år 2006. Behöver man lära sig ur man slåss år 2006? Ingen har ännu besvarat denna fråga.

Jag har många frågor som du märker, och du är ju "kampsportsexpert" så du måste ju vara rätt person att fråga. (Själv kan jag absolut ingenting om kampsport. )

Du får gärna besvara mina frågor i nästa inlägg. Underbygg gärna svaren med hållbara argument den här gången.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Starstriker, du har övertygat de flesta tror jag numera att du är en pacifist. Att argumentera emot en pacifist är som att spela pingis. Bollen kommer alltid tillbaka.
Som att argumentera för att få en vegan att äta kött etc ........

Ett exempel på en proffsboxarprofil är George Foreman. Över 30 år boxningskarriär, kombinerad med att vara präst.
Det handlar inte om att lära sig slåss. Det handlar om sport/idrott you name it. Men inte slåss.

Motfråga: Behöver man verkligen lära sig och knyppla år 2006.
Löjligt, javisst.:)

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Badger skrev:
2658614 Starstriker, du har övertygat de flesta tror jag numera att du är en pacifist. Att argumentera emot en pacifist är som att spela pingis. Bollen kommer alltid tillbaka.
Som att argumentera för att få en vegan att äta kött etc ........

Ett exempel på en proffsboxarprofil är George Foreman. Över 30 år boxningskarriär, kombinerad med att vara präst.
Det handlar inte om att lära sig slåss. Det handlar om sport/idrott you name it. Men inte slåss.

Motfråga: Behöver man verkligen lära sig och knyppla år 2006.
Löjligt, javisst.:)

Nej, men jag förstår inte hur knyppleri skall kunna missbrukas eller vara skadligt för andra än utövarna.

Pacifist? Är det någonting fult? Slog upp det i Wiki:

"Pacifism (av franska pacifisme, ytterst av latinets pax, ”fred”) är en ideologisk hållning till konflikter som på religiös eller etisk grund avvisar användningen av våld, även i självförsvarssyfte"

Tycker det låter rätt ok. Hade vi fler pacifister skulle vi ha mindre våld i världen. Är inte det bra? Vill du ha mindre våld, lika mycket våld eller kanske mer?

För övrigt är det inte så att kampsport bara är "idrott". Det finns även kopplingar till grovt våld, misshandel etc etc. Är det svårt att förstå?

Kul med George Foreman! Kampsporten behöver fler bra förebilder!

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Starstriker skrev:
2658640[/SIZE] Nej, men jag förstår inte hur knyppleri skall kunna missbrukas eller vara skadligt för andra än utövarna.
Precis!

Starstriker skrev:
2658640[/SIZE]
Pacifist? Är det någonting fult? Slog upp det i Wiki:

"Pacifism (av franska pacifisme, ytterst av latinets pax, ”fred”) är en ideologisk hållning till konflikter som på religiös eller etisk grund avvisar användningen av våld, även i självförsvarssyfte"

Tycker det låter rätt ok. Hade vi fler pacifister skulle vi ha mindre våld i världen. Är inte det bra? Vill du ha mindre våld, lika mycket våld eller kanske mer?

För övrigt är det inte så att kampsport bara är "idrott". Det finns även kopplingar till grovt våld, misshandel etc etc. Är det svårt att förstå?

Kul med George Foreman! Kampsporten behöver fler bra förebilder!

Dax att nynna på "we shall overcome"???:gnissla

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...