Kan det va SÅ dyrt!!!!???

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Så skönt att man betalar ca 3600 kr om året för helförsäkring,påställd året runt,möjlighet att också köra året runt om man känner för det.

Och så är den stor,1200 :yoparty
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Bästa är väl att ringa IF och fråga om dom menar allvar med det priset.
Vad kommer den kosta när du ställer på den då? 12000 i mån eller?
 

Kneedrag

Guest
Imponerande hur folk inte läser tråden innan de börjar skriva...
Han har aldrig haft hojen påställd!!..
Han har inte tagit märkesförsäkring!! det har han tänkt att starta på våren när han STÄLLER PÅ HOJEN FÖR FÖRSTA GÅNGEN!!!!!!!!

Lugn o fin nu,
Jag orkar inte läsa alla svar i hela tråden, är förkyld och trött.

Men man vill ju ge lite tips som kan hjälpa han eller någon annan med liknade situation, På eller med avställd hoj spelar ju ingen roll då.
 

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Lugn o fin nu,
Jag orkar inte läsa alla svar i hela tråden, är förkyld och trött.

Men man vill ju ge lite tips som kan hjälpa han eller någon annan med liknade situation, På eller med avställd hoj spelar ju ingen roll då.


Sant, men är man så jävla blåst ( pardon maj fränch ) att man inte kollar upp vad det kommer kosta innan man inhandlar något så får man fan skylla sig själv och bli kallad moppefucko med fjun :huvet
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Men lyssna nu... Den är NY, jag har ALDRIG haft den påställd, ALDRIG tecknat nån försäkring, Har aldrig haft märkesförsäkring på hojen! därför jag undrar varför det kostar 1500 att bara garageförsäkra den!?

Kanske därför du är 21år och bor i Stockholm
 

Gabor

Guest
Men lyssna nu... Den är NY, jag har ALDRIG haft den påställd, ALDRIG tecknat nån försäkring, Har aldrig haft märkesförsäkring på hojen! därför jag undrar varför det kostar 1500 att bara garageförsäkra den!?

Men lyssna, du bor i stockholm, du köper en ny hoj, har aldrig haft någon försäkring...klart som fan att du är en högriskare.

Bara att betala.

kanske skulle ha kollat först, sen räkna vad du har råd med.
 

Kneedrag

Guest
Sant, men är man så jävla blåst ( pardon maj fränch ) att man inte kollar upp vad det kommer kosta innan man inhandlar något så får man fan skylla sig själv och bli kallad moppefucko med fjun :huvet


Har du aldrig varit ung och dum? :)
Seröst gnälla hjälper inte, hur kan vi roliga prickar på SH hjälpa till med fler bra tips till pojken. :)
 

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Har du aldrig varit ung och dum? :)
Seröst gnälla hjälper inte, hur kan vi roliga prickar på SH hjälpa till med fler bra tips till pojken. :)

Ja fan, du har sant, vaknade på fel sida av sängen bara och det ska väl ingen annan drabbas av så jag chillar lite, för din skull :pannkyss ...

Seså, ontopic igen då.... Kram över ut :)

*Förvånansvärt vad vänliga ord kan få en att må bra ibland*
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Lugn o fin nu,
Jag orkar inte läsa alla svar i hela tråden, är förkyld och trött.

Men man vill ju ge lite tips som kan hjälpa han eller någon annan med liknade situation, På eller med avställd hoj spelar ju ingen roll då.

Jag tycker fortfarande att man kan ögna genom tråden lite.. Särskilt när den enbart var drygt tvås idor lång...
Men det är min åsikt..

Självklart vill man hjälpa..
Själv hade jag plockat in hojen i lyan o skippat allt vad försäkring heter...
FB är bra på att råna oss...

Men lyssna, du bor i stockholm, du köper en ny hoj, har aldrig haft någon försäkring...klart som fan att du är en högriskare.

Bara att betala.

kanske skulle ha kollat först, sen räkna vad du har råd med.

Han har ju sagt att det är okej att hans helårsförsäkring kostar 1700:- per månad...
dock så kan han inte förstår hur en garageförsäkring kan ligga på strax under det... Det var ju det han undra..
Inte hur fan det kan vara så dyrt att försäkra en hoj...
Ha verkar fullt medveten om att det kostar att försäkra hojen när den väl är påställd...
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
1. Man kan ju tycka att för 2500 för en vinterförvaring, så borde hojen täckas av någon form av försäkring från hojfirman...

2. Ta hjälp av firman, det finns säkert någon smutt lösning.

3. Släpa hem bågen och ställ den i lägenheten, och bulta fast den i betongväggen. :D

/J - med garageförsäkring på Millen, 90 bagis i månaden hos IF. :yoparty
 
Last edited:

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Tycker det låter jäkligt dyrt, FB måste ha gjort något fel.

Jag betalar runt 50kr i månaden för min hoj avställd på garageförsäkring på IF.

Nu bor ju jag inte i STHLM eller har en R-hoj, men skillnaden verkar väl stor ändå.
 

Kneedrag

Guest
Ja fan, du har sant, vaknade på fel sida av sängen bara och det ska väl ingen annan drabbas av så jag chillar lite, för din skull :pannkyss ...

Seså, ontopic igen då.... Kram över ut :)

*Förvånansvärt vad vänliga ord kan få en att må bra ibland*


Toye Inte bara du som vakna på fel sida sängen här idag.
Blir det någon ny hoj? ser att det står kvaddad i profilen.
Var den försäkrad? får du någon ny av bolaget? Vad hände? vill du berätta?
Tina nyfiken:)

Av trådskaparen vill jag veta . Har du ringt försäkringsbolagen? Har du hittat något billgare?

Gixxertina väntar med spänning på svar
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tycker det är skitsnålt av Triumph att ta 2500,- för vinterförvarning, skulle de inte hålla på o måla dina fälgar o grejer också innan leverans?
 

Kneedrag

Guest
Jag tycker det är skitsnålt av Triumph att ta 2500,- för vinterförvarning, skulle de inte hålla på o måla dina fälgar o grejer också innan leverans?

Känner du Nash trådskaparen privat? Vet du något mer som inte finns i tråden om försäkringen?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kan bara ge dig samma råd som alla andra; ring runt och kolla priser hos andra bolag. Är det lika vansinniga priser hos andra också kan du ju passa på att fråga varför.
Sen ska du veta att jag aldrig har haft problem att byta försäkringsbolag mellan huvudförfallodagarna, det är bara att byta om du hittar något billigare.

Lycka till killen, och välkommen till hojkollektivet.
 

Kneedrag

Guest
:smasha FÖR ATT DEN INTE ÄR PÅSTÄLLD ÄNNU!!! (RTFM)

Lime eller Vampyrtroll ni är så snälla hjälper och påpekar vad man missar. Bra där. Snälla kan inte ni skriva en summering av vad tråden handlar om så slipper folk som inte orkar läsa alla inlägg har lättare att få en bild av vad killen Nash vill ha hjälp med. Mina ögen börjar bli grumliga så jag går och lägger mig nu.

Eller ska vi slå alla i huvudet för att de inte läser varje inlägg. :huvet :huvet
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top