Robban_C skrev:
Men hallå! En garageförsäkring är INTE en trafikförsäkring och ger därmed inte det skydd mot skador på tredje man som en trafikförsäkring ger.
Suomalainen:
Är det inte bättre kollar med rätt instans? SBP besiktigar fordon, de handhar inte försäkringsregler etc.
När man rekommenderar något som är gränsfall så lär man väl ändå se till att ha på fötterna!
Men snälla söta rara... lyft luren ring vem f-n du vill så ska du se att de blir bekräftat! Se bara till att inte prata med nån telefonissa som sitter på ett callcenter för nåt f-bolag, de kan som vi alla vet knappt ta fram en premie.
Nej, de handhar inte försäkringsregler.. MEN de vet innan och utan vad som gäller när du ska besikta, inklusive transport till och från. Som sagt kollade jag detta rätt noga när jag skulle besikta min AVSTÄLLDA hoj förra våren. Ringde då mitt f-bolag för att få det bekräftat.
Nu minns jag inte exakt hur det funkade men det är någon slags temporär trafikförsäkring som gäller till och från besiktningen, den står vv för eller bilprovningen minns inte vilket (är iof ointressant i frågan).
Det är ju för bövelen du som inte har nåt konkret på fötterna! Du bara TROR att det inte borde vara så. Innan du gör nästa inlägg så ta reda på fakta..blir så jäääla trött på folk som gör inlägg och ger råd till höger och vänster utan att egentligen veta det minsta fakta. Som om de är nåt jävla vm i mest inlägg/dag.. Lyft luren och ring, jag lovar de bits inte på andra sidan!!