Kan det va SÅ dyrt!!!!???

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
om du nu har tillgång till så mycket stålar så varför inte bara köpt den i början av nästa säsong och börjat köra direkt, -08 säljs faktiskt 2009 osså.

du hade sparat 7000kr som du nu sa på sjlva hojen, plus alla tusenlappar på alla konstiga försäkringar och avställningar och påställningar och bla och bla bla bla zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..................
 
Gick med
10 Jun 2008
Ort
High coast
Hoj
Daytona 675
kvällens underhållning...
Nash du har bitit dig i röven så många gånger ikväll så gå och lägg dig innan du gör bort dig nå mer.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nash, seriöst,

1. du envisades med att köpa en ny båge NU "bara för att" 00000 på mätaren, dessutom en -08 som du skulle kunna hitta billigare orörd eller demo hos handlare nästa år om du skulle leta
2. du köper inte en SE version, men tänker lacka om den till en SE
3. du kollar inte upp försäkringar innan du köper,
4. du köper den innan du får köra den, skulle kunna tjäna tusenlappar på att köpa när du får köra istället
5. du köper den under sämsta perioden och ställer den i garage
6. du räknar inte på vad det kostar att äga den innan du köper, dessutom frågar du i en tråd här hur du ska finansiera
7. du gnäller på FB av enda anledningen att det chockar dej över vad du får betala, därför att du inte orkat kolla själv innan

ursäkta min bryskhet, men från vilken planet kommer du? :va

(dessutom tycker jag inte det är så jävla mening att klaga på IF ang. försäkring, för att va färsk snubbe på sprillans båge är 15k... nånnting helt ok för HEL förs för en 675cc sport)

Här är resultatet av min rundringning, den bjuder jag på(vet att du bara letar garage just nu):

31 år/stockholm/bil sen -95/båge sen -02/daytona 675 -07/klotat en gång)

(hel/halv per månad)

Trygghansa: 3483:- / 2233:-
IF: 1315:-
Folksam (smc + bankurser): 1250:- / 684:-
bilsport&mc: endast Street Triple
Salusansvar: 1884:- / 940:- halv
Länsförsäkringar endast trafik: 998:-
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Varför vad? Tycker du på fullaste allvar att 1500 för garageförsäkring låter rimligt?! Jag har köpt en hoj för mer än 100'000 kr tror du inte jag vill ha en försäkring på den IFALL nått kan hända, Surt om Triumph skulle fatta eld för att nån korkad mekaniker glömt att släcka nått lyse, JIPPIE... 100 000 kr på en hoj jag ALDRIG startat upp i rök! Ge upp för *an!

:dummer Opopopop... inte korkade, -bara jäkligt bra, bästa verkstan!!! Hoppas inte dom läser detta för din skull... vet att dom är inne här ibland!
 
Last edited:

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
Nash, seriöst,

1. du envisades med att köpa en ny båge NU "bara för att" 00000 på mätaren, dessutom en -08 som du skulle kunna hitta billigare orörd eller demo hos handlare nästa år om du skulle leta
2. du köper inte en SE version, men tänker lacka om den till en SE
3. du kollar inte upp försäkringar innan du köper,
4. du köper den innan du får köra den, skulle kunna tjäna tusenlappar på att köpa när du får köra istället
5. du köper den under sämsta perioden och ställer den i garage
6. du inser inte vad det kostar att äga den innan du köper
7. du gnäller på FB av enda anledningen att det chockar dej över vad du får betala, därför att du inte orkat kolla själv innan

ursäkta min bryskhet, men från vilken planet kommer du? :va


HAHHAHAHAHHAHAHHAHA

han är från sverige



hahahhahahha

tråden skall ha 10+
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
1700 x 5= 8500
8500 + 2500= 11000kr

För dom pengarna kunde du köpt nya modellen.
Dessutom kunde du fått den hojen du har nu till ett betydligt lägre pris till våren då alla -08 dumpas ut från butikerna.
 

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Uppsala-ish
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
1700 x 5= 8500
8500 + 2500= 11000kr

För dom pengarna kunde du köpt nya modellen.
Dessutom kunde du fått den hojen du har nu till ett betydligt lägre pris till våren då alla -08 dumpas ut från butikerna.

Allt det är ju kanon...men det hade inte varit 8 sidor med sarkasm! :D
 
Last edited:

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Det är löst nu.. Massa text massa nonsens...

Jaha, bra joppat då, antar jag.
Som sagt innan så är en tjej med stora bomber och fin rompa bättre än en liten pingla med hjärna bakom skjutdörrarna, i mitt tycke...

Hemskt ledsen men, nej, jag orkar fan inte tjafsa och/eller disskutera,


GOD JUL PÅ ER
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Svar på:

1: Jag köpte 675:an i Sep då jag visste hur 09an såg ut, jag tycker 08an är snyggare, varför köpa en hoj som kostar SÅ mycket när man tycker 08an är snyggare, ändå mitt val right? 3 hästar mer o 3 kilo mindre kommer inte röra mig i ryggen... den duger nog som den är + att den nya kostar 7000kr mer! ;)

2: Ja varför skulle jag INTE, 200 kr mer i månaden är det helt klart värt då jag förr eller senare måste teckna märkesförsäkringen som ändå är per helår, kan man väl lika gärna börja nu! ;)

3: Jo men sen får jag med en jävla massa som annars hade kostat pengar och 08orna säljs ut för 99.900 kr just nu så SÅ farligt vart det inte! ;)

Var det nått mer du undra kanske?



Tro mig... Jag HAR råd! ;) Har 2 Motorcyklar och en Cab stående på mig. Wanna ride?

Haha jobbade inte du som brevbärare eller nått i den stilen?:)
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Men vänta nu, om jag köper hojen så står den ju på mig, då kvittar det vad jag o Triumph kommer överäns om, Brinner kåken ner så är det MITT ansvar att den är försäkrad och inte deras! Det måste väl DU ändå förstå ers höghet?

sålänge du inte tar ut hojenoch inte har försäkrat den så ska hojen stå på firmans namn och deras försäkring, så fort du ställer på hojen och tar ut den så står du för allt.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Vilken bra tråd! :rolleyes:

Ny mening börjar med stor bokstav. Varje mening slutar med EN punkt, frågetecken eller ett utropstecken.
Det är jättelätt att skriva, och jättelätt att läsa!
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Du undrar hur det kan vara så dyrt.

Jo för att du är ung har köpt en fin hoj. Jag är inne på min femte tunga mc och har nog aldrig betalt mer än 6-7000 kr om året i försäkring. Mopparna är suzuki gs550e, honda cbr 600, african twin, gsx750r, african twin. Den hojen som jag har nu kostar 3600 kr hel/hel.
Jag måste välja bort saker för att ha råd med andra, jag tror nog att det är så för dom flesta. Hoppas det blir en solig sommar så du inte bara betalt en massa försäkringspengar för att titta ut genom fönstret på regnet som aldrig vill sluta.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
presto-hot-air-popcorn-maker.jpg
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Dagen blir mycket bättre om man vaknar och får skratta lite,det problemet är nu avhjälpt! :)

NASH
Ditt problem är ålder(eller snarare avsaknad av den)din kropp är så snabb i reaktionerna att den handlar innan problemet hinner processas i hjärnan och då kan resultatet bli detta.
Detta kommer att lösa sig ju äldre du blir och kroppen blir slöare så hjärnan hinner med att reagera innan handlandet.

Är dock väldigt varierande ålder på folk när detta inträffar,beror på hur snabba reaktioner och hjärna man har så det kan hända att vissa människor inte kan baxa upp kroppen på hojen när reaktion/hjärna nått equlibrion och man säkert kan framföra den.

Vad gäller dig låter jag vara osagt.

Puss på er,nu är det fikadags. :)


Henrik
 

Qvist78

Life is a lemon and I want my money back
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Skövde
Hoj
Mattsvart litertwin
Haha, fan vilken underhållande tråd... väntar spänt på nya inlägg... eller ännu bättre nya trådar från denna underbara människa!!
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Ok det är offtopic, men för jävla roligt.

Vilken bra tråd! :rolleyes:

Ny mening börjar med stor bokstav. Varje mening slutar med EN punkt, frågetecken eller ett utropstecken.
Det är jättelätt att skriva, och jättelätt att läsa!

Man skriver aldrig ordet "och" efter kommatecken. Så visst fan var det svårare än du tror att skriva rätt, det bevisade du med ditt inlägg.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top