Kao Lak eller Koh Lanta

Vilken ort är bäst?

• Antal röstningar
    0
För övrigt så kommer jag aldrig förlåta mig själv för att jag på vår första thai-resa vare sig åt thaimat eller käkade bananpannkaka eller drack Mekhong och cola :huv:
Flashback nr ett.Mekhong o cola.....
:tuttar i baren envisades med att vi måste prova att dricka Bucket.
Visade sig vara just Mekhong o cola i en LEKSAKSSPANN med 4 sugrör i.
Gott.Nä fy fasiken.
Göra om.Hell no.:skrämd

Flashback nr ett.Mekhong o cola.....
:tuttar i baren envisades med att vi måste prova att dricka Bucket.
Visade sig vara just Mekhong o cola i en LEKSAKSSPANN med 4 sugrör i.
Gott.Nä fy fasiken.
Göra om.Hell no.:skrämd

Well, buckets har de väl sålt på beacherna i Thailand de senaste 15 åren?

En riktig bucket inkluderar en kvarting Mekong/Sang Thip, redbull och cola. Finfina krejjer.

För övrigt kan jag rekommendera alla att stryka Thailand som resmål och dra till Filippinerna istället.

Filipinerna är fortfarande ett land, ingen turistfälla. Mycket mer gediget och MYCKET finare strände.

Vill du tvunget ha bananpannkaka så åk till Thailand, annars Filippinerna.

Last edited:
Well, buckets har de väl sålt på beacherna i Thailand de senaste 15 åren?

En riktig bucket inkluderar en kvarting Mekong/Sang Thip, redbull och cola. Finfina krejjer.

För övrigt kan jag rekommendera alla att stryka Thailand som resmål och dra till Filippinerna istället.

Filipinerna är fortfarande ett land, ingen turistfälla. Mycket mer gediget och MYCKET finare strände.

Vill du tvunget ha bananpannkaka så åk till Thailand, annars Filippinerna.

Låter vettigt, men som vanligt vågar man inte testa nya saker vettu :(
Var inte du i Vietnam också på er asienresa? Det har jag hört mycket bra om, samma lika som Thailand men mycket billigare och finare.

Låter vettigt, men som vanligt vågar man inte testa nya saker vettu :(
Var inte du i Vietnam också på er asienresa? Det har jag hört mycket bra om, samma lika som Thailand men mycket billigare och finare.

Nej, Vi var inte i Vietnam då, men jag vet många som varit där och det är ok.

Filippinerna är ett löjligt stort land, så det finns mycket att se.
Själv tillbringade jag mest til på ön Palawans nordliga del, i trakterna kring El Nido och norröver. Ett av jordens sista paradis? Där ligger Thailand i lä så det skriker om det. Vi hade egen båt och ett hundratal helt egna stränder. Såg ut precis som i broschyrerna. Inte ett parasoll så långt ögat nådde.

Nej, Vi var inte i Vietnam då, men jag vet många som varit där och det är ok.

Filippinerna är ett löjligt stort land, så det finns mycket att se.
Själv tillbringade jag mest til på ön Palawans nordliga del, i trakterna kring El Nido och norröver. Ett av jordens sista paradis? Där ligger Thailand i lä så det skriker om det. Vi hade egen båt och ett hundratal helt egna stränder. Såg ut precis som i broschyrerna. Inte ett parasoll så långt ögat nådde.

Låter inte helt tokigt. Känns som en seglats i Filippinerna kan vara en framtida drömresa.

Håller med om att Thailand inte är vad det har varit. När jag jobbade som divemaster på Koh Tao 2002 såg det lite annorlunda ut..

Ett tips är Borneo. Inga pannkakor på många mil:tummenupp

Håller med om att Thailand inte är vad det har varit. När jag jobbade som divemaster på Koh Tao 2002 såg det lite annorlunda ut..

Ett tips är Borneo. Inga pannkakor på många mil:tummenupp

+1 på Borneo. Nackdelen är(var?)dock någon sorts konstig byråkrati som gjorde det svindyrt att fixa boende och sånt på egen hand.

Sri Lanka är också ett tips, bra och snorbilligt. Skynda innan det blir Patong av alltihop.

+1 på Borneo. Nackdelen är(var?)dock någon sorts konstig byråkrati som gjorde det svindyrt att fixa boende och sånt på egen hand.

Sri Lanka är också ett tips, bra och snorbilligt. Skynda innan det blir Patong av alltihop.

Ok, nu ramlar vi ifrån Thailand lite men men ..

Var på Malaysiska delen av Borneo förra vintern, man fick ett ok rum med a/c samt egen toa/bad för kanske 150 SEK per natt. Helt ok tycker jag. Fantastisk natur både på land och hav. Var väldigt nöjd. Ni som har muslimskräck behöver inte vara rädda, iaf inte om ni håller er på norra ön :-)

Var i Panama City Beach, Florida, för någon månad sen, prisvärt de luxe nu! Bodde på ett standard hotel dubbelrum med fri internet och frukost. Knappt 400 SEK per natt. Stor fet hyrbil ca 3500 SEK för en vecka med försäkring. Vart nöjd, så blir 3 veckors semester till i Us and a under senvintern.

Ok, nu ramlar vi ifrån Thailand lite men men ..

Var på Malaysiska delen av Borneo förra vintern, man fick ett ok rum med a/c samt egen toa/bad för kanske 150 SEK per natt. Helt ok tycker jag. Fantastisk natur både på land och hav. Var väldigt nöjd. Ni som har muslimskräck behöver inte vara rädda, iaf inte om ni håller er på norra ön :-)

Var i Panama City Beach, Florida, för någon månad sen, prisvärt de luxe nu! Bodde på ett standard hotel dubbelrum med fri internet och frukost. Knappt 400 SEK per natt. Stor fet hyrbil ca 3500 SEK för en vecka med försäkring. Vart nöjd, så blir 3 veckors semester till i Us and a under senvintern.

8-10 år sedan jag var där, kan ha ändrats eller så bokade du "off the books".
Panama City, i början av mars, sägs vara stället att vara om man vill "urforska" 20åriga, springbreakande amerikanskor:tuttar

8-10 år sedan jag var där, kan ha ändrats eller så bokade du "off the books".
Panama City, i början av mars, sägs vara stället att vara om man vill "urforska" 20åriga, springbreakande amerikanskor:tuttar

Jo med lite tur så ringer jobbtel därifrån till våren igen, kan säkert vara en upplevelse :D

Det var ju några av er som skrev om östkusten, någon med erfarenhet av Khanom? Verkar trevligt, dött och bra, inte en endaste jävla äcklig aktivitet inom synhåll.

Har hittat en hyfsad resa dit, problemet är bara att tripadvisor översatt en text om hotellet så jävla dåligt att jag blev ursinnig. :mad: :mad: :mad:

"Plan på att hyra en bil om du vill gå av grunderna, du egentligen inte var en hytt vill gå."

:mad: :mad: :mad:

Vet inget östkusten. Ett annat tips är Koh Raya Yai, 30-60min med speedboat, utanför Phuket. Liten jävla ö, det enda man kan göra är att snorkla/dyka och dricka öl och käka god mat. Tyckte då att det var jävligt trevligt när jag var där -03? Mycket kan ju ha hänt sedan dess.. Tror att stället jag bodde på hette Ban Raya

Vet inget östkusten. Ett annat tips är Koh Raya Yai, 30-60min med speedboat, utanför Phuket. Liten jävla ö, det enda man kan göra är att snorkla/dyka och dricka öl och käka god mat. Tyckte då att det var jävligt trevligt när jag var där -03? Mycket kan ju ha hänt sedan dess.. Tror att stället jag bodde på hette Ban Raya

Om en månad vet jag en hel del om östkusten. :)
Eller egentligen vill jag inte veta så mycket mer än att jag har plöjt x antal pocketar och käkat fried rice 100ggr. :gnissla

:cool:

Om en månad vet jag en hel del om östkusten. :)
Eller egentligen vill jag inte veta så mycket mer än att jag har plöjt x antal pocketar och käkat fried rice 100ggr. :gnissla

:cool:
Det där är än av få saker som lät tråkigare en den här kvällen.. Tur vi är olika!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick