Biltmore
Blood Group: Red
Kan inte bärga mig inför alla roliga inlägg när Nash börjar ge sig ut på gatorna....klart underhållningsvärde!
VAFAN!!!??? ska den dra så här mycke soppa???????
VAFAN!!!??? ska den dra så här mycke soppa???????
Hur fan kom jag in på gubbhoj.com?
Jag pröjsar 1560 hel/hel på gixxer 1100...
Samt halva den summan på den andra...
Flerfordonsförsäkring .. , året runt påställt...
Gubbsporthoj.com
Herren er en guitar ???
Klart som fan att det är dyrt att ha hoj, vem har påstått något annat?
Det är dyrt att ha hus på rivieran också, att äga en Ferrari, att åka förstaklass på flyget, att ha stuga i Chamonix, att dricka champagne på krogen osv. Det är därför inte alla kan göra det. Samma med att äga hoj, har man inte råd så låt bli eller välj ett alternativ du har råd med. Det är ingen mänsklig rättighet att köra senaste sporthojen som vissa tycks tro.
En sak till, försäkringsbolag är ingen välgörenhetsinstutition, dom vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Precis som alla andra företag och därför klämmer dom åt på de ställen de ser inte genererar intäkter.
P.S. Viragon som välter har inte en massa plastkåpor som spricker, möjligen blir fransarna på styret och packväskorna av läder skavda men de går att fixa med skokräm. D.S.
hahaha
Frågan är ju om det ska va såhär? Tycker du försäkringarna är rimliga när du betalar hela hojens värde på 2 år.....
Rimligt eller ej, men tror du verkligen FB skär guld med täljkniv genom att försäkra sporthojar? Även om premierna är svinhöga? Tror knappast det, det finns ju an anledning till att vissa FB lämnar ifrån sig löjliga permier när man frågar pris. Det är deras sätt att säga, vi skiter i dig, du blir aldrig lönsam för oss.Frågan är ju om det ska va såhär? Tycker du försäkringarna är rimliga när du betalar hela hojens värde på 2 år.....
Sant, men är man så jävla blåst ( pardon maj fränch ) att man inte kollar upp vad det kommer kosta innan man inhandlar något så får man fan skylla sig själv och bli kallad moppefucko med fjun
Rimligt eller ej, men tror du verkligen FB skär guld med täljkniv genom att försäkra sporthojar? Även om premierna är svinhöga? Tror knappast det, det finns ju an anledning till att vissa FB lämnar ifrån sig löjliga permier när man frågar pris. Det är deras sätt att säga, vi skiter i dig, du blir aldrig lönsam för oss.
Anledningen till att dom säger så är i mina ögon rätt tydlig, sporthojar är överrepresenterade i olycksstatistiken, dom körs oftast av yngre mer riskbenägna pojkar (som kanske lyckas bli män nån dag). Det wheelas, körs bombrepor och buskörs, klart som fan att olyckor händer. Dom skenförsäkras friskt och därför blir premierna in mindre än utbetalningarna. Dom är fulla av löjligt dyra plastkåpor som blir skrot bara hojen trillar vid korvmojen.
Som Bubbas säger, hojen i sig själv är inte det dyraste, personskadorna kostar en hel del.
Lägg sen till det otroligt stora svinnet av sporthojar (kolla bara Stulet/Upphittat) så förstår du att det kostar skjortan för FB.
Och dom tänker inte betala notan. Dom vill gå med vinst och vi får alla betala, vissa mer och andra mindre.
Jag tycker fortfarande att man kan ögna genom tråden lite.. Särskilt när den enbart var drygt tvås idor lång...
Men det är min åsikt..
Självklart vill man hjälpa..
Själv hade jag plockat in hojen i lyan o skippat allt vad försäkring heter...
FB är bra på att råna oss...
Han har ju sagt att det är okej att hans helårsförsäkring kostar 1700:- per månad...
dock så kan han inte förstår hur en garageförsäkring kan ligga på strax under det... Det var ju det han undra..
Inte hur fan det kan vara så dyrt att försäkra en hoj...
Ha verkar fullt medveten om att det kostar att försäkra hojen när den väl är påställd...
Det är löst nu.. Men SÅ korkad är inte ens jag att jag inte vet hur mycket min hoj kommer kosta helförsäkrad på mig till våren! runt 22000 per helår med deras märkesförsäkring. Vilket är 200 kr dyrare än garageförsäkringen, gissa vad jag gjorde idag... ställde på skiten och helförsäkra den, spelar ju ingen roll när man betalar helförsäkringen den är ju ändå per helår och den kostar 200 kr mer i månaden, DET kan jag faktiskt leva me!
HELT insane va sjukt att DIREKT när man kollade på RUBRIKEN visste man vem som hade skapat TRÅDEN.
Men herregud varför??
Men herregud varför??
Men herregud varför??
Han vill betala mer så. Slutsats den här tråden är/var helt onödig.
Men gud villken TÖNT Nash är (eller var det Knas han heter)
Nu förstår jag flera andras inlägg .tack för varningen
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |