Sedan nämns det inte nåt om dessa personer som köper en bil och hottar den för 3ggr av vad bilen är värd, bor i en förort och har sitt ursprung i Sverige, varför? för man vet att man varit där själv nångång i tiden eller har en polare som varit och vet att den kämpat ihop pengarna själv. Men har de råd att lägga 400k på en skyline eller supra och har en vanlig lön så tro mig det har dessa nysvenskar också som många är födda i Sverige och köpt sin flotta bil.
Eller varför klagar inte de riktiga bratsen eller rika personer på (wannabe) "Bratsen" som egentligen jobbar på ica maxi eller nåt liknande jobb, men när det är löningshelg på stureplan, stockholmsveckan på Gotland, eller tennisveckan i båstad spenderar all lön de sparat ihop under 6månader på att leka nåt de inte är, spruta ut dyr skumpa på folk och leva loppan bara för att få tränga igenom på prinsessan Madelenes trosor eller andra rikemans brudar? Jo för mår de bra av detta och tjänat ihop sina pengar så har inte nån annan med det o göra. Och ser man en sådan behöver man inte granska han om hans rolex är äkta eller om han bor i en lite hyresrätt i norrtälje/haninge/alvik osv.
Träffat och umgåtts med tungtkriminella från de flesta förorter i sthlm, samt vanliga lirare från bondhålor runt i sverige, snuskigt rika från östermalm till helt vanliga invandrare som mig själv, och har trivts i allas sällskap och kommit överens för jag dömmer inte de för vad de kör, har på sig eller bor nånstans. Och kan jag ringa dem idag och be om nåt eller bara vilja umgås lite? självklart.