Kampsportsintresserade, MISSA INTE DETTA (16/12)!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Fan att man missar det här då

Kongo kommer du ner och ser boxning galan med oss lr :pannkyss

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Var kan man köpa biljetter till boxningsgalan? Nästan ett måste att se den!

MikkE

Guest
Kan iaf säga att jag är FÖR proffsboxning även om det inte intresserar mig. Jag är mer för thaiboxning.
Varför ska inte en idrottare få utöva sin sport som alla andra?

AndreasNo skrev:
2657748 Hur kommer det sig att alltid när kampsport eller bråk kommer på tal, så kommer vbg_snake o säger nåt o så blire världens tjaffs..
Och hur kommer det sig att när någon gör en ny tråd så ska alltid AndreasNo kommentera..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
MikkE skrev:
2657803 Kan iaf säga att jag är FÖR proffsboxning även om det inte intresserar mig. Jag är mer för thaiboxning.
Varför ska inte en idrottare få utöva sin sport som alla andra?

Och hur kommer det sig att när någon gör en ny tråd så ska alltid AndreasNo kommentera..

Har inge liv så sitter här bara jämt o skriver överallt...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
vbg_snake skrev:
2657754
Som vadå? Att åka asien runt med en moped? Det är just samma sak för oss som utövar sporten. Det har med intresse. Men vissa är ju lite snäva i sitt synsätt. Att slåss i en ring betyder inte att man älskar att slåss på gatan. Eller att man är en agressiv person. Men detta är ju ett I-landsproblem. Och vårt land måste väl ha några problem, för vi har ju knappt det. kanske bättre att titta lite på invandrarna som kommer hit och stökar och stjäl... Du får nog betala betydligt mer dit. Du får nog betala betydligt mer till alla idrottsrelaterade skador tillsammans än vad du får betala till lilla kampsportssverige. Så om du ställer dig utanför din kvadrat lite och tittar med ett perspektiv så förstår du nog.

Ja hur kommer det sig? Jag gillar inte folk som försöker prata ner sporten. Ogillar attityden mot kampsportsutövare i Sverige.

i Japan anses en fighter eller kampsportsutövare som ikon eller nästan gudomlig. I Sverige anses det vara jämstäldt med en hund ungefär.

Varför ska man överhuvudtaget lära ut hur man slår en snubbe på käften på bästa sätt? Allvarligt? Kan ingen svara på det här? Det är lite grottmänniska över det hela..... Förr i tiden användes kamper för att lösa konflikter. Man slogs om saken helt enkelt. Den bästa fightern vann. Jag vet inte, men slagsmål känns lite föråldrat på något vis? Varför ska man sända sånt i TV? Två killar som slåss? Är det verkligen bra underhållning?

Förslag på vad man mer kan göra i Sverige för att komma tillrätta med gatuvåldet:

1. Hårdare tag mot småkriminella
2. Minska segregationen (inte lätt, jag vet)
3. Tätare dopingkontroller på gym etc.
4. Skärp straffen för narkotikabrott (inkluderar innehav och bruk av dopingpreparat)
5. Få ungar att förstå att det INTE är ok/macho att slåss och råna varandra. INGENSTANS.

Om man ska få dom att förstå p5 så är förbud mot proffsboxning (legitimerad misshandel) förmodligen en bra väg att gå.

Att slåss i en ring är jättebra! Och de flesta som gör det slåss nog inte heller på gatan. Men några gör det. Garanterat. Jag är övertygad om att det är fler kampsportare som slåss på gatan än pingisspelare. Kan du ge mig en förklaring till det?
Haha. Den här diskussionen är ju helt underbar. Visste att jag skulle få kul när jag gick in och kritiserade kampsport i en kampsportstråd :) Jag var faktiskt ingen motståndare till kampsport, men jag har blivit det i takt med att era dåligt underbyggda argument (tex "balansorganen skadas inte" ROFL) har haglat tillsammans med rena personangrepp.

Eller är det så att det faktiskt inte finns några hållbara argument för att två snubbar ska puckla på varandra så till den milda grad att den ena tuppar av? Varför skall slagsmål legaliseras när det faktiskt är olagligt? Såg ett slagsmål på nån hockeymatch på TV för en tid sedan. Ena killen blev polisanmäld. Varför skall man inte polisanmälas för samma våld i en boxningsring?

Jag snackar fortfarande om proffsboxning. Ingen kan påstå att det är hälsosamt. Ingen kan påstå att det inte är primitivt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Starstriker skrev:
2657959 Varför ska man sända sånt i TV? Två killar som slåss? Är det verkligen bra underhållning?

Taekwondo och Judo är ju OS-grenar :banana
Lite måste du ju låta acceptera kampsporterna. Taekwondosnubbarna som tar sig till OS kan vara minst lika bra killers som en proffsboxare.

Om du är en riktig talang och fullkomigen bäst i världen på att just slåss, dvs du blir aldrig träffad av någon motståndare och får ner honom lättsomenplätt och samtidigt kan tjäna bra med pengar på det - varför är det då fel?

Alla vill veta vem som är bäst, så har det alltid bara varit.

Ingen tvingar ju någon att gå upp i en ring.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Mavve skrev:
2657977
Starstriker skrev:
2657959 Varför ska man sända sånt i TV? Två killar som slåss? Är det verkligen bra underhållning?

Taekwondo och Judo är ju OS-grenar :banana
Lite måste du ju låta acceptera kampsporterna. Taekwondosnubbarna som tar sig till OS kan vara minst lika bra killers som en proffsboxare.

Om du är en riktig talang och fullkomigen bäst i världen på att just slåss, dvs du blir aldrig träffad av någon motståndare och får ner honom lättsomenplätt och samtidigt kan tjäna bra med pengar på det - varför är det då fel?

Alla vill veta vem som är bäst, så har det alltid bara varit.

Ingen tvingar ju någon att gå upp i en ring.

Håller med dig. Jag sågar absolut inte alla kampsporter över en kam. De flesta utövare är vanliga Svensson som har ett gediget intresse och som hittat en bra motionsform.

Det jag vänder mig emot är proffsboxning och olika avarter där man slår varandra medvetslösa/blodiga i direktsändning!

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Starstriker skrev:
2657011 Haha. Spelar ju ingen roll om du blivit slagen hårt eller löst när du går ner på KO. Du har fått en tillräckligt hård smäll på nöten för att tuppa av helt enkelt. Det kan väl ALDRIG vara nyttigt?

Det jag menade med att ta upp KO som exempel är att syftet med sporten är att drämma till den andra så hårt man kan så att han/hon tuppar av. Då vinner man. Är inte det primitivt tycker du? (Fysisk kamp överhuvudtaget är primitivt för övrigt. Vi lever inte på medeltiden längre)

Varför tränar amatörer med hjälm om det är så farligt? Nu förstår jag verkligen inte här Stoffer. Borde det inte vara bättre om nybörjarna redan i början av varje träningspass sig en rejäl käftsmäll av någon utan handskar. Det är ju bättre för hjärnan har jag hört. Kan du förklara?

Varför har dom handskar på sig på proffsboxningsmatcherna? Fan, det verkar ju skitfarligt! De står upp så länge att de kan ta emot fler slag. Shit asså. Ge dom knogjärn istället!

Oavsett hur man gör så är boxning farligt och ska förbjudas. Punckt.
Höj blicken lite nu va. Du kan inte på allvar förneka att boxning är farligt.

hjälmen är till för att skydda ögonbryn inte huvudet .sammi rankad topp 10 inom svensk boxning

Starstriker skrev:
2657375 Klart man inte kan förbjuda allt.

Men att uppmuntra till riktigt våld (dvs inte låtsasvåld på film etc) tycker jag är FEL FEL FEL. Boxning/boxarna är INGA bra förebilder.

ditt ufo jobbar själv med barn och ungdomar och är en jätte bra förebild.
Dricker inte mer än 1-2 ggr per år med i no fhigting generation.
tränar 2 ggr om dan 6 dagar i veckan för att just kunna bli proffs och försörja mig på min sport som alla andra elitidrottare. vem är du att säga att inte jag ska få utöva vilken idrott jag vill

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Starstriker skrev:
Det jag vänder mig emot är proffsboxning och olika avarter där man slår varandra medvetslösa/blodiga i direktsändning!

Låt mongon vara mongon :tummenupp

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
Busaberg skrev:
2657180 Nu var det ju kampsportgalors vara eller icke vara som diskuterades.Fyllebråk är väl ingen etablerad idrott(vad jag vet).
Va faan ska muppar som du alltid in och skriva ett inlägg utan att ens veta vad som diskuteras?
Jag tog upp alkohol därför att det diskuterats tidigare i tråden + att han skrev att folk tar efter kamsport och ska ut och slåss, men det är större risk att dom tar efter filmer och/eller slåss på fyllan!!!
Läs igenom tråden och försök förstå vad som står istället för att försöka provocera, mongo! Ingen (förutom likasinnade kanske) som tycker du är rolig :spammer

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Starstriker skrev:
2657993
Det jag vänder mig emot är proffsboxning

Du får tycka vad du vill, vi har åsiktsfrihet i Sverige. Men du bestämmer inte:arsele

Så, jag kommer även i fortsättningen titta på proffsboxning.:yoparty

Btw, går det ihop med religös övertygelse och vara proffsboxare?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
vbg_snake skrev:
2657754 "
....
Ja hur kommer det sig? Jag gillar inte folk som försöker prata ner sporten. Ogillar attityden mot kampsportsutövare i Sverige.
.....

Ogillar du attityden mot kampsportare? En något självkritisk granskning av dig själv ger att den attityd du ogillar skapas av just folk som dig...

vbg_snake skrev:
2481041 Så skönt att man tränat thaiboxning i 7 år. Folk som inte kan slåss har verkligen 0 att säga till om ;)

dom blir inte dåligt ägda...

vbg_snake skrev:
2482705 Du verkar inte ha så bra koll direkt. Jag använder det i försvar när jag vill och hur jag vill. Råkat ut för det X antal gånger, jag är tränare på min klubb så avstängning är det nog ionte snack om =)

vbg_snake skrev:
2482727 ...
slutar med att jag slog ner 3 personer, en fick bruten näsa, en annan brutet revben och en 3e fick andningen utslagen i en halv minut. Skryt? nej, men blir en kampsportare som tränat på hög nivå sne är det bäst att dra.

Tro det eller ej, jag njöt av varje sekund. Jag hatar folk som skall ut och bråka, speciellt invandrare som tror sig stå högre än alla andra.

vbg_snake skrev:
2487923 ....
Briljerar med en historia? Jag va nöjd när jag slog ner 3 invandrare som försökte sätta stopp för mig på krogen. .
...
..... Sen puttar han till mig. Då har han bevisat att han vill ha stryk. Och jag kan dela ut det.

Jag förstår varför ni mongos inte tycker om min person, för då kan ni inte vara otrevliga eller odrägliga om en sådan person går omkring, för ni vet aldrig när ni möter en. ......
.......
Så ta era jävla moralkakor och kör dom upp dom i röven. Pinsamt hur folk är här. "kicker, tönt, våldsbenägen". Jag har jobbat som lärare på gymnasienivå i 3 år. Jag är KNAPPAST någon snubbe som ni ser ute och leker kicker.

En ambasadör för sin sport är jag. oavsett vad några pantade dator-fighters tror här. Så snälla, ta erat snack och begrav det. För ni har så lite koll så det finns inte.
........
Sen skulle det vara kul om någon vågade svara i verkligheten som man gör på nätet.
.....
........
Kom med i matchen och kom ner på jorden förfan. Moralidioter. Den dagen nån av er åker på så mycket stryk eller blir knivhuggna, jadu, kom inte hit och klaga då. För då förtjänar ni antagligen det, såsom ni resonerar.

Vad var det du sa om attityd nu igen??? Vart kom den ifrån tror du??

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Chrille, det där var nog den fetaste femettan i SH's historia.:yoparty
Jag tappade hakan alldeles.... Samma snubbe som sitter och talar sig varm för kampsportens existensberättigande visar sig vara den värsta ligisten av dom alla.

Snake: Såna som du är inte rätt personer att ta kampsporten i försvar.Hoppas de kickar ut dig ur din klubb. (Ta på hjälm, annars kan du skada ögonbrynet.....)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tja, nu vet vi hur det går om man diskuterar kampsport med någon som inte har ett hum om vad det handlar om, och heller inte vill ta åt sig information man skriver till honom.

Jag tror vi på SH får samma effekt om vi försöker diskutera MC-förbud med kärringen som ville införa totalförbudet för motorcyklar. Tråkigt, men sant.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Starstriker skrev:
2658166 Chrille, det där var nog den fetaste femettan i SH's historia.:yoparty
Jag tappade hakan alldeles.... Samma snubbe som sitter och talar sig varm för kampsportens existensberättigande visar sig vara den värsta ligisten av dom alla.

Snake: Såna som du är inte rätt personer att ta kampsporten i försvar.Hoppas de kickar ut dig ur din klubb. (Ta på hjälm, annars kan du skada ögonbrynet.....)

Men, om någon ska putta honom - har han inte rätt att försvara sig?

Finns ju tillfällen då man önskar att alla ens spärrar hade försvunnit då man träffat dessa invandrare. De beter sig som svin och förtjänar knäckta revben många gånger.
Ja, även svenskar förtjänar detta ibland.

Att du inte förespråkar våld är ju fint&bra, men står du bara och glor om det kommer fram en full kille och ska tafsa på din tjej eller rent av sparka på henne?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
stoffer skrev:
2658179 Tja, nu vet vi hur det går om man diskuterar kampsport med någon som inte har ett hum om vad det handlar om, och heller inte vill ta åt sig information man skriver till honom.

Jag tror vi på SH får samma effekt om vi försöker diskutera MC-förbud med kärringen som ville införa totalförbudet för motorcyklar. Tråkigt, men sant.

Vem syftar du på?

Mig?

Jag tror faktiskt inte att jag skadar svensk kampsport mer än mer än vad tuffe Herr Snake har gjort. Kan ni komma tillrätta med såna missanpassade individer så spår jag kampsporten i Sverige en lysande framtid.

Den här är också bra, av Snake:

"Brasiliansk jujitsu, den klart bästa av de liggande kampsporterna, här lär man sig bryta armar, strypningar mm. Väldigt effektivt"

Effektivt mot vad?

Vilken mupp. Mänsklighetens bottenskrap. Trash som alla kan vara utan.

Mavve skrev:
2658184 Men, om någon ska putta honom - har han inte rätt att försvara sig?

Finns ju tillfällen då man önskar att alla ens spärrar hade försvunnit då man träffat dessa invandrare. De beter sig som svin och förtjänar knäckta revben många gånger.
Ja, även svenskar förtjänar detta ibland.

Att du inte förespråkar våld är ju fint&bra, men står du bara och glor om det kommer fram en full kille och ska tafsa på din tjej eller rent av sparka på henne?

Jag förstår inte vad ni ska ha er kampsport till annat än i ringen?
Jag är 35. Har aldrig blivit påhoppad. Provocerad, visst, men inte påhoppad.
Undrar varför?

Sånt där löser man genom att snacka eller dra där ifrån. En näve i näsan på någon är aldrig en bra lösning.

Om någon puttar mig? Ska jag försvara mig då? Bara för att någon puttas?
Shit asså. Jag ska akta mig för att putta till folk när jag går på stan. Man kan ju bli misshandlad nuförtiden.

Om det kommer fram en full snubbe som är allmänt jobbig så går jag därifrån istället. Allt annat är slöseri med tid.

Last edited:

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Starstriker skrev:
2658188 Vem syftar du på?

Undrar varför?

Sånt där löser man genom att snacka eller dra där ifrån. En näve i näsan på någon är aldrig en bra lösning.

Om någon puttar mig? Ska jag försvara mig då? Bara för att någon puttas?
Shit asså. Jag ska akta mig för att putta till folk när jag går på stan. Man kan ju bli misshandlad nuförtiden.

Om det kommer fram en full snubbe som är allmänt jobbig så går jag därifrån istället. Allt annat är slöseri med tid.

skulle aldrig drömma om att slåss ute på gatan tror det är få kampsportare på elitnivå som skulle göra det.jag går alltid därifrån,varför? jo jag vet ju redan att jag e bättre och oftast nykter

MikkE

Guest
Den här tråden leder ju ingenvart längre. Inte dags att lägga ner?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MikkE skrev:
2658228 Den här tråden leder ju ingenvart längre. Inte dags att lägga ner?

Nejnejnej, inte förrens jag slutat för dagen - vad ska jag annars göra då?
Håll ut en timme till!!!

Starstriker: Ja, det är rätt - man ska gå därifrån. Jag ville bara få dig att skriva att du skulle roundkicka honom i ögat direkCt eller nåt!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...