Kan någon förklara hur det funkar?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Måste bara lägga en fundering till tråden. Hur ser dessa nysvenskar på t ex. låtsas bratzen? Som tidigare nämt jobbar på Ica Maxi köper några polo sport skjortor och bränner ett halvårs sparande på sprit i Båstad och när det inte räcker tar sms-lån.

Bmw köparen har ju i alla fall nåt kvar medan låtsas Bratzen bara har huvudvärk.

Nä föredrar nog folk som lägger vart enda öre på en fin bil.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Olika kulturer olika statussymboler.
När det är viktigt för en svensk att bo i innerstan eller villa på Djursholm,
Så kan dom bo och inreda hemmen spartanskt, men däremot är bilen superviktig.
I vissa länder räknas mängden på boskap som statussymbol
Det är inte konstigare än så

Den här tråden kunde lika gärna ha avslutats med detta inlägg. Den ger svar på de frågor som tråden startades för.

Studera kulturen så kommer svaren. Statussymbolerna skiljer sig i olika delar av världen, mycket för att livet och miljön ser väldigt annorlunda ut.

Till exempel skulle få i Indien bry sig om man äger en villa i djursholm. Spirituell kunskap är den främsta statussymbolen där. Medan i Sverige är den nästan ingenting värd i andras ögon.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur funkar det sen när dessa manliga turrar som får så mycket brudar för att dom vet vilka attribut som är viktiga för fortplantningsförmågan lyckas få in en blonderad bimbo i bilen?

Kullar dom där eller åker dom hem till pojkrummet hemma hos mamma?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Och mycket handlar om brudar, tror du en brud blir imponerad ifall jag glider förbi henne och hämtar henne i en bil med samma klass eller sorts bil som hennes farsa/morsa kör eller hon åkt sen hon var liten?

Fast hon blir väl inte så jävla impad när man ska dra hem henne till ettan i Rinkeby(om soppan räcker) och man ska sätta henne medan 12-13 släktingar sitter i soffan i samma rum och tittar på Al Jazeera? ;)

Tror faktiskt fler brudar blir fulla iskratt av klyschan turre/bimmer än kåta om jag ska vara ärlig. Samtidigt vill jag inte förringa vikten av att ha rätt grejer för vissa honor. Men det inkluderar även rätt kläder och rätt bostad, sysselsättning etc. Sen vet väl alla att killar kan vara hur fattiga och fula som helst men ändå få hur mycket babes som helst med charm, munläder och bra självförtroende. Kanske andra babes men ändå.

Edit. GuW hann visst före.

Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Är jag den enda som öht inte bryr mig ett smack om "statusprylar"? Jag skiter fullkomligt i om någon kommer i en ny bil. Jag bryr mig inte ett smack om någons ekinreddakök, en häftig jacuzzi med turbomatad analstimulering eller om man kör en bmw/merca/trabant eller vad det nu är som är status. Varför har man öht ett behov att att visa upp fina prylar och fordon (som oftast banken ändå äger)? Låg självkänsla är det enda jag kommer på som svar på det. Sen att folk köper bmw för att det är kvalité är en annan sak, jag föredrar självklart kvalité före skräp. Men att köpa status är bara löjligt.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Är jag den enda som öht inte bryr mig ett smack om "statusprylar"? Jag skiter fullkomligt i om någon kommer i en ny bil. Jag bryr mig inte ett smack om någons ekinreddakök, en häftig jacuzzi med turbomatad analstimulering eller om man kör en bmw/merca/trabant eller vad det nu är som är status. Varför har man öht ett behov att att visa upp fina prylar och fordon (som oftast banken ändå äger)? Låg självkänsla är det enda jag kommer på som svar på det. Sen att folk köper bmw för att det är kvalité är en annan sak, jag föredrar självklart kvalité före skräp. Men att köpa status är bara löjligt.

jag brukar påstå samma sak som du men tror att jag undermedvetet ändå blir lite imponerad/avundjuk/föraktfull

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
jag brukar påstå samma sak som du men tror att jag undermedvetet ändå blir lite imponerad/avundjuk/föraktfull
Klart man blir men jag är mer imponerad av sånt som tar tid och kärlek att skapa än vilken tjomme som helst kan knalla in å köpa på lån.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Med tanke på tiden som spenderas med smink borde dom det.:tungan

Men du har rätt dom tänker "har han råd med *** kan han betala *** åt mig.

själv kör man runt både med en liten röd 316 (BÄ'EM'WÄ) samt en grå sotig el Camino-71 som får alla bilar bakom en att tvingas åka till tvätten. spinner man loss med caminon skaker tjejjerna på huvudet medan dom står och hoppar av glädje på buss-stationen när man kör förbi med beemern med lite disko-musik i stereon.
likadant när man kör en perfekt wheelie genom hela sveavägen så låtsas dom kolla rakt fram utan att bry sig.
ska man ha en chans på tjejjer (om man inte ska sänka nivån på en själv) så måste de redan ha en pojkvän som kan förklara för dom hur tuff man är.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
...Man kunde lika gärna ställa sig frågan varför så många unga snubbar tjör fräsiga sprillans nya 1000rr-bajkar...

Man kan faktiskt ha råd att förverkliga sin dröm, och just BARA tjacka den dära schyssta bmw:n eller den dära fina Ducatin, genom att ändra om i sina prioriteringar...
Precis! Hade som student tidens värsta superhojar - Kawa 500 trepip, HVA 360 ISDT (f.d. fabrikare), Kawa 900 Z1 osv. Köpte aldrig nya men alltid senaste modell och max 500 mil.

Finansierades med studielån plus mycket arbete på loven. Bodde dock i omodern rivningskåk och köpte nästan bara mat och studiematerial.
Klädkontot begränsades till köp av 6 T-shirts och 2 par jeans per år (konfirmationskostym vid högtidligare tillfällen).

Hade skitkul, åkte mycket - t.ex. till IoM, umgicks med brudar (gratis!) och festade en hel del.

Skulle tro att nysvenskarna följer liknande recept.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hur funkar det sen när dessa manliga turrar som får så mycket brudar för att dom vet vilka attribut som är viktiga för fortplantningsförmågan lyckas få in en blonderad bimbo i bilen?

Du släpper inte detta med dina trakters nysvenskar som du som en riktig banan kallar dem för turrar är på samma nivå och ålder som svennebananerna som köpt sin första 740 och stylat dem, du snackar och försöker skapa en irritation genom att trå att vi snackar om en nivå på 18åriga killar med nytaget körkort.

Fast hon blir väl inte så jävla impad när man ska dra hem henne till ettan i Rinkeby(om soppan räcker) och man ska sätta henne medan 12-13 släktingar sitter i soffan i samma rum och tittar på Al Jazeera? ;)

Tror faktiskt fler brudar blir fulla iskratt av klyschan turre/bimmer än kåta om jag ska vara ärlig. Samtidigt vill jag inte förringa vikten av att ha rätt grejer för vissa honor. Men det inkluderar även rätt kläder och rätt bostad, sysselsättning etc. Sen vet väl alla att killar kan vara hur fattiga och fula som helst men ändå få hur mycket babes som helst med charm, munläder och bra självförtroende. Kanske andra babes men ändå.

Edit. GuW hann visst före.

Seriöst mannen, orka tjabba om dessa 18-20 åringar som Guw associerar till, tråden handlade inte om 18-20åriga nysvenskar och vart de sätter på sina brudar.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du släpper inte detta med dina trakters nysvenskar som du som en riktig banan kallar dem för turrar är på samma nivå och ålder som svennebananerna som köpt sin första 740 och stylat dem, du snackar och försöker skapa en irritation genom att trå att vi snackar om en nivå på 18åriga killar med nytaget körkort.

Seriöst mannen, orka tjabba om dessa 18-20 åringar som Guw associerar till, tråden handlade inte om 18-20åriga nysvenskar och vart de sätter på sina brudar.

Inte?

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000

Får en känsla av att du är lite avundsjuk på dessa turrar.
Kan det vara så att du är en av dom som sitter tyst på jobbet , håller koll på vad alla har å alla köper men aldrig gör unnar dig själv det.
Vad spelar det för roll vad folk köper å hur dom lever.
Hur många vanliga svensson är det inte som har studielån å kör runt med splitternya hojar,samma skit ju,låt folk göra det dom vill ,
bekymra dig inte för vad blatten gör för han skiter fullständigt i vad du gör :tummenupp

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Följande lilla diskussion hade jag och en "pizzabagare" på krogen för många år sedan:

P:
Vad har do för bil?

Jag:
Toyota Celica.

P:
Haha, Jak ha en Merca 500 då va!

Jag:
Ja, men så bor jag inte hemma hos mamma, pappa
och 8 syskon i en sketen tvåa när jag är 30+
.

Vilket liv det blev på honom... :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...