Kampsportsintresserade, MISSA INTE DETTA (16/12)!

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
Starstriker skrev:
2658640
För övrigt är det inte så att kampsport bara är "idrott". Det finns även kopplingar till grovt våld, misshandel etc etc. Är det svårt att förstå?
Var hittar du dom kopplingarna?
Att kritisera proffesionell idrott pga. att nån knarkare tränar kampsport FÖR att kunna slåss på gatan verkar inte speciellt logiskt.
Du skriver att kampsport är en jättebra träningsform och att du själv tränat, men du vill förbjuda proffs att vara proffs?
Tror du verkligen att proffs går ut på stan och slåss på helgerna?
De du beskriver är såna som tränar för att försöka lära sig slåss och utnyttja detta på "gatan" och ej seriösa idrottare!
Ska då all kampsport förbjudas helt?
Har lite svårt att få ihop det du skriver pga. att du hela tiden pekar på losers som missuppfattat och missbrukar sporten.
Ska man köra efter ditt tankesätt får man förbjuda det mesta!!
Många exempel har redan dragits och fler följer:
Ska man stänga alla gym och förbjuda styrketräning, förbjuda styrkelyftare och bodybuilders att utöva sin sport pga. vissa tränar, trycker i sig olämpliga saker för att bli stor och stark och spöa folk?
Ska man förbjuda motorfordon av alla slag pga. vissa kör för fort?
m.m m.m m.m m.m m.m

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Starstriker, du har ingen aning om någonting. Mer än ett halvironiskt inlägg från mig. Visst, jag spöade på ett par snubbar på krogen som verkligen förtjänade det. De som åkte på däng har tidigare misshandlat kompisar till mig, i 10 mot 1 våld.. Våld löser ingenting. Det är en incident jag har nämnt i en tråd.

Du använder den tråden mot kampsportsverige. Du har ingen aning om vem jag är som person eller hur jag är privat, enbart någonting jag skrev. Att jag sedan ballade ur och fick mersmak då jag märkte att folk går att driva till ett helvete gjorde inte saken bättre.

Jag är en bra tränare i thaiboxning, vi brukar inte vara speciellt godtrogna mot folk på vår klubb som vi vet kommer använda sporten på gatan. Att man sedan hamnar i bråk någon gång har du ju löst. Man måste vara testosteronpeppad, dum i huvudet eller någonting annat för att ens käfta tillbaka. Det är upp till er att tycka, jag gillar dock inte när folk försöker göra sig lustiga på min bekostnad. jag gillar inte invandrare som slåss i grupp, våldtar och rånar folk (det är just detta som personerna som angrep mig driver med)

Men du hade ju säkert sådan väldig koll, iom att du krossar barstolar på folk! Det är nog lite bättre med ett kontrollerat slag över näsan, där det inte gör så mycket skada..

Men du har ju koll! Och du vet ju vem jag är.

Fortsätt du att plocka blommor och åk runt världen me din moppe så blir du lycklig. men lägg dig inte i saker du inte har en aning om

:pannkyss

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Gottis skrev:
2657784 Fan att man missar det här då

Kongo kommer du ner och ser boxning galan med oss lr :pannkyss
Ha ha, allt detta tjafsande fär att man tipsar om en tävling, ja jävlar!:rolleyes: Sugen som fan Gottis-gubben! får se vad som händer!:tummenupp

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Starstriker skrev:
2658566 Skadorna skiter jag i (även om jag inte vill betala för dom) Det är ju upp till var och en om den vill slåss i en ring. Stiger man in där så vet man förhoppningsvis vad man ger sig in på.

Det jag vänder mig emot är signalerna detta sänder ut till yngre männsikor, som dels tar efter sina stora idoler och som i vissa fall missbrukar sina färdigheter utanför ringen. Sånt finns det ju tydliga bevis på. Det är bara att bläddra upp i den här tråden. Om du inte förstår vad jag menar så säg till så ska jag försöka vara lite tydligare.

Sen finns det ju alla andra kampsportare, såna som du tex, som INTE oprovocerat muckar med folk och ger dom på nöten. Denna grupp tror jag dock är mer benägen att slå tillbaka om nån bråkar istället för att gå därifrån. Är det bra? (Lägger jag orden i munnen på dig nu sToffe?)

Jag själv är mer benägen att lämna platsen än att slå tillbaka. Är det bra?

Jag är övertygad om att folk som ägnar sig åt kampsport är mer vådsbenägna än de som håller på med pingis. Vad tror du?

Dessutom ställer jag mig frågan om man verkligen behöver lära ut hur man slåss år 2006. Behöver man lära sig ur man slåss år 2006? Ingen har ännu besvarat denna fråga.

Jag har många frågor som du märker, och du är ju "kampsportsexpert" så du måste ju vara rätt person att fråga. (Själv kan jag absolut ingenting om kampsport. )

Du får gärna besvara mina frågor i nästa inlägg. Underbygg gärna svaren med hållbara argument den här gången.

stoffer skrev:
2658498Gick det där fram? Inte? Isf, behöver du inte svara. Jag gör som mikke föreslog och lämnar den här tråden.

Uppenbarligen går inte mycket fram.. :huvet

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
I många kampsporter så utdelar man inte ens slag/sparkar.
Jag t.ex har tränat judo sen jag var sex och slutade när jag var 13, under den tiden skadade jag mig inte mer än att jag landade fel någongång och blev lite mörbultad, sen har jag tränat kampsporter där man utdelar slag och sparkar i (sportjujutsu och kickboxning) 2 år och där har jag inte fått en enda skada hittils.
Alla som säger att kampsporter bör förbjudas tycker jag ska testa på en kampsport!
Det är bra träning för hela kroppen

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
blackburn_xt skrev:
2658797 I många kampsporter så utdelar man inte ens slag/sparkar.
Jag t.ex har tränat judo sen jag var sex och slutade när jag var 13, under den tiden skadade jag mig inte mer än att jag landade fel någongång och blev lite mörbultad, sen har jag tränat kampsporter där man utdelar slag och sparkar i (sportjujutsu och kickboxning) 2 år och där har jag inte fått en enda skada hittils.
Alla som säger att kampsporter bör förbjudas tycker jag ska testa på en kampsport!
Det är bra träning för hela kroppen

Jag har aldrig påstått att kampsporter skall förbjudas. Och jag har inte heller påstått att alla skadar sig, eller att alla utövare är ute och kicka på gatorna heller för den delen.

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
Nej jag har inte sagt det, jag förtydligar bara att kampsport inte är så farligt/dåligt som många verkar tro!

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Nu kan jag inte hålla mig längre en mycket underhållande tråd. Jag precis som flera andra har hållt på med kampsporter under skapligt många år, men måste ändå hålla med Starstriker i hans resonemang i mång o mycket. Han säger ju inte att det ska förbjudas, ni som tror det läs om läs rätt!
Det värsta i det här inlägget är onekligen Snake IGEN, trodde faktiskt du lärt av dina misstag från förra gången du tala om hur du nita folk till höger o vänster. DU snake måste tveklöst vara den absolut sämsta representant för kampsport som någonsin funnits, man funderar ju om du är på riktigt eller ej. En tränare som slåss på stan är inget annat än en stor skandal!! Det är ju precis det som vi på de klubbar jag tränat på samt varit tränare på jobbar som mest mot. Kan inte förstå hur du kan försvara dina fighter på det sätt du gör, bryter ju mot varje kodex som råder inom kampsport kulturen.
För övrigt är jag inte för förbud av dessa slag, men att våldet på gatorna är ett jätteproblem kan man knappast förneka, varifrån man än kommer i Sverige / Världen, o det blir ju knappast bättre av kampsport utövandet som många ggr missbrukas, tyvärr.
Världens bästa försvar är tveklöst att vara snabb på 100 m, sug på den ni :D :D

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
lappmögel skrev:
2659124 "nita folk till höger o vänster." / "En tränare som slåss på stan är inget annat än en stor skandal!!" :D

Skaffa dig lite belägg mot det du skriver. En tränare som slåss på stan till höger och vänster är ingen värdig tränare. För sådana personer borde inte få träna kampsport över huvudtaget. Men om du läser igenom tråden och kanske skaffar lite information istället för att läsa en rad och sedan filtrera och fylla in med din egen skit så kanske du får en annan bild ;)

lycka till. F.ö är det pinsamt att Sverige och Svenskar vill förbjuda kampsporterna som är lite hårdare än karate t ex. Det förstör mer för de ungdomar som behöver det. Det är ju dessa personerna som kommer gå lösa på stan. Undra om ni nån gång tänkt på att det kan vara en form av terapi..

Att "utbilda" folk i att lära sig slåss, förstår inte ens om detta är ett argument? För har man en sådan snäv syn på kampsport, då skulle jag vilja se hur man behandlar sin fru, barn, osv. Jag är då glad att jag inte växte upp i en sådan Kim Jong II-liknande kultur..

Men men, jag är ju som sagt den osmarta, rubbade och ointelligenta personen på sporthoj. Enbart för att jag har slagits på stan en gång, gett folk på käften och kanske har en något grov och överdriven attityd.

Det är då tur att alla andra är så jävla perfekta.

Att sedan folk som tränar kampsport har en helt annan typ av glöd i sig än den som tränar pingis är väl kanske inte helt omöjligt.
Men själv har jag simmat i 5+ år, tränat pingis och fotboll minst lika länge. Så det beror nog på vad man tycker är roligt. Och hur omgivningen ser ut.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
vbg_snake skrev:
2659206 .....
Men men, jag är ju som sagt den osmarta, rubbade och ointelligenta personen på sporthoj. Enbart för att jag har slagits på stan en gång, gett folk på käften och kanske har en något grov och överdriven attityd.
....

Slagits EN gång? Lite attityd?

Läs din hyllningstråd till dig själv och allmänt utdelande av storstryk.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=135925
Kom sen tillbaka och berätta varför NÅGON kan tro att du varit i slagsmål EN gång.

vbg_snake skrev:
2487923 .....
jag har inte varit i så många slagsmål faktiskt.....
Inte så många gånger? Njöt du varenda sekund alla inte så många en gångerna eller var det bara den bästa gången/gångerna??

vbg_snake skrev:
2487923 .....
En ambasadör för sin sport är jag. oavsett vad några pantade dator-fighters tror här. ....
Jajjamänsan! Specellt i skrift.

vbg_snake skrev:
2487923 ....Sen skulle det vara kul om någon vågade svara i verkligheten som man gör på nätet....
Visst vore det? Om vi skulle träffas i verkligheten och jag sa till dig att folk med din inställning inte borde syssla med kamsport så skulle jag minsann få se på.... Vaddå?

MikkE

Guest
Kongo skrev:
2658763 Ha ha, allt detta tjafsande fär att man tipsar om en tävling, ja jävlar!:rolleyes: Sugen som fan Gottis-gubben! får se vad som händer!:tummenupp
Jepp, håller med. Tipsar om en match och en börjar med att kasta skit på en gång.. ja jisses.

Men vänta, kan vi inte reperera detta EN gång till bara? Snälla!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Chrille skrev:
2659257 Slagits EN gång? Lite attityd?

Läs din hyllningstråd till dig själv och allmänt utdelande av storstryk.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=135925
Kom sen tillbaka och berätta varför NÅGON kan tro att du varit i slagsmål EN gång.

Inte så många gånger? Njöt du varenda sekund alla inte så många en gångerna eller var det bara den bästa gången/gångerna??

Jajjamänsan! Specellt i skrift.

Visst vore det? Om vi skulle träffas i verkligheten och jag sa till dig att folk med din inställning inte borde syssla med kamsport så skulle jag minsann få se på.... Vaddå?

Gisses, du klagar på min svenska?

"Inte så många gånger? Njöt du varenda sekund alla inte så många en gångerna eller var det bara den bästa gången/gångerna??"
"Jajjamänsan! Specellt i skrift."

Ta och se över dig själv lite pojken ;)
Tro vad ni vill, jag är busen som slåss varje helg, super redlöst och är fulltatuerad! Det är faktiskt så :huvet

Nu ger jag mig iaf. Skulle vara kul att se den där galan dock. missade ju K1 i sthlm senast :(

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Men snälla Starstriker kan du inte förstå att folk som vill hålla på med kampsport gör det? Dina moralpredikningar här gör väll inte att folk slutar?

Det är som att folk skulle börja kalla dig dum för att du har valt att köra en bmw touring hoj och hänger du på sporthoj.com

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Förstår fullständigt varför allmänheten/staten vill förbjuda kampsport- och boxningstävlingar. Det ser ofta värre ut än vad det är och att det är lite blod från ett cuttat ögenbryn är inte det skadliga även om det ser ut så.

Om en svensson skulle gå upp en boxningsmatch/kampsport så skulle han antagligen få svåra skador pga att han inte vet hur han ska röra sig o ta smällar mm. Fighters har detta i kroppen och vet hur de ska greja detta. Därför ser det mycket värre ut - speciellt submission mf.

Min åsikt är dock att boxning är värre än de övriga kampsporterna. I många av de andra så ges poäng för träff på ben, kast, mm - boxning är det ju bara överkropp - speciellt huvud.

Händer ju t.ex. rätt ofta att det bli KO efter ett antal lowkicks.

Problemet är just kampsportens "ambasadörer"!

Var på Hovet i STockholm o kollade K1-galan...

En stjärna från kampsportförbundet tror jag det var sade följande.

-Vi måste ta upp fighten mot förbudet...
kort från slutet avslutar han med...
- Vi måste komma ihåg att, vi är inte bara människor. Vi är även djur!

Fy fan vad vi skrattade... Han ska representera kampsporten - skämt!

Ett par minuter senare kom Paulo Roberto (speaker) upp i ringen och säger:

-Ikväll ska det flyta en ocean av blod
här inne...
:tummenupp

Följdfråga:

Undra varför de inte lyckas övertyga politikerna att det ska vara lagligt?:va

Gillade denna också:rolleyes:
Som en kommentator sa engång ang. Paolo Robertos uppladdning - Han läste en bok skrev:
Jag är inte för ett förbud!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
MikkE skrev:
2659292 Jepp, håller med. Tipsar om en match och en börjar med att kasta skit på en gång.. ja jisses.

Men vänta, kan vi inte reperera detta EN gång till bara? Snälla!
Det tog bara runt 100 inlägg diskussion inna jag förstod att du hade rätt. Det kändes inte som vi kom någonstans. :tummenupp

MikkE

Guest
RRbjorn: Bra sagt! (skrivet)

stoffer: Hehe, skönt att man kan göra nytta.. eller nåt :tungan. Jag är iaf på din sida i argumenten. Go stoffer!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024