Vet inte hur många gånger folk här på SH har hoppat på mig eller försökt på nåt sätt reta upp mig genom att nämna att jobbar/jobbade som frisör.
Gjorde det med stolthet och jobbat på flottigare salonger i centrala sthlm samt de sista åren på Östermalm som inte ens hälften besökt i sitt liv, skämdes jag för mitt yrke? nej!
Nä men om jag kommer med en fet bil, hoj, båt eller liknande så är det bara kasta skit på en och blänga på en för man kämpat med nåt som inte ens hälften skulle kunna stå och jobba med med stolthet. Har man jobbat ihop för nåt så förtjänar man det och ska inte behöva läggas i nåt fack för det sticker i landet lagoms ögon.
Nä, precis, du kan flytta härifrån när du vill!
Jag lovar dig att du får tycka vad du vill och sticka ut så mycket du vill sedan!
Sådana påhopp tycker jag inte hör hemma på SH. Dom har inte ett dyft att göra med din sexuella läggning. Stå på dig!!!
"Moget", "Humor"? Jag skrev som jag gjorde ju för att det inte sällan är en grabbig stämming här och om jag inte minns helt fel skrev du en hel del i "gay på sporthoj?" tråden. Ok klartext, jag menar: vad du än jobbar med, vem du än är, vilken hoj du än kör så stå på dig. Tillochmed på sporthoj finns det konstigt folk som får dagens "buzz" genom att raljera över hur andra avviker på det ena eller andra sättet.
Läste bara första sidan i tråden men förstår inte dilemmat/problematiken?
Den nya flashiga bilen kostar 400 000. Det betyder inte att personen, oavsett läggning, kultur, härkomst eller hårlängd, har betalat kontant. Räcker ju att lassa upp 15-20% i kontanter och ta resten på lån fördelat på fyra fem år. Har vi då en bil på 400k så blir kontantinsatsen "bara" 80k och det behöver inte vara en märkvärdig summa att skapa fram om man jobbar och inte slösar på annat?
Har det sagts tidigare så sorry...
Det är lite av samma mysterium som att nollor som Anna Book, Kikki Danielsson, Magnus Hedman, Linda Rosing får sin ekonomi att gå runt utan att gå till soc.
Ge mig din adress så ska jag skriva ut recept på några fucking chill pills. Om jag inte är helt blind så var där ändå några finansieringstankar i ditt första inlägg (även om du sen i ditt nästa skrev att det inte var viktigt).MEN FAAAAN. Hur svårt kan det vara att fatta frågeställningen? Den här tråden gäller inte hur de finansierar sina åk, utan varför man ser just så många turrar som kör runt i såna bilar. Det har blivit lite av ett fenomen.
Varför köper inte alla en fet segelbåt istället? Eller pluggar för pengarna? Eller, eller. Javaffanvasomhelst
Om du hade gjort det för engar du ARBETAT ihop vore du kung gör du det för en lottovinst är du en tönt.Det finns väl ingen som är avundsjuk på nån förortsgrabb med en tyskimporterad 316 med "M3-optik"? Men även om det är en bättre bil så ser man ju ändå direkt vad det är för typ av människa på kläder, stil, allmän uppsyn etc.
Lite töntigt är det allt att försöka framstå som framgångsrik genom att köpa en hyfsad bil och sedan inte ha råd att äta gott, ha fritidsintressen, resa, bo bra osv. Konstig inställning tycker jag, men det kanske är för att man är svensk. Eller för att man är så välhängd som man är.
Å andra sidan tycker jag svenskar i allmänhet satsar lite väl mycket tid och flis på att styla hemmen efter IKEA-katalogen. Det har gått lite till överdrift med alla Roomservice-program.
Om du hade gjort det för engar du ARBETAT ihop vore du kung gör du det för en lottovinst är du en tönt.
Tror inte jag behöver motivera varför?
Föresten hur många unga mc förrare lever inte på nudlar i små ettor för att ha råd? Jag gör iaf.
Skrev helt fucked up jag håller med dig helt.( förutom lotto vinst delen)Kan du ta och läsa vad jag skrev igen? Om man gör allt för att framstå som tät och framgångsrik så är det löjligt. Om du äter nudlar för att ha råd med ditt intresse är en helt annan sak. Berömvärt snarare. Eller ser du din 650 som ett sätt att visa omvärlden att du är en rik och lyckad affärsman eller företagare?
Nä, precis, du kan flytta härifrån när du vill!
Jag lovar dig att du får tycka vad du vill och sticka ut så mycket du vill sedan!
Precis! Rätta in er i ledet eller flytta härifrån!
MEN FAAAAN. Hur svårt kan det vara att fatta frågeställningen? Den här tråden gäller inte hur de finansierar sina åk, utan varför man ser just så många turrar som kör runt i såna bilar. Det har blivit lite av ett fenomen.
Varför köper inte alla en fet segelbåt istället? Eller pluggar för pengarna? Eller, eller. Javaffanvasomhelst
Löjlig tråd.
Finns lika många unga svenskar som åker dyra bilar osv.
Starstriker: seriöst har du inget annat att göra än att gå runt och fundera över sånt här?.
Och mycket handlar om brudar, tror du en brud blir imponerad ifall jag glider förbi henne och hämtar henne i en bil med samma klass eller sorts bil som hennes farsa/morsa kör eller hon åkt sen hon var liten?
Tror vi närmar oss sanningen här.
Enkelt svar, som med allt här i livet, allting sker pga att någon vill impa på brudar, eller brudar vill att det ska ske
Hajar inte längre vad du vill med denna tråd, saken säger sig själv. Vill du inte inse allt detta är du bara bitter.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |