Kan det va SÅ dyrt!!!!???

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Varför vad? Tycker du på fullaste allvar att 1500 för garageförsäkring låter rimligt?! Jag har köpt en hoj för mer än 100'000 kr tror du inte jag vill ha en försäkring på den IFALL nått kan hända, Surt om Triumph skulle fatta eld för att nån korkad mekaniker glömt att släcka nått lyse, JIPPIE... 100 000 kr på en hoj jag ALDRIG startat upp i rök! Ge upp för *an!

Men, alltså... Snälla lilla vän...

Rätta mig om jag har fel, men:

-Du har betalat ett överpris för en utgången modell, "bara för att köpa
nuuuuuu, -kan inte vänta för då dööööör jag!!!!11ETTETTELVA"

-Du har inte ens HÄMTAT hojen, som det var så brottom att köpa.

Du sitter i en guldsits att slippa pynta en massa försäkring i onödan, som folk här inne knorrar massor över för att dom måste betala eftersom försäkringen inte är avställningsbar. Men vad gör du? Du STÄLLER PÅ?!


Slutsats:

-Du har köpt en ett år gammal hoj av en gammal modell som uppdaterats till nästa år.

-Du har ställt på hojen så försäkringen börjat ticka.

-När våren kommer har du en ett halvår gammal hoj, som är av en gammal modell och är begagnad, som du betalat fullpris för plus försäkring minst fyra månader i onödan.

-Du är på riktigt?

Får man fråga dig, allvarligt talat, VARFÖR??? :va
 

Kneedrag

Guest
Oj, kvinnan måste typ vaknat UNDER sängen idag :p

Om vi säger såhär, vad skulle DU rekommendera, Att ha en Garageförsäkring på 1100 till 1500 i månaden (beroende på vilket företag du väljer) eller ha en Helförsäkrad hoj på 1700 på IF och du kan plocka ut den när FAN du vill så fort det blir fint väder! Skillnaden mellan 1500 och 1700 är 200 kr i månaden, Räkna det på 5 månader som det är kvar tills det går att åka hoj så är det 1000 kr i skillnad, DET kan jag fan leva med!

Skaffa en hoj du har råd att försäkra istället för att sitta här och gnälla.

Knas du är rolig:D :D

-Du är på riktigt?

Får man fråga dig, allvarligt talat, VARFÖR??? :va

Jag tror inte alla hästar är i stallet. Eller så är han bara ung och dum
 
Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Men, alltså... Snälla lilla vän...

Rätta mig om jag har fel, men:

-Du har betalat ett överpris för en utgången modell, "bara för att köpa
nuuuuuu, -kan inte vänta för då dööööör jag!!!!11ETTETTELVA"

-Du har inte ens HÄMTAT hojen, som det var så brottom att köpa.

Du sitter i en guldsits att slippa pynta en massa försäkring i onödan, som folk här inne knorrar massor över för att dom måste betala eftersom försäkringen inte är avställningsbar. Men vad gör du? Du STÄLLER PÅ?!


Slutsats:

-Du har köpt en ett år gammal hoj av en gammal modell som uppdaterats till nästa år.

-Du har ställt på hojen så försäkringen börjat ticka.

-När våren kommer har du en ett halvår gammal hoj, som är av en gammal modell och är begagnad, som du betalat fullpris för plus försäkring minst fyra månader i onödan.

-Du är på riktigt?

Får man fråga dig, allvarligt talat, VARFÖR??? :va


Svar på:

1: Jag köpte 675:an i Sep då jag visste hur 09an såg ut, jag tycker 08an är snyggare, varför köpa en hoj som kostar SÅ mycket när man tycker 08an är snyggare, ändå mitt val right? 3 hästar mer o 3 kilo mindre kommer inte röra mig i ryggen... den duger nog som den är + att den nya kostar 7000kr mer! ;)

2: Ja varför skulle jag INTE, 200 kr mer i månaden är det helt klart värt då jag förr eller senare måste teckna märkesförsäkringen som ändå är per helår, kan man väl lika gärna börja nu! ;)

3: Jo men sen får jag med en jävla massa som annars hade kostat pengar och 08orna säljs ut för 99.900 kr just nu så SÅ farligt vart det inte! ;)

Var det nått mer du undra kanske?

Skaffa en hoj du har råd att försäkra istället för att sitta här och gnälla.

Knas du är rolig:D :D



Jag tror inte alla hästar är i stallet. Eller så är han bara ung och dum

Tro mig... Jag HAR råd! ;) Har 2 Motorcyklar och en Cab stående på mig. Wanna ride?
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Skaffa en hoj du har råd att försäkra istället för att sitta här och gnälla.

Knas du är rolig:D :D



Jag tror inte alla hästar är i stallet. Eller så är han bara ung och dum

Ja, alltså, ibland undrar jag hur en människa lyckas med att göra precis allting fel.

Att man är så jäkla sugen på att köra att man hämtar ut hojen i september/oktober och faktiskt kör några mil innan det är dags att ställa undan kan jag förstå. -Även om man skulle veta om att det kommer en ny modell till våren. (Ibland är begäret starkare än logiken.)

Men att både skynda sig att köpa en gammal modell, och sedan inte hämta ut den för att njuta av dom sista underbara höstdagarna på två hjul, och sedan dessutom ställa på cykeln när alla andra gör allt för att få ställa av...

Ja... Detta, mina vänner, detta övergår vida mitt förstånd!
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Ja, alltså, ibland undrar jag hur en människa lyckas med att göra precis allting fel.

Att man är så jäkla sugen på att köra att man hämtar ut hojen i september/oktober och faktiskt kör några mil innan det är dags att ställa undan kan jag förstå. -Även om man skulle veta om att det kommer en ny modell till våren. (Ibland är begäret starkare än logiken.)

Men att både skynda sig att köpa en gammal modell, och sedan inte hämta ut den för att njuta av dom sista underbara höstdagarna på två hjul, och sedan dessutom ställa på cykeln när alla andra gör allt för att få ställa av...

Ja... Detta, mina vänner, detta övergår vida mitt förstånd!

Jo men lyssna nu ditt nöt! Jag har Begränsning på mitt kort till i Mars såååå... Förstår du NU då? :) YEAAAAAAAY!

läser du vad jag skrivit om min garageförsäkring så skulle du nog göra samma sak. Visst om garageförsäkringen kostar som alla andras typ 200 kr i månaden, men nu är ju min på nästan 10 ggr mer! Så varför skulle jag INTE ställa på? spara 200 kr i månaden? klarar mig faktist
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Surt om Triumph skulle fatta eld för att nån korkad mekaniker glömt att släcka nått lyse

Det skulle ju vara så jävla kul om någon av mekanikerna där du köpt hojen skulle läsa i tråden. Min gissning är att du inte skruvar själv....:D
 

Ajzz

I allt som rör sig, lyser eller låter...
Gick med
28 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
SUZUKI RF 600 R -96
Bor själv i uppsala, 24 år, hade en gsxr 600-02 och den skulle kosta mej mer i försäkring än 1700:-/månad.

Då han köpt sprillas hoj ingår det i regel vagnskadegaranti. vilket betyder att han endast behöver betala trafikförsäkringspremien i början.
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Jo men lyssna nu ditt nöt! Jag har Begränsning på mitt kort till i Mars såååå... Förstår du NU då? :) YEAAAAAAAY!

läser du vad jag skrivit om min garageförsäkring så skulle du nog göra samma sak. Visst om garageförsäkringen kostar som alla andras typ 200 kr i månaden, men nu är ju min på nästan 10 ggr mer! Så varför skulle jag INTE ställa på? spara 200 kr i månaden? klarar mig faktist

Men alltså... Du har köpt en hoj för 100K, ny, på en Svensk, auktoriserad firma, och kommit överrens med firman att den får stå kvar där till i vår. -Fine. So far so good..

Men när du nu går och gör en sådan affär, varför gör du inte upp med firman att dom står för ansvaret för hojen, du betalar den nu, och du hämtar ut den till våren.

Säg inte att du till råga på allt har betalat för att dom ska vinterförvara den?

Fattar du inte att dom på firman sitter och asgarvar åt dig på fikarasterna?
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Då han köpt sprillas hoj ingår det i regel vagnskadegaranti. vilket betyder att han endast behöver betala trafikförsäkringspremien i början.

Nupe... om de ändå vore SÅ bra, Triumph lämnar inte ut vagnskadegaranti på Daytonan :(
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Men alltså... Du har köpt en hoj för 100K, ny, på en Svensk, auktoriserad firma, och kommit överrens med firman att den får stå kvar där till i vår. -Fine. So far so good..

Men när du nu går och gör en sådan affär, varför gör du inte upp med firman att dom står för ansvaret för hojen, du betalar den nu, och du hämtar ut den till våren.

Säg inte att du till råga på allt har betalat för att dom ska vinterförvara den?

Fattar du inte att dom på firman sitter och asgarvar åt dig på fikarasterna?

Men vänta nu, om jag köper hojen så står den ju på mig, då kvittar det vad jag o Triumph kommer överäns om, Brinner kåken ner så är det MITT ansvar att den är försäkrad och inte deras! Det måste väl DU ändå förstå ers höghet?
 

Ajzz

I allt som rör sig, lyser eller låter...
Gick med
28 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
SUZUKI RF 600 R -96
Läs på lite... Snälla...

rätta mig iställe om jag har fel. så att du faktiskt tillför något ö.h.t till tråden och inte bara klankar ner på folk.

edit: såg att nash besvarat det redan. hade ingen aning om att dom inte hade sån, lät rejält sniket av dem. :p
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Men vänta nu, om jag köper hojen så står den ju på mig, då kvittar det vad jag o Triumph kommer överäns om, Brinner kåken ner så är det MITT ansvar att den är försäkrad och inte deras! Det måste väl DU ändå förstå ers höghet?

Ditt kreditbolag kräver att fordonen är helförsäkrat under avbetalningstiden? Ok, det kan jag köpa.

Men, varför ens göra ägarbytet nu? Varför inte vänta med det tills i vår? Firman hade nog varit nöjda med en saftig handpenning nu och så resten i vår.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Ditt kreditbolag kräver att fordonen är helförsäkrat under avbetalningstiden? Ok, det kan jag köpa.

Men, varför ens göra ägarbytet nu? Varför inte vänta med det tills i vår? Firman hade nog varit nöjda med en saftig handpenning nu och så resten i vår.

HUR hade du tänkt förklara det? OJ, här har vi 100 Tusen kronor på en hoj som fortfarande står på Triumph. Nash måste verkligen tro på gubbarna på Triumph! Seriöst, Du som är så allmänbildad och klankar ner på folk hit o dit, DU om nån borde väl veta att skiten INTE kan va betald OCH stå på dom?!!!
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
rätta mig iställe om jag har fel. så att du faktiskt tillför något ö.h.t till tråden och inte bara klankar ner på folk.

edit: såg att nash besvarat det redan. hade ingen aning om att dom inte hade sån, lät rejält sniket av dem. :p

Det är faktiskt inte många märken som ger dig vagnskada. Och definitivt inte på en sporthoj.
 

Kneedrag

Guest
Men vänta nu, om jag köper hojen så står den ju på mig, då kvittar det vad jag o Triumph kommer överäns om, Brinner kåken ner så är det MITT ansvar att den är försäkrad och inte deras! Det måste väl DU ändå förstå ers höghet?

Är man dum ska man betala mer
Men alla andra hojar då som vinterfövaras? de står ju inte alla på mcfirman.
Om du handlar hojen få det på kvittot att vinterförvaring ingår i priset. Då täcker försäkringen.
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Hahahaha. :lol
Den här tråden var duktigt underhållande.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Är man dum ska man betala mer
Men alla andra hojar då som vinterfövaras? de står ju inte alla på mcfirman.
Om du handlar hojen få det på kvittot att vinterförvaring ingår i priset. Då täcker försäkringen.

Alltså vad gaggar DU om nudå? Så vadå alla som har hojen på en MC firma har dom avställda och ingen försäkring på alls?

Deras Försäkring täcker DERAS hojar, INTE hojar som står skrivna på nån annan än dom själva!
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
HUR hade du tänkt förklara det? OJ, här har vi 100 Tusen kronor på en hoj som fortfarande står på Triumph. Nash måste verkligen tro på gubbarna på Triumph! Seriöst, Du som är så allmänbildad och klankar ner på folk hit o dit, DU om nån borde väl veta att skiten INTE kan va betald OCH stå på dom?!!!

Hojen står inte på Triumph. Den står på återförsäljaren när dom köpt in den.
Och, det är en deal du skulle kunna göra med just den specifika handlarn. Inget konstigt med det.

Inse att du gjort bort dig så kraftigt så alla, -precis alla, garvar sig harmynta över dig och dina misstag.

Det skulle dock vara fullt möjligt att på sikt reparera ditt anseende, om du bara gav fan i att försvara dig med näbbar och klor fast du själv innerst inne inser att du gjort en makalöst dålig affär.

Tills du insett att du kanske borde anta en något ödmjukare attityd, och erkänna när du gjort något tokigt, får du nog finna dig i att vara hela SH´s driftkucku. :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top