Tror du handlarna bara skiter i att tjäna slantar på dig?
Det tar tid att utbilda någon i datorsystemen, de skall hitta på lagret, lära sig rutiner, framförallt med 100% säkerhet ge kunden RÄTT SVAR!
-Ja, vi har en sån hemma.
Väl där var det "ojdå" och PRYOn hade visst sett fel eller inte fattat frågan.
Hur glad blir du då?
Tro mig, det är inte "bara att". Jag önskar det vore det.
Om nån tar emot santalen och sedan mailar frågona till butiken så undrar man vem som skall stanna kva r en solig junidag kl 1830 och gå igenom mailen? Den nyanställde?
/H
Jag tycker att du har lite fel inställning, inget illa menat. Det är inte så svårt att lära någon knappa in och göra en sökning i datorn. Eller att lära sig hitta bland reservdelarna. Det tar ju knappat flera månader - För isåfall bör man nog hitta sig en annan "pryo". Eller så kanske man borde uppdatera nuvarande datorsystem...
Allting är ju relativt. Jag vet företag som förlorat iaf runt 15 stycken kunder pga dåliga kontaktmöjligheter. MC-branschen kan väl knappast vara en sån bransch där man har råd att förlora kunder pga en liten skitsak som att kunna svara i telefon eller på ett mail?
Men som sagt, alla tänker vi olika. Hade jag ägt ett sådant företag hade jag satt mig i kundens situation och gjort så allt för att få kundkontakten klar så fort som möjligt.
När min kompis ringde och skulle köpa sig en motorcykel så får han först prova att komma fram på telefonen i ungefär 3-4 timmar. Efter det kommer han fram. Då säger personen att han skall ta polarens nummer och att han _strax_ ringer upp..
Kompisen fick inget samtal på hela dagen, och han fick själv ringa tillbaka nästa dag. Hade det inte vart så att hojen vart begagnad och att han ville ha just den. Hade han självklart hört sig till en annan firma.