Kan det va SÅ dyrt!!!!???

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Kan inte bärga mig inför alla roliga inlägg när Nash börjar ge sig ut på gatorna....klart underhållningsvärde!

VAFAN!!!??? ska den dra så här mycke soppa???????
 

PerKobo

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Ort
..
Hoj
mörk
HELT insane va sjukt att DIREKT när man kollade på RUBRIKEN visste man vem som hade skapat TRÅDEN.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Jag pröjsar 1560 hel/hel på gixxer 1100...
Samt halva den summan på den andra...:D
Flerfordonsförsäkring ..:yoparty , året runt påställt...:D

Gubbsporthoj.com

Samma här.
Tusen spänn på bilen hel/hel

Äga en nyare sporthoj igen .. , skulle inte tro det.

Det ska bli riktigt intressant att se vad Vägverket / Försäkringsbolagens nästa steg kommer att bli mot ägarbyten (för att kunna avförsäkra o ställa av sitt fordon nu)
 

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Det IF har gett dig är säkert en helårsförsäkring, för att kunna få en garageförsäkring måste hojen ha haft helförsäkring tidigare säger länsförsäkringar.

Troligtvis har IF räknat på det dyraste alternativet med påställning året om, då är det lite billigare på vinterhalvåret än på sommarn.

har du ringt och frågat vad som gäller och vad som ingår i dessa pengar...?

tycker dock att helförsäkringen låter billigt med 17000:-/månad i sthlm.

Bor själv i uppsala, 24 år, hade en gsxr 600-02 och den skulle kosta mej mer i försäkring än 1700:-/månad.
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Herren er en guitar ??? :va



hahaha:D

Klart som fan att det är dyrt att ha hoj, vem har påstått något annat?
Det är dyrt att ha hus på rivieran också, att äga en Ferrari, att åka förstaklass på flyget, att ha stuga i Chamonix, att dricka champagne på krogen osv. Det är därför inte alla kan göra det. Samma med att äga hoj, har man inte råd så låt bli eller välj ett alternativ du har råd med. Det är ingen mänsklig rättighet att köra senaste sporthojen som vissa tycks tro.
En sak till, försäkringsbolag är ingen välgörenhetsinstutition, dom vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Precis som alla andra företag och därför klämmer dom åt på de ställen de ser inte genererar intäkter.

P.S. Viragon som välter har inte en massa plastkåpor som spricker, möjligen blir fransarna på styret och packväskorna av läder skavda men de går att fixa med skokräm. D.S.


Frågan är ju om det ska va såhär? Tycker du försäkringarna är rimliga när du betalar hela hojens värde på 2 år.....
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Frågan är ju om det ska va såhär? Tycker du försäkringarna är rimliga när du betalar hela hojens värde på 2 år.....
Rimligt eller ej, men tror du verkligen FB skär guld med täljkniv genom att försäkra sporthojar? Även om premierna är svinhöga? Tror knappast det, det finns ju an anledning till att vissa FB lämnar ifrån sig löjliga permier när man frågar pris. Det är deras sätt att säga, vi skiter i dig, du blir aldrig lönsam för oss.

Anledningen till att dom säger så är i mina ögon rätt tydlig, sporthojar är överrepresenterade i olycksstatistiken, dom körs oftast av yngre mer riskbenägna pojkar (som kanske lyckas bli män nån dag). Det wheelas, körs bombrepor och buskörs, klart som fan att olyckor händer. Dom skenförsäkras friskt och därför blir premierna in mindre än utbetalningarna. Dom är fulla av löjligt dyra plastkåpor som blir skrot bara hojen trillar vid korvmojen.

Som Bubbas säger, hojen i sig själv är inte det dyraste, personskadorna kostar en hel del.

Lägg sen till det otroligt stora svinnet av sporthojar (kolla bara Stulet/Upphittat) så förstår du att det kostar skjortan för FB.
Och dom tänker inte betala notan. Dom vill gå med vinst och vi får alla betala, vissa mer och andra mindre.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Sant, men är man så jävla blåst ( pardon maj fränch ) att man inte kollar upp vad det kommer kosta innan man inhandlar något så får man fan skylla sig själv och bli kallad moppefucko med fjun :huvet


Det är löst nu.. Men SÅ korkad är inte ens jag att jag inte vet hur mycket min hoj kommer kosta helförsäkrad på mig till våren! runt 22000 per helår med deras märkesförsäkring. Vilket är 200 kr dyrare än garageförsäkringen, gissa vad jag gjorde idag... ställde på skiten och helförsäkra den, spelar ju ingen roll när man betalar helförsäkringen den är ju ändå per helår och den kostar 200 kr mer i månaden, DET kan jag faktiskt leva me!
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Hur fan kom jag in på gubbhoj.com? :va

Jag har 2 st till o med,räknas KTM motard oxå som gubbhoj?

Ta en titt på Long way down ,killarna som kör från England till Sydafrika på dessa hojar. Inga gubbar det inte.
Tror med att de kör bättre på bakhjulet på dessa hojar än vad du gör med din zx7r :pannkyss
Jag kallar det mer äventyrshoj,jordenrunt hoj - R1200 GS Adventure.
Hm ja R1200 GS (den vanliga,är såfall närmare gubba hoj) :D

Jag är nöjd iallafall och omskolad från att kört supersporthoj i 8 år.
 
Last edited:
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Rimligt eller ej, men tror du verkligen FB skär guld med täljkniv genom att försäkra sporthojar? Även om premierna är svinhöga? Tror knappast det, det finns ju an anledning till att vissa FB lämnar ifrån sig löjliga permier när man frågar pris. Det är deras sätt att säga, vi skiter i dig, du blir aldrig lönsam för oss.

Anledningen till att dom säger så är i mina ögon rätt tydlig, sporthojar är överrepresenterade i olycksstatistiken, dom körs oftast av yngre mer riskbenägna pojkar (som kanske lyckas bli män nån dag). Det wheelas, körs bombrepor och buskörs, klart som fan att olyckor händer. Dom skenförsäkras friskt och därför blir premierna in mindre än utbetalningarna. Dom är fulla av löjligt dyra plastkåpor som blir skrot bara hojen trillar vid korvmojen.

Som Bubbas säger, hojen i sig själv är inte det dyraste, personskadorna kostar en hel del.

Lägg sen till det otroligt stora svinnet av sporthojar (kolla bara Stulet/Upphittat) så förstår du att det kostar skjortan för FB.
Och dom tänker inte betala notan. Dom vill gå med vinst och vi får alla betala, vissa mer och andra mindre.


Jag skulle aldrig helförsäkra en sporthoj, inte som det ser ut nu. Och nej, jag tror inte fb är här för att ge oss pengar.

Men tycker att det är jävligt löjliga priser.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag tycker fortfarande att man kan ögna genom tråden lite.. Särskilt när den enbart var drygt tvås idor lång...
Men det är min åsikt..

Självklart vill man hjälpa..
Själv hade jag plockat in hojen i lyan o skippat allt vad försäkring heter...
FB är bra på att råna oss...



Han har ju sagt att det är okej att hans helårsförsäkring kostar 1700:- per månad...
dock så kan han inte förstår hur en garageförsäkring kan ligga på strax under det... Det var ju det han undra..
Inte hur fan det kan vara så dyrt att försäkra en hoj...
Ha verkar fullt medveten om att det kostar att försäkra hojen när den väl är påställd...


Du är FÖR bra kvinna! :)
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Det är löst nu.. Men SÅ korkad är inte ens jag att jag inte vet hur mycket min hoj kommer kosta helförsäkrad på mig till våren! runt 22000 per helår med deras märkesförsäkring. Vilket är 200 kr dyrare än garageförsäkringen, gissa vad jag gjorde idag... ställde på skiten och helförsäkra den, spelar ju ingen roll när man betalar helförsäkringen den är ju ändå per helår och den kostar 200 kr mer i månaden, DET kan jag faktiskt leva me!

Men herregud varför??
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Men herregud varför??

Varför vad? Tycker du på fullaste allvar att 1500 för garageförsäkring låter rimligt?! Jag har köpt en hoj för mer än 100'000 kr tror du inte jag vill ha en försäkring på den IFALL nått kan hända, Surt om Triumph skulle fatta eld för att nån korkad mekaniker glömt att släcka nått lyse, JIPPIE... 100 000 kr på en hoj jag ALDRIG startat upp i rök! Ge upp för *an!
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Han vill betala mer så. Slutsats den här tråden är/var helt onödig.
Men gud villken TÖNT Nash är (eller var det Knas han heter)


Nu förstår jag flera andras inlägg .tack för varningen:tummenupp

Oj, kvinnan måste typ vaknat UNDER sängen idag :p

Om vi säger såhär, vad skulle DU rekommendera, Att ha en Garageförsäkring på 1100 till 1500 i månaden (beroende på vilket företag du väljer) eller ha en Helförsäkrad hoj på 1700 på IF och du kan plocka ut den när FAN du vill så fort det blir fint väder! Skillnaden mellan 1500 och 1700 är 200 kr i månaden, Räkna det på 5 månader som det är kvar tills det går att åka hoj så är det 1000 kr i skillnad, DET kan jag fan leva med!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top