Kan ungarnas leksaker påverka?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bikerbitch skrev:
Kan en liten Barbiedocka med alltför smal midja, stora bröst och alltid ett leende på läpparna påverka till att man vill se ut så när man blir större?
Kanske, men det måste förmodligen kompletteras med insatser från samhällets sida. Skolan borde vara bättre på att lära ut god kosthållning, vikten av regelbunden motion samt plastkirurgins fantastiska framteg de senaste decennierna. Men jag kan säga med en gång att det blir inte lätt att få ett samhälle med bara snygga och glada tjejer.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NoicE skrev:
gjorde den :va

ok, ny slogan:
MÄN KAN BÄST
Jo, det gjorde den, stiftelsen alltså. Däremot har en förening tagit över namnet. Se: http://www.kvinnorkan.se/ Verkar vara något som Handelstjänstemannaförbundet valt att göra något politiskt korrekta av.

MÄN KAN BÄST - ALLT, ALLTID[/QUOTE]

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NoicE skrev:
KvinnorKan = [Kvinn-Orkan]

Vad betyder det?
Det betyder att de fulaste bråkar och väsnas mest, konstigt nog :malechauvinisticpigsmiley

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Bingo skrev:
Det betyder att de fulaste bråkar och väsnas mest, konstigt nog :malechauvinisticpigsmiley

Ja men fula killar får säkert också lägre lön, sämre förhållande till världen osv.
Allt handlar om snyggheten och... :tuttar

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NoicE skrev:
Ja men fula killar får säkert också lägre lön, sämre förhållande till världen osv.
Det där är faktiskt för jävla orättvist. Är man kille så är man. Det borde räcka.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
NoicE skrev:
Ingen som hindrar någon att ge barnen kottar med tandpetare i, kan vara kor, grisar eller vaad fan som helst :)

Jag lekte iof nästan enbart med lego som liten, så som mina bröder och andra kompisar :)

Men vilken kille eller tjej skulle vilja ha en fet actiongubbe/barbidocka med synfel, eller till och med märgspik?

En fet Barbiedocka med märgspik och trepanationsärr ? Då tror jag kottar och pinnar är roligare :D

Jag fick dockor när jag var liten (och en massa Lego) och vägrades knallpulverpicka, men trots detta försök till politiskt korrekt barnuppfostran i sann 70-talsanda, så fixade jag och brorsan tortyrkammare med dockorna och eldade myror med förstoringsglas och cyklade utan att hålla i styret, byggde slangbellor av traktorslang och sköt tegelstenar med och annat som grabbar gör. Vissa saker är så djupt inrotat i generna att det omöjligt går att styra. Men det är klart att bara för den sakens skull måste inte leksakerna vara så utstuderat styrda åt ett visst håll...

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Bingo skrev:
Det där är faktiskt för jävla orättvist. Är man kille så är man. Det borde räcka.

Ja!
Det ska jag nog skriva till aftonbladet
"det räcker inte med att vara kille, an måste vara snygg för att dra fördel av förmånerna med att vara född till det manliga könet"

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
TomK skrev:
Vissa saker är så djupt inrotat i generna att det omöjligt går att styra.

Den blev jag nyfiken på. Hur kan något vara rotat i generna? Antingen är det kultur och då kan vi ändra på det om vi vill, eller så är det genetiskt och då har det funnits med oss sedan mäniskan klättrade ner ur träden och började springa på stäppen.

gladh

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
gladh skrev:
Den blev jag nyfiken på. Hur kan något vara rotat i generna? Antingen är det kultur och då kan vi ändra på det om vi vill, eller så är det genetiskt och då har det funnits med oss sedan mäniskan klättrade ner ur träden och började springa på stäppen.

gladh

Jag tror det hänger lite på det där med jakt instikt osv...
Att man intresserar sig för vapen bla
Sen så är väll män generellt bättre på logik, då är det väll inte så konstigt om vi intresserar oss mer av tekniska saker?
Liksom kvinnor är socialare och gillar friskvård osv

Slå mig om jag har fel :fatta!

Gick med
3 Oct 2003
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
AleX skrev:
De ligger något i det.. men samtidigt så e de fritt val för killen eller tjejen o välja.. barbie eller tuffe sakerna :7peta

Vadå fritt att välja??? Leksakstillverkaren har ju redan bestämt det! Och kom inte och påstå nåt annat....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gladh skrev:

gladh

Jo men OM det är en genetisk betingning då? Liknande spindelfobi eller mörkerrädsla? Det är ett OM som jag faktiskt tror spelar en LITEN roll i det hela.

Sen tycker jag att Noice drar märkliga växlar i det hela. Jag som avskyr vapen, eller kanske framförallt ägarna, är lite felvallad alltså?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
arv OCH miljö, det är ju fastslaget för länge sedan.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Goldwing_WannaB skrev:
Vadå fritt att välja??? Leksakstillverkaren har ju redan bestämt det! Och kom inte och påstå nåt annat....
Sen e det kanske inte så lätt att välja toys när man är 1 år gammal... Då leker man ju fan mer med pappret å snöret runt paketen än själva leksaken i...

Menm visst är det knasigt...

Återigen, jag gillar rosa!

/H :hej

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Jo men OM det är en genetisk betingning då? Liknande spindelfobi eller mörkerrädsla? Det är ett OM som jag faktiskt tror spelar en LITEN roll i det hela.

Sen tycker jag att Noice drar märkliga växlar i det hela. Jag som avskyr vapen, eller kanske framförallt ägarna, är lite felvallad alltså?

Riktad fobi brukar oftast kopplas till traumatisk händelse, man kan snarare prata om ett programeringsfel (trauma -> försvarsreaktion -> koppling till utlösande faktor). Däremot kan det finnas en genetisk betingelse till ökad benägenhet till att erhålla fobi.

Sen att män ska tycka om vapen bara för att vi jagat i tidernas begynnelse... jo säkert.

R2 har rätt i att det är arv och miljö, men det är att göra saker och ting lite enkelt för sig. Frågan är i hur stor utsträckning som varje del påverkar våra val. Jag anser att gener har lika mycket att göra med leksaksval som det har att göra med vilken färg som du föredrar på din bil.

gladh

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...