Är du på koo chang nu?Koo kood el koo maak,har du varit där el ska du dit?Rapport ,tack.Lite mer om Koo chang,bitte.Jahopp, besvikna är bara förnamnet
Först landade vi i Krabi, väl där tog vi en taxi till Ao Nang då vi fick tips om att det är mycket bättre stränder där. Visst, det var MYCKET bättre än Krabi som var riktigt dåligt.
Fint hotell en bit utanför staden och vi stannade där i 4 dagar och det räckte för att inse att vi måste härifrån.
Så vi tog en taxi till Koh Lanta, 2 timmars bilfärd. Fick en chock när jag såg hur skitigt och fult det var här, hade förväntat mig något helt annat. Jag förstår varför alla svenskar åker hit då de vill känna sig som hemma...
Efter några dagar på ett ställe där rummet var kanon men resten var skit så hittade vi en liten strand så långt ner man kan komma på ön.
Skitfin strand, inte en svenskjävel i sikte och underbar utsikt från rummet. Men dyrt som satan, maten kostar dubbelt så mycket som det gjorde på förra stället som vi tyckte var dyrt
En sak är säker, aldrig mer västkusten! Blir det Thailand igen så blir det lyxkryssning eller Koh Panghan. Vi funderar på att dra till det sistnämnda nu de sista 12 dagarna men vi orkar nog inte åka omkring mer...
Koh Chang slår alla ställena vi har varit på nu med hästlängder, och då är inte den ön så jävla överdrivet bra heller.
//Yamakalle